Τι και γιατί είναι καλύτερα τα σφυρήλατα έμβολα; - AutoGreekNews

Τι και γιατί είναι καλύτερα τα σφυρήλατα έμβολα;

Το πρώτο πράγμα που ακούμε στα βελτιωμένα αυτοκίνητα, όταν οι μετατροπές ξεφεύγουν από τα περιφερειακά και εισέρχονται στα ενδότερα του κινητήρα, είναι τα σφυρήλατα έμβολα. Προαπαιτούμενο για διαχείριση αυξημένων πιέσεων και θερμοκρασιών, συνώνυμο της αντοχής. Γιατί, όμως;

Τα σφυρήλατα θεωρούνται ως τα ισχυρότερα πιστόνια που κυκλοφορούν. Αδιαμφισβήτητα περισσότερο από της πρώτης τοποθέτησης, ανώτερα και από τα ολικής κατεργασίας (ευρύτερα γνωστά ως «billet»). Η κυριότερη αιτία εντοπίζεται στη μέθοδο κατασκευής, η οποία καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη συνοχή των μορίων. Να τα πάρουμε ένα-ένα, μέχρι να φτάσουμε στην «αλεξίσφαιρη» κορυφή των σφυρήλατων.

Τα πιστόνια πρώτης τοποθέτησης δημιουργούνται με την παραδοσιακή μέθοδο της χύτευσης. Ένα κράμα ρευστού μετάλλου χύνεται στο καλούπι και αφήνεται να στερεοποιηθεί. Απλή, αξιόπιστη και οικονομική μέθοδος, που λύνει τα χέρια στους κατασκευαστές. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για παραγωγή τεραστίων αριθμών και εκατοντάδων χιλιάδων κομματιών. Το καλούπωμα, ωστόσο, έχει ένα σημαντικό μείον. Ακριβώς επειδή το μέταλλο ουσιαστικά αφήνεται να διαμορφωθεί μόνο του, βάσει καλουπιού, τα μόρια βρίσκονται ατάκτως ερριμμένα. Μια ανομοιομορφία που δημιουργεί θύλακες αέρα και υπολείμματα, επιδρώντας αρνητικά στην ομοιομορφία της σύστασης του εμβόλου. Συνεπώς και στη συμπεριφορά του απέναντι σε αυξημένες πιέσεις/θερμοκρασίες.

Τα ολικής κατεργασίας, τώρα, προκύπτουν από την προσεκτική κοπή του μετάλλου. Εδώ το πιστόνι δεν προκύπτει αποκλειστικά από καλούπωμα, αλλά μεσολαβεί λεπτομερής επεξεργασία σε όλες τις επιφάνειές του (με CNC ή λέιζερ), προκειμένου να διαμορφωθούν αναλόγως των εκάστοτε προδιαγραφών. Αυτή η λεπτομέρεια στη διαμόρφωση επιτρέπει την απομάκρυνση όλων των περιττών σημείων βάρους και τυχόν ανωμαλιών, με αποτέλεσμα τη γρηγορότερη γραμμική ταχύτητα του εμβόλου και εν τέλει τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Τα σφυρήλατα, τέλος, αποτελούν την ανώτερη εκδοχή των billet. Κατ’ αρχάς δεν είναι κυριολεκτικά σφυρήλατα, υπό την πατροπαράδοτη έννοια της κατασκευής με σφυρί και αμόνι. Σε αντίθεση με τα billet δεν κόβονται για την τελική διαμόρφωση, αλλά θερμαίνονται και παίρνουν σχήμα μέσω πρέσας. Η πίεση δημιουργεί ένα ανθεκτικό και συμπαγές κράμα, τα μόρια του οποίου βρίσκονται πολύ κοντά το ένα με το άλλο και σε αρμονία (αριστερά το σφυρήλατο, δίπλα του το πρώτης τοποθέτησης).

Το επόμενο στάδιο φυσικά, δεν είναι άλλο από τα 3D εκτυπωμένα. Μέθοδος που επιτρέπει την κατασκευή του εμβόλου στρώση-στρώση, παρέχοντας απίστευτες δυνατότητες λεπτομέρειας και ακρίβειας στους μηχανικούς. Σε σύγκριση με ένα σφυρήλατο ταυτόσημων προδιαγραφών, ένα 3D printed πιστόνι συνδυάζει την ίδια αντοχή με 10% ελαφρύτερο βάρος. Η Porsche, για παράδειγμα, κατάφερε να αυξήσει την ισχύ της 991.2 GT2 RS κατά 30 άλογα, μόνο με τη χρήση τρισδιάστατα εκτυπωμένων πιστονιών!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιο είναι το πρόστιμο για κίνηση στη Λ.Ε.Α.;
Ποιο είναι το πρόστιμο για κίνηση στη Λ.Ε.Α.;
Πόσα μέτρα από φανάρι ή STOP επιτρέπεται η στάθμευση;
Πόσα μέτρα από φανάρι ή STOP επιτρέπεται η στάθμευση; …
Γιατί τα γράμματα στα ασθενοφόρα είναι ανάποδα;
Γιατί τα γράμματα στα ασθενοφόρα είναι ανάποδα; …
Αληθεύει το όριο των 100.000 χλμ. στα μεταχειρισμένα;
Αληθεύει το όριο των 100.000 χλμ. στα μεταχειρισμένα; …
Τι σημαίνουν αυτές οι ενδείξεις στα ελαστικά;
Τι σημαίνουν αυτές οι ενδείξεις στα ελαστικά; …
Κάτι που ίσως δεν γνωρίζετε για τα λιπαντικά!
Κάτι που ίσως δεν γνωρίζετε για τα λιπαντικά! …
Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα;
Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα;
Γιατί οι θόλοι των φτερών στα αυτοκίνητα είναι επίπεδοι;
Γιατί οι θόλοι των φτερών στα αυτοκίνητα είναι επίπεδοι; …
Γιατί βγαίνει νερό από την εξάτμιση;
Γιατί βγαίνει νερό από την εξάτμιση;
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store