Δοκιμή Mercedes C 180 Cabrio 9G-TRONIC

180

Η πρώτη C-Class Cabrio στην ιστορία είναι γεγονός και η Mercedes προσφέρει στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών κάμπριο ένα 4θέσιο, super στιλάτο μοντέλο, που ακολουθεί όλα τα υψηλά στάνταρ σε ασφάλεια, άνεση, ποιότητα και τεχνολογία της μάρκας. Η νέα Mercedes C-Class Cabrio έχει πολλά κοινά με την C-Class Coupe (δείτε εδώ τη δοκιμή της), αλλά και μια βασική διαφοροποίηση, αυτή της ηλεκτρικά ανοιγόμενης υφασμάτινης οροφής. Τιμολογιακά, το κόστος ξεκινά για την Mercedes C 180 Cabrio των 156 ίππων από τα 49.166 ευρώ, με την έκδοση της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων να κοστίζει από 52.676 ευρώ.


Ξεχωριστό στυλ

Στη νεότερη γενιά της C-Class και αντίστοιχα στην C-Class Coupe και στην C-Class Cabrio η Mercedes έχει κερδίσει το στοίχημα της εμφάνισης, δημιουργώντας μια άκρως στιλάτη σειρά μεσαίων μοντέλων. Η κάμπριο εκδοχή είναι και αυτή που μπορεί να χαρακτηριστεί αντικειμενικά ως η πιο όμορφη εκδοχή αμαξώματος εκ των τριών, με την απουσία της μεταλλικής οροφής και την αντικατάστασή της από υφασμάτινη, ηλεκτρικά ανοιγόμενη, να χαρίζει στο αυτοκίνητο ένα πολύ πετυχημένο κράμα μοντέρνου με κλασικού. Παραμένουν χαρακτηριστικά στοιχεία της σχεδίασης της κουπέ C-Class, όπως τα πολύ κομψά πίσω φώτα, τα «αμυγδαλωτά» εμπρόσθια και το ελαφρώς ανασηκωμένο τελείωμα του καπό του πορτ-μπαγκάζ.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές Mercedes

Η οροφή

Η οροφή της Mercedes C-Class Cabrio είναι υφασμάτινη, ηλεκτρικά ανοιγόμενη. Απαιτεί λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα για να ανοίξει ή κλείσει με το απλό πάτημα του σχετικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας. Η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει και εν κινήσει, σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα. Η οροφή κατασκευάζεται από πολλαπλά στρώματα ενός ειδικού ηχομονωτικού υλικού, που φροντίζει ώστε να μειώνει όσο το δυνατόν περισσότερο τους εξωτερικούς θορύβους.

Πολυτελές και μοντέρνο εσωτερικό

Το εσωτερικό της νέας Mercedes C-Class Cabrio προέρχεται από αυτό της C-Class Coupe, με μοναδική διαφορά την ύπαρξη των διακοπτών για την οροφή, το ταυτόχρονο χειρισμό των τεσσάρων παραθύρων και το σύστημα AIRCAP, στο κέντρο της κονσόλας. Παράλληλα, ειδικά για την C-Class Cabrio η Mercedes έχει τοποθετήσει στα προσκέφαλα των εμπρόσθιων καθισμάτων το σύστημα AIRSCARF (προαιρετικό), που στέλνει ζεστό αέρα στον αυχένα του οδηγού-συνοδηγού, για να τους επιτρέψει να ανοίξουν την οροφή σε πιο… δροσερές εξωτερικές θερμοκρασίες. Σχεδιαστικά, οι γραμμές είναι πολύ μοντέρνες και η εργονομία στα γνωστά πολύ καλά πλαίσια της Mercedes, ενώ η πολυτέλεια τονίζεται μέσω της χρήσης πολύ καλής ποιότητας υλικών στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι επαρκείς για τη μεταφορά δύο ακόμη επιβατών, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει μειωμένη χωρητικότητα λόγω της αποθήκευσης της οροφής και του μηχανισμού ανοίγματος-κλεισίματός της (285 λίτρα όταν είναι ανοιχτή, 360 λίτρα όταν είναι κλειστή) και μικρό άνοιγμα.

Βασικός turbo με πολύ καλή απόδοση

Μπορεί ο 1.600άρης turbo κινητήρας βενζίνης της Mercedes C 180 Cabrio να είναι ο βασικός στη γκάμα της C-Class, όμως στην πράξη τα 156 άλογα ισχύος και τα 250 Nm ροπής φθάνουν και περισσεύουν για να κινήσουν με άνεση το γερμανικό μεσαίο κάμπριο. Με βάση τη λειτουργία του, η απόδοσή του είναι πολύ καλή από το χαμηλό κιόλας φάσμα περιστροφής του και ικανοποιεί και υψηλότερα, ενώ και οι επιδόσεις είναι αρκετά γρήγορες, κάτι που οφείλεται και στη σοφή επιλογή της Mercedes να εφοδιάσει τη βαρύτερη σε σχέση με την Coupe, C 180 Cabrio, με το νεότερο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC (στην C 180 Coupe είναι το 7τάχυτο 7G-TRONIC). Ο οδηγός, μπορεί και πάλι να επιλέξει μεταξύ 5 προεπιλεγμένων οδηγικών set-up (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) που παραμετροποιούν τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και την απόσβεση της ανάρτησης. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας βρέθηκε λίγο πιο πάνω από τα 9,0 λτ./100 χλμ.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Ανοιχτή απόλαυση

Η Mercedes C-Class Cabrio έχει φτιαχτεί για να προσφέρει απολαυστικά περάσματα και χαλαρό cruising, έχοντας όσο το δυνατόν πιο προστατευμένους τους επιβάτες της ακόμη και με την οροφή ανοιχτή. Έτσι, η όλη ρύθμιση στο στήσιμο του αυτοκινήτου και η στάνταρ ενεργή σπορ ανάρτηση διατηρούν σε πολύ καλά επίπεδα την παρεχόμενη άνεση και ποιότητα κύλισης στην καλή άσφαλτο, ενώ παράλληλα το σύστημα AIRCAP (αεροτομή που βγαίνει πάνω από το παρμπρίζ για να κατευθύνει τον αέρα εκτός του εσωτερικού) μειώνει αισθητά τους στροβιλισμούς του αέρα στην καμπίνα με την οροφή ανοιχτή. Μόνο σε πιο κακοτράχαλα οδοστρώματα οι μεγάλες ζάντες (19 ιντσών) και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής έδειξαν να δυσανασχετούν, ενώ και το αμάξωμα εμφάνισε κάποιες –αναμενόμενες– στρεβλώσεις. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, η C 180 Cabrio δεν διστάζει να εμφανίσει έναν σπορ χαρακτήρα, με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και τιμόνι που βοηθά τον οδηγό να έχει πλήρη επαφή με το οδόστρωμα.  


+ Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, απόδοση κινητήρα-λειτουργία κιβωτίου, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά

– Χώρος αποσκευών και πρακτικότητα, κατανάλωση υπό πίεση, άνεση λόγω των χαμηλού προφίλ ελαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.595
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
156/5.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.200-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
222
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
146
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
270,1
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.686
Πλάτος (χλστ.)
1.810
Ύψος (χλστ.)
1.409
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.840
Βάρος (κιλά)
1.745
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285-360
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
52.676