Το ντίζελ που παίρνεις με €9.000 και το χαίρεσαι

Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου έχουν αναμενόμενα πέσει σε νούμερα πωλήσεων, όχι απαραίτητα γιατί το αγοραστικό κοινό δεν ενδιαφέρεται πλέον για αυτά, αλλά γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν στον εξηλεκτρισμό και άφησαν στο περιθώριο την ανάπτυξη των πετρελαιοκινητήρων. Ως εκ τούτου, στη πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, τα καινούργια μοντέλα που διατίθενται με ντίζελ μηχανικά σύνολα είναι ελάχιστα και αυτά σε τιμές που παλαιότερα (ειδικά με το όφελος της απόσυρσης) αγόραζε κανείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Οπότε, τη λύση δίνουν μεταχειρισμένα μικρά ντίζελ, αφού πολύ καλά αυτοκίνητα πενταετίας πωλούνται στα μισά χρήματα σε σχέση με ένα καινούργιο. Ωστόσο θα χρειαστεί ένα καλό ψάξιμο για να βρεθεί η καλύτερη δυνατή επιλογή, πάντα με τη συμβουλή ενός ειδικού που μπορεί να δει πιθανά «στραβά», τα οποία δεν γίνονται ορατά σε ένα ανειδίκευτο μάτι.

Ένα εξαιρετικά δημοφιλές αυτοκίνητο που μοσχοπουλούσε στην Ευρώπη (και Ελλάδα) με μοτέρ πετρελαίου, ήταν το προγενέστερο Renault Clio 1.5 dCi. Μεταχειρισμένα του 2015 και 2016 διατίθενται πάρα πολλά στην αγορά, με ένα μέσο όρο τιμής κοντά στις 9.000 ευρώ, ενώ του 2017 κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω.

Μάλιστα, ήταν τόσο επιτυχημένο το τέταρτης γενιάς Clio, όπου η Renault υιοθέτησε σε μεγάλο βαθμό το σχεδιασμό του στο νέο Clio, σε σημείο που το καινούργιο μοιάζει σαν facelift του προγενέστερου. Ο σχεδιασμός του παραμένει σύγχρονος εξωτερικά, ενώ και το εσωτερικό είναι μοντέρνο, ειδικά στις εκδόσεις με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις επιμέρους επιφάνειες ικανοποιούν. Στον τομέα των χώρων, το προγενέστερο Clio είναι σε θέση να μετακινήσει τέσσερα ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις, με το χώρο αποσκευών των 300 λίτρων να είναι μεγάλος, ακόμα και για τα τωρινά δεδομένα της κατηγορίας.

Ο πολύ καλός συνολικά 1.500άρης dCi προσφέρονταν σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 75 και 90 ίππους. Προτιμήστε το πιο ισχυρό των 90 ίππων και των 220 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., μιας και συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Η λειτουργία του είναι γραμμική, οι κραδασμοί που παράγει δεν ενοχλούν τους επιβάτες και το τράβηγμα είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές. Ο 1.5 λτ. diesel εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 178 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα μόλις 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 90 γρ./χλμ. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου ανήκει ακόμα η πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά, αφού «παντρεύει» με επιτυχία την προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση με το πολύ καλό πάτημα σε κάθε διαδρομή.

Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.

Get it on Google Play Download on the App Store