Γερά και οικονομικά μεταχειρισμένα supermini

Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πάντοτε έχει δυναμική, αφού οι προτάσεις είναι χιλιάδες και καλύπτουν κάθε λογής απαιτήσεις. Στην καρδιά του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα αυτοκίνητα πόλης, αφού οι περισσότεροι κινούνται σε μεγάλα αστικά κέντρα και θέλουν ένα μοντέλο για να τους εξυπηρετεί με χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης. Για όσους παράλληλα και η αξιοπιστία έχει βαρυσήμαντο λόγο, τότε τα τρία παρακάτω μοντέλα διαθέτουν ένα ακόμα πλεονέκτημα για να προτιμηθούν. Βέβαια, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, μεγάλη σημασία παίζει το ιστορικό κάθε αυτοκινήτου και η συντήρηση. Για αυτό και για παν ενδεχόμενο, επιβάλλεται πάντα εξονυχιστικός έλεγχος.

Hyundai i20 1.2

Με το πρώτης γενιάς i20 που παρουσιάστηκε το 2008, η Hyundai έκανε μια σημαντική αναβάθμιση στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, συγκριτικά με το Getz που αντικατέστησε. Τώρα μεταχειρισμένα i20 1.2 προσφέρονται αρκετά σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 6.000-8.000 ευρώ, αποτελώντας μια τίμια αγορά και με ισχυρή παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας. Επίσης, ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού ανήκουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως είναι 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition και ράδιο CD. Σχετικά με το εσωτερικό του, τα σκληρά πλαστικά διαθέτουν ικανοποιητική ποιότητα και συναρμογή, ενώ βασικό του πλεονέκτημα είναι οι άνετοι χώροι για τέσσερα άτομα και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων.

Σχετικά με τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.248 κ.εκ., οι 78 ίπποι που αποδίδει σε συνδυασμό με την καλή ελαστικότητα και το ικανοποιητικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Στην οδήγηση το μικρό Hyundai με τις σφιχτές σε ρύθμιση αναρτήσεις εξασφαλίζει αρκετά καλή σταθερότητα και κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του. Οι λίγο πιο «ψαγμένοι» θα βρουν το τιμόνι του ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση, αν και η αμεσότητά του είναι ικανοποιητική.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 78 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 118 Nm/4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κινητήρας, εργονομία, οδική συμπεριφορά
– Άνεση ανάρτησης, αίσθηση τιμονιού

Nissan Micra 1.2

Το Nissan Micra στις παλαιότερες κυρίως γενιές του, ήταν ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της Nissan και στην κατηγορία του γενικότερα. Το προγενέστερο τέταρτης γενιάς μπορεί να το βρει κανείς σε τιμές μεταξύ 6.000-8.000 ευρώ, όσον αφορά τα μοντέλα του 2011 έως 2014. Στο βασικό του εξοπλισμό υπάρχουν ESP, 6 αερόσακοι ράδιο CD και οι βασικές ηλεκτρικές ανέσεις. Όσον αφορά την ποιότητα του εσωτερικού του, τα σκληρά πλαστικά δεν ενθουσιάζουν σε όψη και υφή, παρόλα αυτά εμφανίζουν καλή συναρμογή. Οι χώροι επαρκούν για τις μετακινήσεις έως τεσσάρων ατόμων, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 265 λίτρων απλά ικανοποιεί.

Εκεί που το προγενέστερο Micra θα ευχαριστήσει τον οδηγό του, είναι στην ευκολία στους χειρισμούς, στην ευελιξία και στην πολύ καλή ορατότητα. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και «κόβει» στις μανούβρες αλλά έχει μέτρια αίσθηση και οι αναρτήσεις του αμβλύνουν με πολύ καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Όσον αφορά τον 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα των 80 ίππων διαθέτει καλό τράβηγμα και απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνοντας σβέλτα στην πόλη το μικρό και ελαφρύ αυτοκίνητο των 910 κιλών. Ένα μικρό «τρέμουλο» στο ρελαντί δεν λείπει, ωστόσο από εκεί και πάνω δεν ενοχλεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.240 κ.εκ., Ισχύς: 80 PS/5.200 σ.α.λ., Ροπή: 110 Nm/ 3.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.

+ Ευελιξία, απόκριση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, καλοί χώροι, ευκολία στην οδήγηση
– Σκληρά καθίσματα με μέτρια πλευρική στήριξη, αίσθηση τιμονιού στις στροφές, ποιότητα πλαστικών

Suzuki Swift 1.2

Σίγουρη αξία και στα μεταχειρισμένα το Suzuki Swift χρόνια τώρα, γεγονός που αφορά και το προηγούμενης γενιάς μοντέλο. Με τον 1.200άρη κινητήρα των 94 ίππων υπάρχουν αρκετά και σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 8.000-10.000 ευρώ. Εξοπλίζεται με ESP, 7 αερόσακους, air condition, ηχοσύστημα και τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες, όσον αφορά τις αρχικές του εκδόσεις. Το εσωτερικό του είναι μουντό από πλευράς διακόσμου και με ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, μαζί με κάποιες μικροατέλειες στη συναρμογή. Σε επίπεδο χώρων, τέσσερα άτομα θα χωρέσουν χωρίς πολλές ανέσεις, αν και το βασικότερο μείον, αποτελεί ο μικρός και με ψηλό κατώφλι χώρος αποσκευών των 211 λίτρων.

Το Swift στις σύγχρονες γενιές του ξεχωρίζει και για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, όπως ισχύει και για το προηγούμενο. Το μικρό Suzuki εμφανίζει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και άνεση από την σχετικά σφιχτή ανάρτηση, ωστόσο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά κάπως «ξερά». Το τιμόνι του παρέχει αρκετά καλή ακρίβεια, βάρος και αμεσότητα στους γρήγορους ρυθμούς και είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται στους πιο ήπιους. Το 1.2 λτ. μηχανικό σύνολο των 94 ίππων διαθέτει θετικό τράβηγμα και απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές, ενώ είναι πιο πρόθυμο από τις μεσαίες στροφές μέχρι τις υψηλές, επιταχύνοντας γοργά το ελαφρύ αμάξωμα των 960 κιλών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.242 κ.εκ., Ισχύς: 94 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 118 Nm/4.800 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ.

(+) Οδηγική αίσθηση, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, ζωντάνια κινητήρα
(-) Μικρός χώρος αποσκευών, ατέλειες στη συναρμογή του εσωτερικού

*Εργοστασιακές μετρήσεις

Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές

Get it on Google Play Download on the App Store