Αξιόπιστο αυτοκίνητο ντίζελ και βενζίνης έως 10.000€

Το ποσό των 10.000 ευρώ αποτελεί για μια μεγάλη μερίδα αγοραστών το μέγιστο όριο για την απόκτηση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων χάτσμπακ. Για να βρεθεί το κατάλληλο μοντέλο μπορεί να χρειαστεί αρκετό ψάξιμο, αφού θα πρέπει να γίνουν και οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου μεταχειρισμένου με λίγα λεφτά και με πολλά θετικά στοιχεία, είναι το προηγούμενο, δεύτερης γενιάς Cee’d. Κατασκευάστηκε μεταξύ 2012 έως 2018 στο εργοστάσιο της Kia στη Ζιλίνα της Σλοβακίας και διατέθηκε σε αρκετές εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρων. Τώρα τα πιο πολλά που προσφέρονται είναι με τους πετρελαιοκινητήρες των 1.4 λτ. και 1.6 λτ. και λιγότερα με τον 1.400άρη βενζίνης. Οι τιμές κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 8.000-10.000 ευρώ, ανάλογα πάντα με τα χιλιόμετρα, την έκδοση και τη γενικότερη κατάσταση.

Ο 1.4 λτ. βενζίνης των 100 ίππων και με ροπή 137 Nm κρίνεται επαρκής από πλευράς επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ.), με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 139 γρ./χλμ. Στους ντίζελ, ο 1.4 λτ. CRDi των 90 ίππων και με 220 Nm ροπής κινεί αξιοπρεπώς το Cee’d (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ.), πετυχαίνει σβέλτες ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με χαμηλή κατανάλωση και CO2 (4,1 λτ./100 χλμ. και 109 γρ./χλμ.). Οι περισσότεροι θα ικανοποιηθούν πλήρως από τον 1.6 λτ CRDi με τους 136 ίππους (υπάρχει και με 110 PS) και την πλούσια ροπή των 280 Nm. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), με χαμηλή κατανάλωση (4,0 λτ./100 χλμ.) και CO2 (104 γρ./χλμ.), σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Το προγενέστερο Cee’d παραμένει ενδιαφέρον και από πλευράς σχεδιασμού εξωτερικά, χάρη στο επιθετικό του εμπρός άκρο και το σφηνοειδές προφίλ του. Το εσωτερικό κερδίζει περισσότερο με την προσεγμένη του κατασκευή, όπως και με τους αρκετούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές (380 λτ.).

Στο δρόμο, το μικρομεσαίο Kia διακρίνεται για τα υψηλά επίπεδα άνεσης που εξασφαλίζει η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επίσης, η σχετικά σφιχτή ρύθμισή της διατηρεί το αυτοκίνητο ασφαλές και σταθερό ανεξαρτήτως διαδρομής, με τον οδηγό να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος των κινητήρων.

Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.

Get it on Google Play Download on the App Store