Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.6 156 hp

Με τη νέα C-Class (W205), η Mercedes προκαλεί «αναταραχή» στην πολυτελή μεσαία κατηγορία λόγω τόσο της συνολικής της αναβάθμισης, όσο και της πιο δυναμικής σχεδίασης και προηγμένης τεχνολογίας, με συστήματα που προέρχονται ακόμα και από την S-Class. Η νέα από άκρη σε άκρη C-Class διαθέτει πιο ελαφρύ και στιβαρό πλαίσιο με πολλά τμήματα από αλουμίνιο, προσφέροντας καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά, ενώ μέσω της αύξησης των διαστάσεών της (+95 χλστ. σε μήκος και + 40 χλστ. σε πλάτος) παρέχει και καλύτερους χώρους.

Η έκδοση C 180 που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με τον 1.6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 156 ίππων και αν και βασική καταφέρνει να αναδείξει την βελτίωση σε όλους τους τομείς που χαρακτηρίζει τη νέα C-Class. H τιμή της ξεκινά από τις 33.500 ευρώ (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο) με τον εξοπλισμό να παρουσιάζει κάποιες ελλείψεις κυρίως σε αισθητικό επίπεδο, ωστόσο η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι τεράστια ανεβάζοντας φυσικά ανάλογα κατά πολύ την τιμή της, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της Mercedes.

Όμορφη και επιβλητική εμφανισιακά

Αισθητικά το αμάξωμα της νέας C-Class είναι επιβλητικό και καλαίσθητο με την νέα εταιρική ταυτότητα της Mercedes να σκιαγραφεί το δυναμικό και συνάμα πολυτελές παρουσιαστικό της. Το εμπρός μέρος είναι μυώδες και χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα, την ευμεγέθη μάσκα και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα. Στο πλάι η μεσαία Mercede θυμίζει τις μεγάλες τις αδελφές εκφράζοντας πολυτέλεια και δυναμισμό ενώ το πίσω μέρος που παραπέμπει με την γραμμή του στην CLA είναι εξίσου ενδιαφέρον και όμορφο, με τα μικρά αναλογικά με τον όγκο του, φωτιστικά σώματα να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής της, εκεί.

Πολυτέλεια και ευρυχωρία στο εσωτερικό

Το εσωτερικό της νέας C-Class είναι όμορφο σχεδιαστικά και διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το κορυφαίο φινίρισμα αλλά και την πολυτέλεια και την τεχνολογία που αποτελούν ωστόσο κομμάτια του προαιρετικού εξοπλισμού της. Το ταμπλό είναι μικρό σε όγκο και ενσωματώνει την μεγάλη οθόνη σε στυλ tablet στο πάνω μέρος του με εκείνη άλλη μια φορά -και παρά τις αρνητικές κριτικές που δέχτηκε η A-Class για τον ίδιο λόγο- δείχνει σαν να προστέθηκε τελευταία στιγμή στο εσωτερικό της. Κατά τα άλλα η σχεδίαση είναι όμορφη και καταφέρνει να συνδυάζει την πολυτέλεια με νεανικό ύφος (όχι όμως στην έκδοση της δοκιμής με τις ξύλινες επενδύσεις). Το touch pad ανάμεσα στα δύο εμπρόσθια καθίσματα είναι εξαιρετικό στην χρήση του και μέσω εκείνου ελέγχονται όλες οι παράμετροι του συστήματος πολυμέσων COMAND που αναπαρίστανται στην μεγάλη οθόνη, ενώ παρά τον αρκετό χρόνο εκμάθησης που απαιτεί, μετά δεν ενοχλεί με την εργονομία του. Οι χώροι βελτιώθηκαν σε σχέση με την προγενέστερη γενιά, με τους επιβάτες να έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια και μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, ωστόσο ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα δεν θα νιώσει άνετα αφού και εκείνο δεν είναι σχεδιασμένο για κάτι τέτοιο αλλά και επειδή το μεγάλο τούνελ της μετάδοσης που βρίσκεται στο κέντρο, περιορίζει το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρων και είναι μόλις κατά 5 λίτρα μεγαλύτερος από την προγενέστερη W204, με το σχήμα και το βάθος του όμως να ικανοποιούν.

