Made in China VW μέσω Cupra στην Ευρώπη

Η VW ανακοίνωσε την εισαγωγή αυτοκινήτων από τα εργοστάσιά της στην Κίνα, λόγω περιορισμού στη δυναμικότητα των μονάδων παραγωγής επί ευρωπαϊκού (και ιδίως, γερμανικού) εδάφους. Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται αλλού, παρά στην έλλειψη μικροτσίπ. Ένα ζήτημα που έχει οδηγήσει κι άλλους κατασκευαστές να εισάγουν αυτοκίνητα από τη μεγαλύτερη βιομηχανία του πλανήτη, όπως οι Tesla, BMW και Renault.

Ήδη έρχονται στη Γηραιά Ήπειρο Model 3, iX3 και Dacia Spring «made in China» αντίστοιχα, με τη VW να δρομολογεί ανάλογες κινήσεις για την Cupra. Σύμφωνα με το Automotive News, το επερχόμενο Tavascan θα κάνει την αρχή και θα μας έρχεται από το εργοστάσιο του Anhui. «Η μονάδα παραγωγής στο Anhui είναι η κατάλληλη επιλογή, από πλευράς τεχνολογίας και κατασκευαστικής δυνατότητας» δήλωσε η γερμανική εταιρία σε σχετική δήλωση, επισημαίνοντας παράλληλα πως δεν υπάρχουν πλάνα για περαιτέρω εισαγωγές άλλων μοντέλων από την Κίνα.

 

Το Tavascan παρουσιάστηκε το 2019 ως πρωτότυπο και λίγο αργότερα πήρε έγκριση για παραγωγή, με την έναρξη των πωλήσεων να προγραμματίζεται για το 2024. Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, όπως και το αδελφό ID.3, παίρνοντας κίνηση από δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν μπροστά, έναν πίσω). Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 306 ίππους και σύμφωνα με τα στοιχεία της Cupra, χρειάζεται μόλις 6,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει μέχρι τα 450 χλμ. με μια φόρτιση (πάντα βάσει WLTP), χάρις στην μπαταρία των 77 kWh. Στοιχεία, βέβαια, που αφορούν το πρωτότυπο.

Να σημειώσουμε πως δεν είναι τυχαία η εισαγωγή ευρωπαϊκών και αμερικανικών ηλεκτρικών μοντέλων από την Κίνα. Οι Κινέζοι έχουν το απόλυτο κουμάντο στην παραγωγή μπαταριών, καθώς εκτός από τα εργοστάσια παραγωγής συστοιχιών διαθέτουν τα μεγαλύτερα αποθέματα στις πρώτες ύλες. Η Κίνα διυλίζει το 60% του παγκόσμιου λιθίου, ελέγχει το 77% των κυψελών μπαταρίας και το 60% της κατασκευής τους. Από τα 200 mega-factories που θα κατασκευάζουν μπαταρίες το 2030, τα 148 θα βρίσκονται εκεί.

Get it on Google Play Download on the App Store