Δοκιμή Jeep Renegade 1.4T 4×4 170 PS Auto

Το Jeep Renegade είναι πλέον γνωστό στους περισσότερους, καθώς κυκλοφορεί εδώ και καιρό στους ελληνικούς δρόμους κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την εμφάνισή του η οποία παραπέμπει ξεκάθαρα σε μοντέλο της μάρκας, ενώ είναι «γαρνιρισμένη» με μπόλικα στοιχεία από το παρελθόν του μοντέλου. Όμως δεν χρειάζεται να επιμείνουμε ιδιαίτερα στην εμφάνισή του εσωτερικά ή εξωτερικά, καθώς είναι κάτι που έχουμε αναλύσει και στο παρελθόν, στη δοκιμή της δικίνητης, πετρελαιοκίνητης έκδοσης 1.6 λτ. των 120 ίππων (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Jeep Renegade 1.6 λτ. diesel 4×2), από την οποία δεν διαφέρει μέσα και έξω.

Η βενζινοκίνητη έκδοση που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς η τετρακίνηση είναι αυτή που αποθεώνει τις εκτός δρόμου ικανότητες του Renegade, ενώ το αυτόματο κιβώτιο με τις εννέα σχέσεις παρακαλώ, έχει πάντα μία ταχύτητα κατάλληλη για κάθε περίσταση. Είτε πρόκειται για εκτός δρόμου περιηγήσεις, είτε για ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Εξάλλου ο τούρμπο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.4 λτ. των 170 ίππων αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή και ολοκληρώνει το πακέτο που συνθέτει αν όχι την πιο ολοκληρωμένη, σίγουρα την πιο προηγμένη έκδοση του αναγεννημένου Jeep Renegade.

Δείτε ακόμη: Όλες οι δοκιμές των αυτοκινήτων της Jeep

Γνήσιο Jeep εκτός δρόμου

Όποιος ασχολείται με την αυτοκίνηση θα πρέπει να ξέρει πως η ιστορία του Renegade είναι μεγάλη, επομένως και η αποστολή του νέου, αναγεννημένου μοντέλου, που το διαδέχεται, δύσκολη. Παρόλα αυτά εδώ έχουμε πλέον να κάνουμε με αλλαγή φιλοσοφίας σε σχέση με το παρελθόν, καθώς ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας, έδωσε τη θέση του σε ένα allaround σύνολο το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί πολύ καλά σε εκτός δρόμου πορείες, χωρίς να κοκκινίζει όταν πατάει άσφαλτο. Κυριολεκτικά, το Jeep Renegade και σε αυτή την έκδοσή του εντυπωσιάζει με τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Η ανάρτηση δεν νιώθεις να ταλαιπωρείται ακόμη και σε κακοτράχαλα μέρη, ενώ η καλή, αν και όχι κορυφαία, απόσταση από το έδαφος στα 175 χλστ. η κοντή «πρώτη» σχέση (το αυτοκίνητο να φανταστείτε ξεκινά από στάση με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και επιλέγει πρώτη μόνο όταν αισθάνεται πως χρειάζεται πραγματικά) και  κυρίως οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποφυγής στις 17,9, 21,2 και 29,7 μοίρες αντίστοιχα, αποτελούν σύμμαχο στα δύσκολα περάσματα. Θα θέλαμε την εμπλοκή της τετρακίνησης πιο άμεση (στο πρόγραμμα Auto το οποίο θεωρητικά στέλνει έως και το 99% της ροπής στους πίσω τροχούς), καθώς κάποιες φορές αργεί λίγο (αλλά και το λίγο μπορεί να είναι καθοριστικό σε κάποιες απαιτητικές εκτός δρόμου δραστηριότητες), ενώ ακόμη και τα όχι και τόσο… χωμάτινα ελαστικά του, δεν φάνηκε να το ενοχλούν επιφάνειες με λάσπη. Μάλιστα, προκειμένου η Jeep να βελτιστοποιήσει τη συμπεριφορά του Renegade ανεξαρτήτως συνθηκών, το έχει εξοπλίσει με το σύστημα Selec Terrain. Αυτό απαρτίζεται από τέσσερα προγράμματα, τα Auto (αυτόματο), Snow (χιόνι), Sand (άμμος) και Mud (λάσπη) προκειμένου ο οδηγός να… πει στο αυτοκίνητο σε τι επιφάνεια κινείται και αυτό αναλόγως να ρυθμίσει τη συμπεριφορά του. Μάλιστα υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος της τετρακίνησης.

