Δοκιμή ντίζελ Mercedes C 200 BlueTEC 1.6 136hp

H έκδοση C 200 BlueTEC (πλέον ονομάζεται C 200 d) είναι η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή στην γκάμα πετρελαίου της νέας C-Class, αφού ο 1.6 λίτρων κινητήρας της είναι πιο ικανός από την βασική έκδοση C 180 BlueTEC (C 180 d) των 116 ίππων και παραμένει οικονομικός, ενώ η τιμή της είναι κατά 2.000 ευρώ υψηλότερη. Κατά τα άλλα και η C 200 BlueTEC παραμένει μια εξαιρετική πρόταση στην πολυτελή μεσαία κατηγορία λόγω τόσο της συνολικής της αναβάθμισης, όσο και της πιο δυναμικής σχεδίασης και της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας.

 

Δυναμική εικόνα και έντονα εκλεπτυσμένος χαρακτήρας

Αισθητικά το αμάξωμα της C 200 BlueTEC είναι καλαίσθητο και επιβλητικό αποπνέοντας δυναμισμό και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα παράλληλα. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα, την ευμεγέθη μάσκα και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα ενώ  στο πλάι θυμίζει τις μεγάλες τις αδελφές E-Class και S-Class. Το πίσω μέρος που παραπέμπει με την γραμμή του στην CLA είναι εξίσου ενδιαφέρον και όμορφο, με τα μικρά αναλογικά με τον όγκο του, φωτιστικά σώματα να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής της.

Πολύ καλός ο 1.6 diesel κινητήρας

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων της C 200 BlueTEC αποδίδει 136 ίππους και προέρχεται από την Renault. Στην πράξη το μοτέρ αυτό και με την πλούσια ροπή των 300 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. είναι υπέρ του δέοντος ικανό ώστε να κινήσει σβέλτα το βαρύ αμάξωμα της Mercedes C 200 ενώ η λειτουργία του είναι ομαλή επιδεικνύοντας καλή απόκριση και θετικό τράβηγμα από χαμηλά. Η κατανάλωσή του είναι άλλο ένα βασικό χαρακτηριστικό αυτού του μοτέρ αφού δεν ξεπερνάει εύκολα τα 6,5 λτ./100 χλμ. μεικτής κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει έξυπνη κλιμάκωση με πυκνή διάταξη στις πρώτες σχέσεις και αραιή στην 5η και 6η εξυπηρετώντας τόσο τις επιδόσεις όσο και την κατανάλωση, ενώ το κούμπωμά του είναι θετικό.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση

Οδηγικά η νέα C-Class βελτιώθηκε αισθητά σε σχέση με την πολύ καλή στον τομέα προκάτοχό της. Αρχικά το νέο πλαίσιο είναι πιο στιβαρό και ελαφρύτερο, ενώ έχουν ανασχεδιαστεί οι αναρτήσεις και το υποπλαίσιο εμπρός, όπως και η 5 συνδέσμων πίσω ανάρτηση. Στο δρόμο η C 200 BlueTEC κρύβει περίτεχνα τον όγκο και το βάρος της με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το αμάξωμα έτσι δεν εμφανίζει ούτε τάσεις πλεύσης αλλά ούτε και φαινόμενα μεταφοράς βάρους με την οδική συμπεριφορά της να είναι ασφαλής ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης. Εκεί και παρά την μετάδοση της κίνησης πίσω, η C 200 BlueTEC αρχικά παρουσιάζει μια μικρή τάση υποστροφής η οποία ωστόσο δεν εκδηλώνεται, με την οδική της συμπεριφορά να είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ουδέτερη και μόνο αν το επιδιώξει ο οδηγός της και με αρωγό την ροπή του κινητήρα μπορεί να προκαλέσει ελαφρά υπερστροφικές τάσεις στην έξοδο και εφόσον το ESP είναι μερικώς απενεργοποιημένο από το μενού του πίνακα οργάνων. Ο οδηγός σε κάθε περίπτωση λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση, κάτι που καθιστά αυτή την C-Class ευχάριστη στην οδήγησή της.

Πολυτελές, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό της νέας C-Class είναι όμορφο σχεδιαστικά και διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το κορυφαίο φινίρισμα αλλά και την πολυτέλεια που αποπνέει. Το touch pad ανάμεσα στα δύο εμπρόσθια καθίσματα είναι θετικό στην χρήση του και μέσω εκείνου ελέγχονται όλες οι παράμετροι του συστήματος πολυμέσων COMAND που αναπαρίστανται στην μεγάλη οθόνη και που βέβαια απαιτούν αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Οι χώροι βελτιώθηκαν σε σχέση με την προγενέστερη γενιά, με τους επιβάτες να έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια και μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, ωστόσο ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα δεν θα νιώσει άνετα αφού και εκείνο δεν είναι σχεδιασμένο για κάτι τέτοιο αλλά και επειδή το μεγάλο τούνελ της μετάδοσης που βρίσκεται στο κέντρο, περιορίζει το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρων και είναι μόλις κατά 5 λίτρα μεγαλύτερος από την προγενέστερη W204, με το σχήμα και το βάθος του όμως να ικανοποιούν.

(+) Σχεδίαση, άνεση, ποιότητα κατασκευής, πολυτέλεια, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-) Τιμή, εξοπλισμός βασικής έκδοσης, χώρος για μεσαίο επιβάτη, εργονομία, ορατότητα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/3.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
218
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.686
Πλάτος (χλστ.)
1.810
Ύψος (χλστ.)
1.442
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.840
Βάρος (κιλά)
1.485
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
40.600
Get it on Google Play Download on the App Store