Γερό και οικονομικό «εργαλείο» με 8.000 ευρώ

Οι εποχές όπου μπορούσε να αγοράσει κανείς ένα πολύ φθηνό καινούργιο αυτοκίνητο για να εξυπηρετηθεί στην πόλη, ανήκουν στο -όχι και τόσο μακρινό- παρελθόν. Μίνι μοντέλα ή και μικρά μέχρι το ποσό των 10.000 ευρώ προσφέρονταν αρκετά και διέθεταν τα βασικά απαραίτητα στον εξοπλισμό τους. Σίγουρα τα τωρινά μοντέλα είναι σημαντικά πιο πλούσια σε συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, όμως στοιχίζουν και πολλά περισσότερα λεφτά. Μια κατάλληλη λύση για όσους ψάχνουν ένα πραγματικό «εργαλείο» πόλης, το οποίο είναι αξιόπιστο, με χαμηλή κατανάλωση, εξαιρετικά ευέλικτο και πρακτικό, τότε ας ρίξουν μια ματιά σε αγγελίες με το Suzuki Celerio.

Λίγων ετών Celerio σε χαμηλές τιμές

Το Suzuki Celerio λανσαρίστηκε στην Ευρώπη στα μέσα του 2014 και παρέμεινε στις αγορές για περίπου τέσσερα χρόνια. Σήμερα υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα του 2015-17 και σε τιμές που κυμαίνονται κυρίως μεταξύ 8.000-9.000 ευρώ. Ουσιαστικά δεν έχει χάσει καθόλου την αξία του (λόγω και των αυξήσεων στα καινούργια), αφού το 2015 η βασική του έκδοση κόστιζε από 8.990 ευρώ και η πιο πλούσια με ESP, αερόσακους οροφής, ζάντες αλουμινίου, LED φώτα ημέρας, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και ηλεκτρικούς καθρέπτες, εκκινούσε από 9.545 ευρώ. Πληροφοριακά, το νέο Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83 hp στοιχίζει από 15.880 ευρώ.

Λύνει τα χέρια στην πόλη

Το Suzuki Celerio δεν ενθουσιάζει με την εμφάνισή του, όμως όποιος το οδηγήσει στην πόλη, είναι σίγουρο ότι θα το αγαπήσει αμέσως. Ο συνδυασμός του μικρού αμαξώματος των 3,6 μέτρων μήκους, του τιμονιού που κόβει πολύ (ακτίνα στροφής 4,7 μ.) και η πολύ καλή ορατότητα, διευκολύνουν αφάνταστα. Συν του ότι στους χειρισμούς είναι εξαιρετικά εύκολο, όπως επίσης και στο παρκάρισμα. Ο 1.000άρης κινητήρας του με τους 68 ίππους είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει με ευκολία στροφές, ενώ κινεί σβέλτα το πολύ ελαφρύ αμάξωμα των 805 κιλών. Εντυπωσιακά χαμηλή είναι και η κατανάλωσή του, αφού τα 5,6 λτ./100 χλμ. σε αστική κυρίως χρήση είναι αντίστοιχα με ντίζελ αυτοκινήτων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 68/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 90/3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 14,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 99
*Δοκιμής

Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης με τα στενά ελαστικά (165/65 R14) ικανοποιούν, όμως στις ευθείες η σταθερότητά του δεν εμπνέει για πολύ γρήγορους ρυθμούς. Ουσιαστικά το πιο βασικό μειονέκτημα του Celerio στο δρόμο είναι το μέτριο τιμόνι σε αίσθηση, αμεσότητα και επαναφορά.

Έκπληξη προκαλούν οι χώροι του

Από ένα αυτοκίνητο τόσο μικρό, αναμενόμενα δεν περιμένει κανείς θαύματα σε χώρους. Όμως το Suzuki Celerio ξεπερνά εύκολα και καινούργια αυτοκίνητα πόλης σε ευρυχωρία, συν του ότι οι πίσω πόρτες με το μεγάλο άνοιγμα διευκολύνουν πολύ την είσοδο και έξοδο από το πίσω κάθισμα. Σε αυτό θα βολευτούν και οι πιο ψηλοί, αφού παρέχει αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλος για τέτοιο αυτοκίνητο είναι και ο χώρος αποσκευών των 254 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα και τους μικρούς θόλους. Το εσωτερικό του Celerio διακρίνεται για ακόμα για την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και την προσεγμένη συναρμογή, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά είναι λεπτά σε πάχος.

Get it on Google Play Download on the App Store