Δοκιμή Jeep Cherokee ντίζελ 2.8 CRD

Για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας των εκτός δρόμου και συγκεκριμένα για το Cherokee, η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, μόνο θετικά οφέλη μπορεί να έχει. Το Jeep Cherokee 2.8 CRD αφήνει έτσι στο μακρινό παρελθόν την βενζινοκίνητη έκδοση των 3.7 λίτρων και έρχεται να αποτελέσει τη νούμερο ένα και αποκλειστική πλέον επιλογή στο συγκεκριμένο μοντέλο μέσω της μεγαλύτερης ροπής και της χαμηλότερης κατανάλωσής του. Η τιμή του ανέρχεται στα 39.880 ευρώ και αν και εκείνη είναι σχετικά τσιμπημένη, ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος ενώ διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο/σειριακό κιβώτιο. Μην ξεχνάμε ότι το Cherokee ντίζελ διατηρεί την ιστορία του ονόματος Cherokee στην κατηγορία των SUV που μεταφράζεται σε μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες και  ξεχωριστή εικόνα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά…

Με τον βενζινοκινητήρα των 3.7 λίτρων να αποτελεί μία ασύμφορο φορολογικά αλλά και στη χρήση επιλογή, ο πετρελαιοκινητήρας ήταν θείο δώρο για το Cherokee ώστε να συνεχίσει την πορεία του στην αγορά. Ο κινητήρας αυτός έχει χωρητικότητα 2.8 λίτρων και με τη χρήση υπερτροφοδότησης αποδίδει 177 ίππους με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ανέρχεται στα 460 Nm ικανά να κινήσουν το βαρύ αμάξωμα αυξάνοντας παράλληλα και τις εκτός δρόμου δυνατότητές του όπως θα δούμε και παρακάτω. Η λειτουργία του μηχανικού συνόλου είναι χαρακτηριστική για κινητήρα diesel, με μικρή υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές και ξέσπασμα κοντά στις 2.000 σ.α.λ. που συνοδεύονται και από το χαρακτηριστικό κροτάλισμα. Στην πράξη αυτός ο κινητήρας είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα βάρους 2 τόνων του Cherokee παρουσιάζοντας ελαστικότητα και υψηλή ροπή σε σχεδόν όλο (περιορισμένο αφού πρόκειται για diesel) τo φάσμα περιστροφής του. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο προσφέρει και σειριακή λειτουργία και είναι αρκετά καλό και στις 2 επιλογές. Η κατανάλωση που αποτελούσε και το μοναδικό μελανό σημείο των μεγαλύτερων βενζινοκίνητων Cherokee κυμαίνεται πλέον στο αξιοπρεπές 7,8 λτ. για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες κίνησης.

Κινητήρας που προάγει τον σκληροτράχηλο εκτός δρόμου χαρακτήρα του

Το Cherokee ανέκαθεν πρέσβευε ένα ιδιαίτερα σκληροτράχηλο μοντέλο στην ευνουχισμένη -στον τομέα- κατηγορία των SUV και αυτό δεν άλλαξε παρά το γεγονός ότι βελτιώθηκε στα σημεία για καλύτερη ασφάλτινη συμπεριφορά. Η ανάρτηση με τα ανισομεγέθη εμπρός ψαλίδια και ο άξονας πέντε συνδέσμων πίσω, συντελούν στην διαμόρφωση ενός πιο άνετου οδηγικά αυτοκινήτου που κρύβει το βάρος του και δεν προβληματίζει τον οδηγό του στην κίνηση κυρίως σε επαρχιακό δρόμο με τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι καλή από το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα ενώ γενικότερα και τα επίπεδα κύλισης είναι βελτιωμένα σε σχέση με το πάλαι ποτέ σπαρτιάτικο Cherokee. Ο κινητήρας diesel για άλλη μια φορά αποδεικνύεται “λίρα εκατό” για το μοντέλο, αφού εκτός του οικονομικού του χαρακτήρα είναι σε θέση να προάγει την ήδη σκληροτράχηλη εκτός δρόμου εικόνα του. Η άφθονη ροπή από χαμηλά και το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζονται με το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Super Select II και έτσι το Cherokee χωρίς παρατράγουδα μπορεί να προσπελάσει ιδιαίτερα εμπόδια. Τέλος στα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου αποτελεί το γεγονός ότι σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να απενεργοποιηθεί το το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ΕSP που κατά τα άλλα είναι o φύλακας άγγελός του στην άσφαλτο.

Τυπικά αμερικάνικο εσωτερικό με καλούς χώρους

Το εσωτερικό του Cherokee CRD είναι ίδιο με εκείνο του απελθόντος βενζινοκίνητου μοντέλου και δεν κρύβει την καταγωγή του και κυρίως από τη μικρή απόσταση μεταξύ παρμπρίζ και τιμονιού. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή όπως και η συναρμολόγηση που δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες ατέλειες, ωστόσο και πάλι η εργονομία ίσως προβληματίσει κάποιον που έχει συνηθίσει σε πιο δημοφιλείς φίρμες. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τους επιβάτες αφού η καμπίνα του Cherokee είναι και ψηλή και αρκετά φαρδιά όμως θα περίμενε κανείς μεγαλύτερο χώρο για τις αποσκευές αφού ο όγκος των 419 λίτρων εκείνου είναι σχετικά μικρός αναλογικά με τις διαστάσεις του μοντέλου αν και η εξήγηση βρίσκεται στον άφθονο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.  Παρόλα αυτά διαθέτει και επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδό του που είναι ιδιαίτερα πρακτικό για τέτοιου είδους οχήματα.

(+) Κατανάλωση, χώροι, εκτός δρόμου δυνατότητες

(-) Κυβισμός, μεταπωλητική αξία, τιμή αγοράς

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.776
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 (auto)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
200/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
460/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
-
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
205
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
836,08
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
'Aκαμπτος άξονας με 5 σημεία στήριξης, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.490
Πλάτος (χλστ.)
1.840
Ύψος (χλστ.)
1.740
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.690
Βάρος (κιλά)
2.064
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
419
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
39.880
Get it on Google Play Download on the App Store