Δείτε επίσης: Όλες οι δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα, με ένα κλικ

Στην άσφαλτο μοιάζει στο φυσικό του περιβάλλον

Η ευχάριστη έκπληξη που μας προκάλεσε το Jeep Renegade, δεν είναι το πώς κινείται εκτός δρόμου. Αυτό είναι κάτι που το περιμένεις από ένα μοντέλο της Jeep ακόμη και αν πρόκειται για το εισαγωγικό μοντέλο της γκάμας της. Η οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο όμως, ειδικά όταν έχεις δει τα τετρακίνητα κατορθώματά του είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Κρατάει καλά, ακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού και η ανάρτηση (ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω με ειδικά αμορτισέρ FSD-Frequency Selective Damping της Koni, που ρυθμίζουν αυτόματα την σκληρότητά τους ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης) δεν είναι ιδιαιτέρως ενδοτική, μην επιτρέποντας κλίσεις στο αμάξωμα στις στροφές και πλεύσεις σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η άνεση είναι σε καλά επίπεδα και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ικανοποιητικά. Το σύστημα διεύθυνσης το οποίο εκφράζεται μέσω ενός μεγάλου τιμονιού γεμάτου κουμπιά (έχει κουμπιά ακόμη και πίσω από τη στεφάνη του για χειρισμό του συστήματος πολυμέσων, του ηχοσυστήματος κλπ.) προσφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι δυνατά. Θα τα θέλαμε πάντως λίγο πιο καλά σε αίσθηση καθώς η μικρή διαδρομή του πεντάλ δεν σε βοηθά να κοντρολάρεις το αυτοκίνητο εκτός δρόμου.

Μοτέρ και κιβώτιο η τέλεια ομάδα

Όταν έχεις ένα μοτέρ βενζίνης στα 1.4 λτ. το οποίο αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής, τότε δεν έχεις παρά να είσαι ικανοποιημένος από τα νούμερα τουλάχιστον. Πόσο μάλιστα όταν αυτό, συνεργάζεται και με 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην πράξη, παρά το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο ξεπερνά κατά τι τον ενάμιση τόνο, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές καθώς το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,8 δλ. (καθόλου άσχημα για ένα μικρό SUV) ενώ η τελική ταχύτητά του είναι 196 χλμ./ώρα. Εκεί που δεν τα καταφέρνει και πολύ καλά το Jeep Renegade είναι στην κατανάλωση, καθώς παρά το 6,9 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Jeep, εμείς είδαμε σε πραγματικές συνθήκες 9.0 λτ./100 χλμ. Τιμή πάντως φυσιολογική καθώς μην ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα τετρακίνητο SUV. Όσον αφορά το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, αυτό είναι μονόδρομος για τη συγκεκριμένη έκδοση, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου ή άλλου αυτόματου κιβωτίου. Δεν είναι ότι πιο γρήγορο έχουμε δει σε αλλαγές, τις οποίες πάντως τις κάνει ομαλά. Θα θέλαμε πάντως, στην αυτόματη λειτουργία του να αλλάζει πιο νωρίς σχέσεις, χωρίς να επιτρέπει να ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα τόσο πολύ. Φυσικά υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία, με τον οδηγό να επιλέγει σχέσεις μέσω του επιλογέα (σπρώχνοντάς τον εμπρός ή πίσω).

Το Jeep Renegade 1.4 λτ.με τους 170 ίππους, την τετρακίνηση και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο είναι η ακριβή επιλογή στην βενζινοκίνητη γκάμα του μοντέλου αλλά και αυτή που είναι πιο προηγμένη τεχνολογικά. Η τιμή των 33.989 ευρώ μπορεί να κανεί για πολλούς εφιάλτη… το όνειρο της απόκτησης ενός Jeep αλλά για αυτούς υπάρχει και το 1.6 E-TorQ με τους 110 ίππους και το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο που κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ. Όποιος μπορεί λοιπόν ας το κάνει δικό του και δεν θα το μετανιώσει σε καμία περίπτωση, ενώ θα έχει και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που πραγματικά θα τον κακομάθει…

(+) Ανάρτηση, εμφάνιση, εκτός δρόμου ικανότητες, οδική συμπεριφορά, προγράμματα οδήγησης, κλείδωμα τετρακίνησης, κιβώτιο με εννέα σχέσεις, χώροι, εξοπλισμός

(-) Αίσθηση φρένων, χρόνος αλλαγής σχέσεων κιβωτίου, χρόνος εμπλοκής τετρακίνησης στην αυτόματη λειτουργία, τιμή

 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.368
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
160
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
296
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.236
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.667
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.505
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.989
Get it on Google Play Download on the App Store