Επαρκής ο 1.6 λίτρων turbo κινητήρας βενζίνης

Ο υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού κινητήρας των 1.6 λίτρων της C 180 αποδίδει 156 ίππους και παρόλο που δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, είναι σε θέση να κινήσει άνετα το αμάξωμα χάρις κυρίως στην υψηλή ροπή των 250 Nmπου είναι διαθέσιμη από τις 1.200 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά και καλή ελαστικότητα ωστόσο όσο οι στροφές ανεβαίνουν δείχνει να τελειώνει, κάτι που οφείλεται και στην μακριά κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Από την άλλη ο κινητήρας αυτός είναι σχετικά οικονομικός αφού με νορμάλ οδήγηση η κατανάλωσή του κυμαίνεται στα 8 λτ./100 χλμ., τιμή απόλυτα ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Άνετη με γεμάτη αίσθηση και καλή συμπεριφορά στο δρόμο

Οδηγικά η νέα C-Class βελτιώθηκε αισθητά σε σχέση με την πολύ καλή στον τομέα προκάτοχό της. Αρχικά το νέο πλαίσιο είναι πιο στιβαρό και ελαφρύτερο, ενώ έχουν ανασχεδιαστεί οι αναρτήσεις και το υποπλαίσιο εμπρός, όπως και η 5 συνδέσμων πίσω ανάρτηση. Στο δρόμο η C 180 κρύβει περίτεχνα τον όγκο και το βάρος της με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το αμάξωμα έτσι δεν εμφανίζει ούτε τάσεις πλεύσης αλλά ούτε και φαινόμενα μεταφοράς βάρους με την οδική συμπεριφορά της να είναι ασφαλής ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης. Εκεί και παρά την μετάδοση της κίνησης πίσω, η C 180 αρχικά παρουσιάζει μια μικρή τάση υποστροφής η οποία ωστόσο δεν εκδηλώνεται, με την οδική της συμπεριφορά να είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ουδέτερη. Το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως θυμίζει ότι τα παιχνίδια με την ουρά της δεν αρμόζουν στον χαρακτήρα τη με τον οδηγό να λαμβάνει σε κάθε περίπτωση πολύ καλή αίσθηση, κάτι που καθιστά αυτή την C-Class ευχάριστη στην οδήγησή της.

Τεχνολογία προς όφελος της ασφάλειας

Η νέα C-Class Mercedes εφοδιάζεται προαιρετικά με μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού με τα σημαντικότερα από εκείνα να είναι:

DISTRONIC PLUS με Υποβοήθηση και Stop & Go Pilot: Βοηθά τον οδηγό να διατηρεί μια κατάλληλη απόσταση, ακόμη και στο σταμάτα – ξεκίνα. Η λειτουργία υποβοήθησης διεύθυνσης είναι νέα και βοηθά τον οδηγό ακόμη και σε ήπιες στροφές.

Το PRE-SAFE Brake παρέχει αυτόνομη πέδηση σε περίπτωση που δεν αντιδράσει ο οδηγός. Το εν λόγω σύστημα, μπορεί να αποτρέψει συγκρούσεις με πεζούς ή σταματημένα οχήματα σε ταχύτητες μέχρι περίπου. 50 χλμ/ώρα, η σε ταχύτητες μέχρι περίπου 70 χλμ/ώρα για τη μείωση των επιπτώσεων μιας πιθανής σύγκρουσης.

Brake Assist PLUS με Cross-Traffic Assist: Μπορεί ανάλογα με την κατάσταση, να ενισχύσει τη δύναμη πέδησης που ασκείται από τον οδηγό, αν είναι απαραίτητο μέχρι την πλήρη πέδηση και για πρώτη φορά μπορεί το σύστημα να αναγνωρίσει και τη διέλευση πεζών.

Το Active Blind Spot Assist ενεργοποιεί οπτική και ακουστική προειδοποίηση για την παρουσία ενός οχήματος στην τυφλή περιοχή, αποτρέποντας μια πιθανή πλευρική σύγκρουση με την αυτόματη ενεργοποίηση και των φρένων.

Active Lane Keeping Assist: Προειδοποιεί τον οδηγό μέσω δονήσεων του τιμονιού για ακούσια αλλαγής κατεύθυνσης και διορθώνει την πορεία του οχήματος με αυτόματη επέμβαση και στα φρένα. 

(+) Σχεδίαση, άνεση, ποιότητα κατασκευής, πολυτέλεια, οδική συμπεριφορά

(-) Τιμή, εξοπλισμός βασικής έκδοσης, χώρος για μεσαίο επιβάτη, εργονομία, ορατότητα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.595
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
156/5.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
225
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
104,4
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.686
Πλάτος (χλστ.)
1.810
Ύψος (χλστ.)
1.442
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.840
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.500
Get it on Google Play Download on the App Store