Δοκιμή Mercedes 1.6 turbo B180 BlueEFFICIENCY

Η Mercedes B-Class έχει μπει εδώ και σχεδόν 1 χρόνο στη δεύτερη γενιά της και αν μη τι άλλο, αυτό που τη χαρακτηρίζει πλέον είναι η μεγάλη διαφορά της σε σχέση με την 1η γενιάς B-Class. Τοποθετούμενο λοιπόν και πάλι στην κατηγορία των μικρομεσαίων MPV, το Γερμανικό μοντέλο προσφέρει πλέον μια πιο σπορτίφ και μοντέρνα σχεδίαση, είναι περισσότερο ενδιαφέρον οδηγικά και με πιο καλά οδικά χαρακτηριστικά, διαθέτει νέο πάτωμα, αλλά και κινητήρες. Στη γκάμα, η B180 BlueEFFICIENCY είναι η πλέον προσιτή που μπορείτε να επιλέξετε, προσφερόμενη σε μια τιμή 25.600 ευρώ και με εξοπλισμό που βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Σε σχέση με μια diesel έκδοση επιβαρύνει μεν την κατανάλωση, ωστόσο ο κινητήρας της αποζημιώνει σε επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία. Ας τη δούμε πιο αναλυτικά…

Υψηλή ποιότητα και ευρυχωρία

Το εσωτερικό της Mercedes B180 BlueEFFICIENCY διατηρεί μια πολύ μοντέρνα εικόνα με σπορτίφ στοιχεία, που τονίζουν και το νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Είναι χαρακτηριστική λοιπόν η παρουσία των τριών κεντρικών αεραγωγών στο κέντρο της κονσόλας, αλλά και αυτή της αιωρούμενης ψηφιακής οθόνης στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Στο ποιοτικό κομμάτι, ως γνήσιο τέκνο της Mercedes η B-Class κάνει χρήση υψηλής ποιότητας πλαστικών, με φινίρισμα και συναρμογή υπεράνω κριτικής, ενώ ανάλογα με την έκδοση, η επιλογή δέρματος για το σαλόνι αυξάνει τα επίπεδα πολυτέλειας. ‘Ανετοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, αφού το Γερμανικό μοντέλο θα φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις έως και 5 ενήλικες στο εσωτερικό του. Σε ό,τι αφορά στην πρακτικότητα, η πλάτη του πίσω καθίσματος διαιρείται και αναδιπλώνεται για να αυξήσει τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Το τελευταίο, διαθέτει ωφέλιμο όγκο 488 λίτρων και είναι πλήρως επίπεδο και τετραγωνισμένο. Διαθέτει και μετακινούμενο -σε δύο ύψη- δάπεδο, το οποίο μπορεί να αφαιρεθεί εάν χρειαστεί.

Πλεονέκτημα ο 1.6 turbo κινητήρας

Η έκδοση B180 BlueEFFICIENCY είναι η αρχική βενζινοκίνητη στη γκάμα της Mercedes B-Class, η οποία χρησιμοποιεί για την κίνησή της ένα από τα νεότερα μοτέρ των Γερμανών. Πρόκειται για τον χωρητικότητας 1.595 κ.εκ,. 4κύλινδρο, άμεσου ψεκασμού και με turbo βενζινοκινητήρα, ο οποίος προσφέρει 122 ίππους και κυρίως, 200 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να τραβά από πολύ χαμηλά, να προσφέρει ελαστικότητα, αλλά και μια ιδιαίτερα πολιτισμένη και ραφιναρισμένη λειτουργία, χωρίς τις “εξάρσεις” των παλαιών turbo κινητήρων. Στον τομέα των επιδόσεων, σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το μοτέρ αυτό κινεί γρήγορα τη B180 BlueEFFICIENCY και συμβάλει στην άνεση κατά το ταξίδι. Επιπλέον αυτού, προσφέρει μια αρκετά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,9 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τη Mercedes), με τη βοήθεια και του στάνταρ Συστήματος ECO start/stop, που τον απενεργοποιεί και ενεργοποιεί αυτόματα στις ακινητοποιήσεις.

Σταθερή στο δρόμο, άνετη και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

Βασισμένη σε μια νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα, πιο ορθολογική αλλά και πιο ελαφριά σε σχέση με την πλατφόρμα τύπου “sandwich” της προηγούμενης γενιάς, η νέα Mercedes B-Class εμφανίζει σαφώς πιο ενδιαφέροντα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Το νέο λοιπόν δάπεδο, με την αυξημένη ακαμψία, σε συνδυασμό με την πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, συμβάλει στη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία και τις στροφές. Παράλληλα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα από ποτέ και να απολαύσει τη διαδρομή, με τη B-Class να βγάζει και ένα σπορτίφ χαρακτήρα που δύσκολα συναντούμε σε μοντέλα της κατηγορίας των MPV. Την ίδια στιγμή, η άνεση από την ανάρτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ενώ η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση, συμβάλουν και αυτές στην άνεση κατά το ταξίδι. Το τιμόνι από την πλευρά του, με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ πειστικό είναι και το κούμπωμα των σχέσεων από τον επιλογέα του κιβωτίου.

(+): Εμφάνιση, ποιότητα, χώροι επιβατών, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά, άνεση και ηχομόνωση, ποιότητα κύλισης

(-): Δεν έχει τόση πρακτικότητα όση τα παραδοσιακά MPV  

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.595
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
122/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150,7
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.359
Πλάτος (χλστ.)
1.786
Ύψος (χλστ.)
1.557
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.699
Βάρος (κιλά)
1.395
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.600
Get it on Google Play Download on the App Store