Γίνεται να παγώσει το καύσιμο στα ντίζελ;

Με την Ελλάδα -και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης- να τελεί υπό «κατάψυξη», οι έγνοιες για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου στο ψύχος ανασύρονται από το πίσω μέρος του εγκεφάλου. Μεγαλύτερη όλων, η πιο θεμελιώδης: να πάρει μπροστά. Στα ντίζελ, η ανησυχία είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Πέραν των κλασικών προβλημάτων ψυχρής εκκίνησης, τα ντίζελ μπορεί να κινδυνέψουν από την ίδια τη φύση του καυσίμου που χρησιμοποιούν. Κι αυτό διότι σε πολύ ψυχρές συνθήκες, ενδέχεται να μην μπορεί να φτάσει καν στον κινητήρα! Όπως το λιπαντικό, το πετρέλαιο είναι υγρό. Και υπόκειται στις ορέξεις του καιρού. Όντας λοιπόν υγρό, τήκεται. Αναλόγως της εξωτερικής θερμοκρασίας, η τήξη του μπορεί να φτάσει σε τέτοιο βαθμό ώστε να φρακάρει στις σωληνώσεις! Κατά συνέπεια, δεν φτάνει ποτέ στο θάλαμο καύσης, οπότε το γύρισμα της μίζας ή το πάτημα του starter button αποβαίνει άκαρπο.

Σε θερμοκρασίες κάτω των -10 βαθμών Κελσίου, το πετρέλαιο χάνει τη ρευστότητά του και σιγά σιγά κρυσταλλοποιείται. Για να λάβει έγκριση διάθεσης, το πετρέλαιο κίνησης θα πρέπει να εμφανίζει σημεία κρυσταλλοποίησης και τήξης που ορίζονται ανεξάρτητα από την κάθε αγορά. Σε αυτή της Ισπανίας, για παράδειγμα, το σημείο κρυσταλλοποίησης ορίζεται μεταξύ -20 και -30 βαθμών, ενώ αυτό της τήξης στους -34. Ολικό πάγωμα στο ρεζερβουάρ ή το κύκλωμα είναι απίθανο να συμβεί, αλλά όχι αδύνατο. Τι κάνουμε τώρα αν το αυτοκίνητό μας δεν παίρνει μπροστά ένα χειμωνιατικό πρωινό και ενώ όλα δείχνουν σε άριστη κατάσταση;

Εδώ τα πράγματα απαιτούν υπομονή. Δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά, από το να περιμένουμε να πέσει το κρύο. Καταλαβαίνουμε ότι το να θερμάνουμε τεχνητά ρεζερβουάρ κλπ, αποφεύγεται δια ροπάλου για ευνόητους λόγους. Η καλύτερη επιλογή, είναι η πρόληψη. Αν δεν έχουμε γκαράζ, κοιτάμε να παρκάρουμε σε στενά ή δρόμους με δέντρα, που γενικά τους βρίσκει λιγότερα το κρύο. Ιδανικά, εφόσον γνωρίζουμε την περιοχή, επιδιώκουμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο σε σημεία που τα βλέπει ο ήλιος από νωρίς (όσο γίνεται τον χειμώνα). Τα αντιπηκτικά πρόσθετα είναι επίσης μια πολύ αξιόπιστη επιλογή.  Παρόλα αυτά, ακόμα και αν την «πάθουμε» δεν χρειάζεται λόγος ανησυχίας. Δεν υπάρχει κάποια βλάβη στο αυτοκίνητο, άσχετα της ταλαιπωρίας.

Αν τώρα αναρωτιέστε γιατί δεν αναφέρουμε καθόλου τη βενζίνη, ο λόγος είναι τα οκτάνια. Η χημική σύνθεσή της ορίζει μίνιμουμ σημείο τήξης τους -107,4 βαθμούς Κελσίου!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιος έχει προτεραιότητα σε στενό δρόμο;
Ποιος έχει προτεραιότητα σε στενό δρόμο;
Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel;
Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel; …
Τα έχουν όλα τα αυτοκίνητα. Τι κάνουν;
Τα έχουν όλα τα αυτοκίνητα. Τι κάνουν;
Γιατί τα ασθενοφόρα έχουν ανάποδα γράμματα;
Γιατί τα ασθενοφόρα έχουν ανάποδα γράμματα;
Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου; (+video)
Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου; (+video) …
Πόσο αυξάνει την κατανάλωση το καλοριφέρ;
Πόσο αυξάνει την κατανάλωση το καλοριφέρ;
Τι είναι το kickdown και πού χρησιμεύει;
Τι είναι το kickdown και πού χρησιμεύει;
Γίνεται να παγώσει το κιβώτιο ταχυτήτων;
Γίνεται να παγώσει το κιβώτιο ταχυτήτων;
Πόσο διαρκούν και πόσο κοστίζουν τα φώτα LED;
Πόσο διαρκούν και πόσο κοστίζουν τα φώτα LED;
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων