Πως «πάει» και τι «καίει» το νέο Kia Sportage;

Προ των πυλών της ελληνικής αγοράς βρίσκεται το ολοκαίνουργιο, 5ης γενιάς Kia Sportage, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του και εμφανίζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Αρχικά το ενδιαφέρον κεντρίζει ο ξεχωριστός και δυναμικός σχεδιασμός του αμαξώματός του, ενώ εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό με την υψηλή τεχνολογία και την πολυτέλεια που αποπνέει.

Το πληθωρικό του αμάξωμα τοποθετείται στη μικρομεσαία κατηγορία και έχει μήκος 4.515 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ., ύψος 1.645 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ. Οι τονισμένες διαστάσεις του έχουν ωφελήσει παράλληλα τους χώρους για τους επιβάτες, καθώς και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα από 526 έως 591 λτ. (ανάλογα την έκδοση).

Σε αυτό το σημείο θα εστιάσουμε στους κινητήρες και τις προδιαγραφές αυτών, γιατί ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά και με κάθε λεπτομέρεια. Η γκάμα του νέου Sportage περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης, πετρελαίου, ήπια υβριδικά, υβριδικά και Plug-in Hybrid.

Στη βάση των βενζίνης τοποθετείται ο 1.6 T-GDi των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 189 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 150 γρ./χλμ. Το ίδιο μοτέρ θα προσφέρεται και με σύστημα Mild hybrid. Ψηλότερα βρίσκεται το 1.6 T-GDi Mild Hybrid 180 PS και 265 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δλ., τελική 201 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 6,9 λτ./100 χλμ. και CO2 166 γρ./χλμ. Αμφότερα τα Mild Hybrid θα συνοδεύονται με το 6 iMT, ή το 7DCT.

Αρχικός πετρελαιοκινητήρας είναι ο 1.6 λτ. CRDi, ισχύος 115 ίππων και 280 Nm ροπής. Με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ., η τελική αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 136 γρ./χλμ. Επόμενος diesel είναι ο 1.6 CRDi mild hybrid, με 136 ίππους και έως 320 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 6τάχυτου iMT, ή με αυτόματο 7άρι DCT. Ανάλογα την έκδοση επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4-11,7 δλ., φτάνει τα 180 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 4,8-5,9 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 127-154 γρ./χλμ. CO2.

Το νέο Sportage Hybrid διαθέτει τον 1.600άρη T-GDi, με 230 ίππους και 350 Nm ροπής (180 PS από τον T-GDi). Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 60 ίππους και 264 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,49 kWh. Στάνταρ είναι το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων και από εκεί και πέρα υπάρχουν οι επιλογές του FWD και AWD. Το υβριδικό Sportage κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0/8,3 δλ. (FWD/AWD) και πιάνει τα 193 χλμ./ώρα τελικής. Η κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5/6,2 λτ./100 χλμ. και το CO2 στα 125/140 γρ./χλμ.

Πιο ισχυρό είναι το Sportage Plug-in Hybrid AWD. Το υβριδικό σύστημα με πρίζα και τον 1.6 T-GDi φτάνει συνδυαστικά τους 265 ίππους και τα 350 Nm ροπής (180 PS από τον T-GDi). Μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 91 ίππους και 304 Nm ροπής, ενώ αντλεί ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,8 kWh. Η μετάδοση γίνεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 8,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191 χλμ./ώρα. Κατανάλωση και CO2 θα ανακοινωθούν αργότερα.

Get it on Google Play Download on the App Store