Ένα βήμα πιο κοντά στο τέλος οι θερμικοί κινητήρες

Τα τελευταία χρόνια ζυμώνονται απαγορεύσεις και κυρώσεις στους θερμικούς κινητήρες, με απώτερο στόχο την ολοκληρωτική απόσυρσή τους από την αγορά. Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε ένα οργανόγραμμα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το περιβάλλον, που περιλάμβανε πρόταση για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με Μ.Ε.Κ. από το 2035 και μετά.

Μόλις πριν μια εβδομάδα ήρθε η επί της ουσίας επικύρωση, καθώς οι νομοθέτες υπερψήφισαν τη σχετική πρόταση παρά τις αντιδράσεις από χώρες και αυτοκινητοβιομηχανίες. Η τελική μορφή του νομοσχεδίου δεν έχει συνταχθεί ακόμα, αλλά οι βασικές αρχές παραμένουν ως είχαν: οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να μηδενίσουν το περιβαλλοντικό εταιρικό τους αποτύπωμα, εκμηδενίζοντας τις εκπομπές CO2 στους στόλους τους. Κάτι που αναπόφευκτα μεταφράζεται σε κατάργηση πάσης φύσεως συνόλου με θερμικό κινητήρα (κανονικό, υβριδικό, plug-in υβριδικό) και πλήρη κυριαρχία των ηλεκτρικών, αρχής γενομένης από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Απαγόρευση που θα αφορά τα νέα αυτοκίνητα, όχι εκείνα που ήδη βρίσκονται στους δρόμους της Ε.Ε.

Θεωρητικά, λοιπόν, τα πατροπαράδοτα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ έχουν μπροστά τους ακόμα 12 χρόνια ζωής. Από το 2035 και μετά μόνο μεταχειρισμένα, οπότε σιγά-σιγά να οργανώνονται οι συλλέκτες. Με την προϋπόθεση, βέβαια, πως όλες οι χώρες-μέλη θα ψηφίσουν υπέρ της επίμαχης τροπολογίας. Πόσο πιθανό είναι να συμβεί κάτι τέτοιο; Αυτή τη στιγμή, καθόλου. Και δεν είναι ένα οποιοδήποτε κράτος που αντιτίθεται στις απαγορεύσεις, αλλά η Γερμανία. Ο «κινητήρας» της ευρωπαϊκής οικονομίας, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της ηπείρου και, φυσικά, ο απόλυτος διαμορφωτής καταστάσεων-αποφάσεων σε αυτή.

Από κοντά και η Ιταλία, η οποία εκτός της εξαίρεσης για τους κατασκευαστές μικρού όγκου πωλήσεων (βλέπε Ferrari, Lamborghini, Maserati) που έχει ήδη ζητήσει, δηλώνει -μέσω του υπουργού Οικολογικής Μετάβασης- πως «το μέλλον του αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι μόνο ηλεκτρικό». Συνεπώς μπορεί το τέλος να είναι ένα βήμα πιο κοντά για τις Μ.Ε.Κ., αλλά από ό,τι φαίνεται έχουμε ακόμα αρκετά να κάνουμε μέχρι να διαβούμε αυτό το ιστορικό κατώφλι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Άνευ προηγουμένου τα κέρδη για τις Hyundai - Kia
Άνευ προηγουμένου τα κέρδη για τις Hyundai - Kia
Σε ρυθμούς παραγωγής το Mercedes-AMG One
Σε ρυθμούς παραγωγής το Mercedes-AMG One
Αυξήσεις - σοκ στην παραγωγή αυτοκινήτων
Αυξήσεις - σοκ στην παραγωγή αυτοκινήτων
Ολοκαίνουργια πλατφόρμα ηλεκτρικών από την BMW
Ολοκαίνουργια πλατφόρμα ηλεκτρικών από την BMW …
Διαλύουν τα ταμεία οι πωλήσεις της Lamborghini
Διαλύουν τα ταμεία οι πωλήσεις της Lamborghini
Volvo: «Καθαρίσαμε με την έλλειψη μικροτσίπ»
Volvo: «Καθαρίσαμε με την έλλειψη μικροτσίπ»
Τέλος παραγωγής για το Opel Insignia
Τέλος παραγωγής για το Opel Insignia
Αστράφτει το πρώτο Rimac Nevera παραγωγής
Αστράφτει το πρώτο Rimac Nevera παραγωγής
Νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών Volvo στη Σλοβακία
Νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών Volvo στη Σλοβακία
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store