Δοκιμή Lexus CT 200h

195

Η Lexus το 2011 έκανε ένα μεγάλο βήμα στην ιστορία της και «κατέβηκε» κατηγορία μέσω του CT 200h, το οποίο αποτέλεσε το πρώτο premium υβριδικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο στον κόσμο, αλλά και το πρώτο προσθιοκίνητο για τη μάρκα. Με μήκος 4,32 μ. δε διαφέρει σε διαστάσεις από τα υπόλοιπα «συμβατικά» αυτοκίνητα της κατηγορίας του, ωστόσο παρουσιάζει ξεχωριστή αισθητική με πολυτελή και σπορτίφ ταυτόχρονα χαρακτήρα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στην επίτευξη χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (Cd: 0,28), για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 σε συνδυασμό φυσικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης. Παράλληλα, η τιμή του δεν είναι απαγορευτική, καθώς κοστίζει 28.500 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό και δίχως να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Οικονομία και απόδοση σε πολύ καλό συνδυασμό

Την κίνηση του CT 200h αναλαμβάνει το γνωστό υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive 2 που εφοδιάζει και τα Toyota Prius και Auris HSD. Αυτό αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 82 ίππων και ένα βενζινοκινητήρα κύκλου Ατκινσον 1.8 λτ. με VVTi, απόδοσης 99 ίππων και συνδυαστική ισχύ 136 ίππων. Παράλληλα, η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία νικελίου-μετάλλου που βρίσκεται στον χώρο αποσκευών, ενώ η κίνηση στέλνεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός πλανητικού συστήματος γραναζιών που ηλεκτρονικά προσομοιώνει τη λειτουργία ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Το CT 200h μπορεί να κινηθεί για περίπου 3 χλμ. και ταχύτητες κάτω από 45 χλμ./ώρα (π.χ. στην πόλη σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος), αποκλειστικά με ηλεκτρισμό μέσω της επιλογής «EV mode». Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα γίνεται εξαιρετικά ομαλά και τον αντιλαμβάνεται κανείς μόνο από τον θόρυβο που παράγει. Οι επιδόσεις που προσδίδει είναι σε κάθε περίπτωση αρκετά ικανοποιητικές, ωστόσο από το CVT κιβώτιο απουσιάζει η απαραίτητη επιλογή αλλαγής σχέσεων.

Πολυτελές εσωτερικό με σπορτίφ χαρακτηριστικά

Η καμπίνα των επιβατών του CT 200 προσφέρει την πολυτέλεια ενός Lexus με τον σπορτίφ σχεδιαστικό χαρακτήρα που διακρίνει το αυτοκίνητο. Σε επίπεδο κατασκευής, έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, τα οποία είναι πολύ καλά φινιρισμένα και συναρμολογημένα, ενώ πολύ ποιοτικές είναι και οι βελούδινες επενδύσεις. Σημείο αναφοράς αποτελεί το προαιρετικό και εύκολο στον χειρισμό σύστημα ελέγχου των λειτουργιών Remote Touch, που μοιάζει με «ποντίκι» υπολογιστή και συνδυάζεται σύστημα πλοήγησης και έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών. Η χαμηλή θέση οδήγησης και η εργονομία δεν θα προβληματίσουν, ωστόσο κρίνουμε ανούσια την πολύ φαρδιά κεντρική κονσόλα, καθώς στερεί πιθανές χρήσιμες θέσεις για μικροαντικείμενα. Καλοί με την σειρά τους είναι και οι χώροι των επιβατών, με τους πίσω να βολεύονται χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, αλλά το πορτ μπαγκάζ είναι ρηχό και έχει χωρητικότητα 375 λτ. μαζί με τον αποθηκευτικό χώρο που κρύβεται κάτω από το δάπεδό του.

Ασφαλές και σίγουρο με σφιχτή ανάρτηση

Οδηγώντας το Lexus CT 200h το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αισθητό είναι η σφιχτή ρύθμιση των ανεξάρτητων σε όλους τους τροχούς αναρτήσεών του. Μάλιστα, οι μπροστινές και πίσω μπάρες θόλων έχουν αντικατασταθεί από ένα οριζοντιωμένο αμορτισέρ ( Lateral Performance Damper System το ονομάζει η Lexus) προς όφελος της οδηγικής αίσθησης και «κρατήματος». Σε συνδυασμό με το συμπαγές πλαίσιο και με το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς, το CT 200h δεν παρουσιάζει αισθητές κλίσεις στις στροφές και υπό πίεση ανοίγει την τροχιά του προοδευτικά και ελεγχόμενα. Το τιμόνι παρουσιάζει θετική ακρίβεια και αμεσότητα (τεχνητή) ειδικά με την επιλογή Sport του Drive Mode και τα φρένα δεν έχουν την ίδια «ξύλινη» αίσθηση σε σχέση με άλλων υβριδικών μοντέλων. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί ουσιαστικά μόνο η άνεση, η οποία λόγω της ρύθμισης της ανάρτηση κάνει αισθητές στο εσωτερικό τις διάφορες κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ το βουητό του κινητήρα και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε όχι ιδιαίτερα γρήγορες ταχύτητες ίσως ξενίσουν.

(+) Σχεδίαση, πολύ χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα και πολυτέλεια εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός,  απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.

(-) Βουητό κινητήρα στις υψηλές στροφές, άνεση ανάρτησης, έλλειψη θηκών στην κεντρική κονσόλα

Καύσιμο
Βενζίνη (υβριδικό)
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
99/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
82
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
207
Συνδυαστική ισχύς (PS)
136
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
87
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδα, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.320
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.430
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.370
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
345
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
55%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.500