Πρώτη εμφάνιση της νέας BMW Σειράς 1

Η BMW μας παρουσιάζει σε καμουφλαρισμένη μορφή την 3η γενιά της Σειράς 1, σε στιγμιότυπα από τις εξαντλητικές δοκιμές που υποβάλλεται στο πεδίο εξέλιξης του Miramas, στη νότια Γαλλία. Παράλληλα, γνωστοποιεί πληθώρα τεχνικών χαρακτηριστικών, από τα οποία ξεχωρίζει η αλλαγή φιλοσοφίας στην μετάδοση κίνησης.

Η σημερινή Σειρά 1 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην premium μικρομεσαία κατηγορία, του οποίου οι κινητήρες στέλνουν την κίνηση στον πίσω άξονα. Παράλληλα, είναι και το τελευταίο καθώς η διάδοχός του υιοθετεί την μπροστοκίνηση, βασιζόμενη στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα FAAR. Το νέο πάτωμα αποτελεί εξέλιξη του υπάρχοντος UKL, που συναντάμε στις 2 Active Tourer και X1/X2, με τους αντικαταστάτες του να βασίζονται επίσης στην FAAR. Η νέα πλατφόρμα είναι αρθρωτή και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, προσφέροντας αυξημένη ακαμψία και μειωμένο βάρος. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, η νέα γενιά της Σειράς 1 «θέτει νέα πρότυπα στη premium compact κατηγορία από πλευράς δυναμικής οδήγησης, ενώ προσφέρει και σημαντικά μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό».

Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 218i Active Tourer 1.5 λτ. 140 PS

Το τελευταίο σκέλος ήταν και αυτό που ώθησε τους Βαυαρούς στην μετάδοση της κίνησης μπροστά, καθώς εσωτερικές έρευνες έδειξαν πως το αγοραστικό κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο για την ευρυχωρία της καμπίνας, παρά για τις χαρές του πίσω άξονα. Συγκεκριμένα η BMW επιβεβαίωσε πως ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 19 χλστ., ο αντίστοιχος χώρος για τα πόδια αυξήθηκε κατά 33 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα σε σχέση με τη σημερινή γενιά, φτάνοντας πλέον τα 380 λίτρα. Φυσικά και ο περιορισμός του κόστους διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην παραπάνω απόφαση, με την μπροστοκίνηση να γλυτώνει στην BMW 660 ευρώ ανά μονάδα, χώρια τα μηχανικά μέρη που θα μπορεί να μοιράζεται με τα μοντέλα της MINI.

Τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτόνομων συστημάτων κίνησης. Η νέα Σειρά 1 γίνεται το πρώτο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που επωφελείται από την τεχνολογία ARB (actuator contiguous wheel slip limitation), που προέρχεται από το i3. Πρόκειται πρακτικά για ένα σύστημα πρόσφυσης που επενεργεί στον μπροστινό άξονα επί μονίμου βάσεως, ακόμη και αν οδηγός απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.

Το ARB θα κληθεί να χαλιναγωγήσει ιπποδυνάμεις από 140 έως 265 ίππων. Η βασική 118i θα εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο τούρμπο των 1.5 λίτρων και 140 ίππων, ενώ η αμέσως επόμενη 120i θα διαθέτει 190 ίππους και 280 Nm ροπής από 2 υπερτροφοδοτούμενα λίτρα. Ο ίδιος κινητήρας με αυξημένη απόδοση στα 225 άλογα και 310 Nm θα απαρτίζει την 125i, ενώ η 130i είναι επίσης 2λιτρη αλλά διτούρμπινη και αποδίδει 265 ίππους και 380 Nm ροπής.

Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα για την κορυφαία BMW X2 M35i

Το ίδιο μοτέρ θέτει ρεκόρ όλων των εποχών για τα τετρακύλινδρα της BMW, υπό την μορφή της M135i xDrive. Εδώ ο 2λιτρος TwinPower φτάνει τα 306 άλογα και αποτελεί τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα στην ιστορία της BMW. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε περίπου 5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η BMW M135i xDrive θα προσφέρεται αποκλειστικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας μέση κατανάλωση 6,8-7,1 λίτρα/100 χλμ και 155-162 γρ./χλμ. CO2.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων τώρα, η 118d θα φορά τον 2λιτρο των 150 ίππων, η 120d το ίδιο μοτέρ στα 190 και η M135d με τα δύο τούρμπο, 230 άλογα και 500 Nm ροπής. Το ντεμπούτο της νέας 1 αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέα μυώδης BMW Σειρά 2 Coupe με έως 374 ίππους
Νέα μυώδης BMW Σειρά 2 Coupe με έως 374 ίππους
Νέες BMW X3/ Χ4 και ταχύτερες X3/ X4 M
Νέες BMW X3/ Χ4 και ταχύτερες X3/ X4 M
Νέα σπορ και πρακτική BMW Σειρά 4 Gran Coupe
Νέα σπορ και πρακτική BMW Σειρά 4 Gran Coupe
BMW i4 M50: Πρώτη ηλεκτρική Μ με έως 544 άλογα
BMW i4 M50: Πρώτη ηλεκτρική Μ με έως 544 άλογα
Ανοιχτή πρόκληση η νέα BMW M4 Convertible (+video)
Ανοιχτή πρόκληση η νέα BMW M4 Convertible (+video)
Πρώτη εμφάνιση της νέας BMW Σειράς 2
Πρώτη εμφάνιση της νέας BMW Σειράς 2
Έφτασαν οι 4κίνητες BMW M3 & M4!
Έφτασαν οι 4κίνητες BMW M3 & M4!
Τα χαρακτηριστικά των BMW iX xDrive40 και xDrive50
Τα χαρακτηριστικά των BMW iX xDrive40 και xDrive50
Νέο BMW i4 με έως 530 ηλεκτρικούς ίππους (+video)
Νέο BMW i4 με έως 530 ηλεκτρικούς ίππους (+video)
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store