«Καπέλο» 34.400 ευρώ οι φόροι στο νέο Audi RS 3

Το νέο Audi RS 3 άρχισε να κάνει ρεκόρ με το που παρουσιάστηκε. Για τα δεδομένα της Ελλαδάρας μας, όμως, αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο από τις δυνατότητες, την ισχύ, την τεχνολογία και της επιδόσεις του, είναι η τιμή. Ακριβέστερα, οι φόροι που την επιβαρύνουν

Το γερμανικό mega hatch έχει ήδη δυο κορυφαίες επιδόσεις όλων των εποχών στο παλμαρέ του, κι ας βρίσκεται στην αγορά για μόλις 3 μήνες. Πρόκειται για τόσο για το ταχύτερο compact car στο Nurburgring (δεν λένε «hot hatch» οι Γερμανοί, γιατί μετρήθηκε το Sedan), όσο και για αυτό με την υψηλότερη τελική ταχύτητα. Η ισχύς του πεντακύλινδρου 2.5 TFSI παραμένει στους 400 ίππους και αποδίδεται στις 5.600 σ.α.λ., πάντα σε συνεργασία με συστήματος τετρακίνησης Quattro και 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S-tronic, όμως η ροπή παρουσιάζεται αυξημένη κατά 20 Nm, αγγίζοντας πλέον τα 500 Nm στις 2.250 – 5.600 σ.α.λ. Με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, ο κόφτης μετατοπίζεται άλλα 10 χλμ./ώρα παραπάνω και κάνει το RS 3 κάτοχο ρεκόρ τελικής στα χρονικά των hot/mega hatches, με 290 χλμ./ώρα!

Πώς γίνεται να ξεπεραστούν σε αίσθηση αυτοί οι αριθμοί από το κοστολόγιο; Ας είναι καλά η αθάνατη, ελληνική φορολογία!

Η αρχική τιμή του RS 3 Sportback στην Ελλάδα διαμορφώνεται στις 87.900 ευρώ, ούσα 17.000 ευρώ υψηλότερη σε σχέση με το S3 (από 67.850 ευρώ). Η διαφορά μεταξύ τους είναι αξιοσημείωτη, ωστόσο δικαιολογείται εν μέρει από τη σαφώς μεγαλύτερη δυναμική του RS 3. Αυτό που προκαλεί αποπληξία, είναι η φορολογική επιβάρυνση που ανεβάζει σε αυτά τα επίπεδα την τιμή. Προ φόρων, το κόστος διαμορφώνεται στις 54.503 ευρώ – απολύτως λογικό αντίτιμο για αυτοκίνητο 3,8 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα (που είναι 3,1 δλ. στην πραγματικότητα) και με εξελιγμένο σύστημα Drift Mode. Μετά την προσθήκη Φ.Π.Α. (13.081 ευρώ) και τέλους ταξινόμησης (20.317 ευρώ) όμως, το τελικό «μπουγιουρντί» εκτοξεύεται στην περιοχή των 88.000 ευρώ!

Όχι ότι ενδιαφέρει ιδιαίτερα όποιον έχει να διαθέσει τόσα χρήματα, αλλά για την Ιστορία να αναφέρουμε πως τα 205 γρ. CO2/χλμ. αντιστοιχούν σε 174 ευρώ τελών κυκλοφορίας. Όποιος θέλει το Sedan, τέλος, θα πρέπει να καταβάλει 1.000 ευρώ επιπλέον (από 88.900 ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store