Η ηλεκτρική Mercedes C-Class του 1991

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί τα τελευταία χρόνια να έχουν γίνει της «μόδας» χάρη στη μεγάλη τους εξέλιξη, ωστόσο δεν είναι μια νέα τεχνολογία, αφού εξελίσσεται εδώ και πολλά χρόνια τώρα για να φτάσει στα σημερινά επίπεδα και να γίνει βιώσιμη. Η πρωτοπόρος σε θέματα ασφαλείας και τεχνολογίας Mercedes, ήδη από το 1990 είχε παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ανοβέρου και το 1991 στην Γενεύη το μοντέλο σειράς 201 με ηλεκτροκινητήρες. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ τροφοδοτούνταν από μπαταρία νατρίου – χλωριούχου νικελίου και κάθε ένα από αυτά κινούσε τον κάθε ένα από τους πίσω τροχούς. Η απόδοση του κάθε ηλεκτρικού μοτέρ έφτανε τα 16kW (22 hp), δηλαδή συνολικά απέδιδαν 44 ίππους.

Μεταξύ του 1992 και του 1996 η Mercedes συμμετείχε σε μια δοκιμή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που διήρκεσε 4 χρόνια, ενώ 1 από τα 10 οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν δοκιμάστηκε εντατικά ξεπερνώντας ετησίως τα 100.000 χλμ. στο νησί Rugen της Γερμανίας.

Επτά από τις δέκα ηλεκτρικές Mercedes 190 ζύγιζαν περίπου 1.400 κιλά και η αυτονομία τους έφτασε σχεδόν τα 110 χιλιόμετρα, ενώ οι υπόλοιπες τρεις με μπαταρίες νικελίου – καδμίου είχαν πιο περιορισμένη ακτίνα δράσης στα 40 χιλιόμετρα με μηχανικό κιβώτιο.

Σήμερα η ηλεκτρική Mercedes B-Class Electric Drive έχει αυτονομία που φτάνει έως τα 200 χιλιόμετρα, το ηλεκτρικό μοτέρ που την κινεί έχει ισχύ 177 ίππων και 320 Nm ροπής, επιταχύνει το αυτοκίνητο στο 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 10 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Την ενέργειά του την αντλεί από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, η οποία με λιγότερες από 2 ώρες φόρτισης μέσω οικιακής πρίζας προσφέρει αυτονομία 96 χιλιομέτρων.  

Get it on Google Play Download on the App Store