Τι είναι το kickdown και πού χρησιμεύει;

Την τελευταία δεκαετία τα αυτόματα κιβώτια απέκτησαν τρομακτική δυναμική στην αγορά. Τέτοια, που σήμερα απειλούν ευθέως με εξαφάνιση το χειροκίνητο κιβώτιο. Πλέον καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες (βλέπε supercars) κυριαρχούν ολοκληρωτικά έναντι του συνδυασμού λεβιέ-συμπλέκτη. Κάπως έτσι, μπήκαν στην καθημερινότητά μας έννοιες όπως το kickdown.

Σε ένα αυτόματο, το νιώθουμε όταν πατήσουμε δυνατά/ απότομα το γκάζι, αλλά και χωρίς να το κάνουμε, πάντα σε συνάρτηση με την ταχύτητα που κινούμαστε. Το kickdown, όπως υποδηλώνει κι η ονομασία του, ουσιαστικά είναι το κατέβασμα που κάνουμε σε ένα χειροκίνητο όταν δούμε πως δεν «τραβάει» το αυτοκίνητο. Η ηλεκτρονική μονάδα του κιβωτίου αντλεί δεδομένα από τους αισθητήρες θέσης γκαζιού και στροφάλου, την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την κλίση και τις στροφές του κινητήρα. Αν κρίνει πως ο ρυθμός κίνησης δεν συνάδει με το άνοιγμα του γκαζιού ή αυτό «ανοίξει» απότομα, τότε καταλαβαίνει πως χρειάζεται παραπάνω ισχύς και επιλέγει χαμηλότερη σχέση. Τις περισσότερες φορές αναλαμβάνει δράση σε προσπεράσματα ή οδήγηση σε ανωφέρεια.

Ακόμα κι αν ο οδηγός δεν πατήσει παραπάνω το γκάζι, το λογισμικό είναι σε θέση να αντιληφθεί πως το αυτοκίνητο χρειάζεται τη συνδρομή χαμηλότερης ταχύτητας. Αν, για παράδειγμα, είστε με 3η και βρεθείτε σε ανηφόρα που δεν τη «σηκώνει», τότε οι στροφές του κινητήρα θα αρχίσουν να πέφτουν. Με το που συμβεί αυτό, το κιβώτιο αμέσως θα περάσει σε 2α ώστε να βοηθήσει το έργο του κινητήρα. Φυσικά ο τρόπος, η ταχύτητα, η ομαλότητα και η εν γένει αποτελεσματικότητα του κάθε κιβωτίου στο kickdown ποικίλει από κατασκευή σε κατασκευή, αλλά και από μηχανολογικής σκοπιάς. Τα απλά, αυτοματοποιημένα χειροκίνητα ας πούμε (τα ημιαυτόματα κοινώς), δεν μπορούν αντιδράσουν ούτε το ίδιο γρήγορα, ούτε το ίδιο ομαλά με τα υπερσύγχρονα αυτόματα ή τα διπλού συμπλέκτη.

Το DSG της VW μπορεί να κατεβάσει«μονοκοπανιά»  δυο ταχύτητες, εκμεταλλευόμενο τους δυο άξονες (από 4η κατευθείαν σε 2α, χωρίς το πέρασμα από 3η). Τα κλασικά αυτόματα έχουν φτάσει σε σημείο να κατεβάζουν μέχρι 3 και 4 σχέσεις (σε 9τάχυτες και 10τάχυτες, όπως τα 9G-Tronic και PowerShift των Mercedes και Ford αντίστοιχα) αστραπιαία, εκμηδενίζοντας την υστέρηση. Η λειτουργία του kickdown όμως, είναι κοινή σε όλα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσο αυξάνει την κατανάλωση το καλοριφέρ;
Πόσο αυξάνει την κατανάλωση το καλοριφέρ;
Γίνεται να παγώσει το κιβώτιο ταχυτήτων;
Γίνεται να παγώσει το κιβώτιο ταχυτήτων;
Πόσο διαρκούν και πόσο κοστίζουν τα φώτα LED;
Πόσο διαρκούν και πόσο κοστίζουν τα φώτα LED;
Τι είναι το φίλτρο GPF και πως χαλάει γρήγορα;
Τι είναι το φίλτρο GPF και πως χαλάει γρήγορα;
Ξεθάμπωμα φαναριών με ξυραφάκι! (+video)
Ξεθάμπωμα φαναριών με ξυραφάκι! (+video)
Κίνδυνος το φιμέ παρμπρίζ στα νέα αυτοκίνητα
Κίνδυνος το φιμέ παρμπρίζ στα νέα αυτοκίνητα …
Γνωρίζετε τι κάνει το κουμπί Auto Hold;
Γνωρίζετε τι κάνει το κουμπί Auto Hold;
Τι δείχνουν αυτά τα σημάδια στα λάστιχα;
Τι δείχνουν αυτά τα σημάδια στα λάστιχα;
Πότε δεν λειτουργεί το Start/Stop του κινητήρα;
Πότε δεν λειτουργεί το Start/Stop του κινητήρα;
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η ντίζελ ηλεκτρική Mercedes GLC 300 de
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων