Κίνδυνος το απιονισμένο νερό στο ψυγείο

Σε κάθε αυτοκίνητο, τα δοχεία των υγρών που βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα είναι ζωτικής σημασίας για την εύρυθμη, ασφαλή και δίχως προβλήματα λειτουργία του. Όταν κάποιο από αυτά βρίσκεται σε ελάχιστη ποσότητα ή ακόμα χειρότερα έχει αδειάσει, τότε είναι σίγουρο ότι γρήγορα θα προκληθεί βλάβη. Από το να «κολλήσει» το μοτέρ, έως να μην πιάνουν τα φρένα. Για αυτό καλό είναι να γίνεται τακτικά ένας έλεγχος του λεπτού, προκειμένου να έχει ο οδηγός το κεφάλι του ήσυχο.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση θα εστιάσουμε στο μείζονος σημασίας ψυγείο του αυτοκινήτου. Είναι σωστό να βάζουμε απεσταγμένο ή απιονισμένο νερό και ποιες οι διαφορές τους; Κοινό τους γνώρισμα είναι ότι δεν περιέχουν άλατα, έναντι του νερού βρύσης. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο σε έκτακτη ανάγκη, όταν για παράδειγμα έχει προκληθεί διαρροή, το μοτέρ «βράζει» και δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Σε τέτοιες περιπτώσεις, βασικά, βάζουμε ό,τι νερό βρούμε, ακόμα κι αν είμαστε οδηγοί WRC. Παρακάτω ο Esapekka Lappi, γεμίζει μπουκάλι από λίμνη για να ρίξει τη θερμοκρασία στο Toyota Yaris Rally1 του, στο Ράλλυ Φινλανδίας.

Όμως το απιονισμένο με το απεσταγμένο νερό έχουν και πολύ σημαντικές διαφορές μεταξύ τους. Καταρχάς, το απιονισμένο δεν περιέχει σχεδόν καθόλου ιόντα (το δηλώνει και η ονομασία του). Αυτά του υδρογόνου και των υδροξειδίων, για παράδειγμα, αντικαθίστανται με διάλυμα μετάλλων. Στο απεσταγμένο, τα δισθενή κατιόντα και ανιόντα (ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου, θειικά, φωσφορικά κλπ.) αντικαθίστανται με ιόντα νατρίου και χλωρίου αντίστοιχα. Εδώ υπάρχουν κάποια ιόντα, αλλά πολύ λιγότερα από κανονικά. Αυτή η έλλειψη όμως, που προκύπτει κατόπιν χημικής διεργασίας, προκαλεί αστάθεια στα μόρια του νερού.

Το απιονισμένο νερό, αυτό που τελικά καταφέρνει είναι να διαβρώνει τα μέταλλα. Η ανάγκη για ιόντα στρέφεται εναντίον του μπλοκ του κινητήρα, αλλά και του ίδιου του ψυγείου. Ορισμένοι κατασκευαστές αναφέρουν τα βιβλία χρήσης των αυτοκινήτων τους ότι μπορεί να μπαίνει απεσταγμένο νερό, παράλληλα όμως με το κατάλληλο αντιψυκτικό και ποτέ μόνο του. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται μαλακό νερό, δηλαδή με ελάχιστη ή καθόλου παρουσία αλάτων.

Η καλύτερη λύση είναι η πλήρωση με το ψυκτικό υγρό που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και να μη γίνονται αλχημείες, γιατί πολύ απλά μπορεί να κοστίσουν πολλά χρήματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι πιο ακριβά τα service στα υβριδικά αυτοκίνητα;
Είναι πιο ακριβά τα service στα υβριδικά αυτοκίνητα; …
Τι κόστη έχει το παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο;
Τι κόστη έχει το παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο;
Ποια διαρροή γλίτωσαν τα νέα αυτοκίνητα;
Ποια διαρροή γλίτωσαν τα νέα αυτοκίνητα;
Ποιο είναι το πρόστιμο για «ανάποδο» παρκάρισμα;
Ποιο είναι το πρόστιμο για «ανάποδο» παρκάρισμα; …
Ξεθάμπωμα φαναριών με λεμόνι και σόδα! (+video)
Ξεθάμπωμα φαναριών με λεμόνι και σόδα! (+video)
Πώς καταλαβαίνουμε ότι μας έχουν κλέψει τον καταλύτη;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι μας έχουν κλέψει τον καταλύτη; …
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά για SUV
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά για SUV
Μέγιστη προσοχή αν υπάρχει τρύπα στο αμάξωμα!
Μέγιστη προσοχή αν υπάρχει τρύπα στο αμάξωμα! …
Πώς καταλαβαίνουμε ότι οδηγούμε κουρασμένοι;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι οδηγούμε κουρασμένοι; …
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store