Συγκλονιστικό νέο Kia Optima με έως 290 ίππους

249

Εάν υπάρχουν ακόμα «άπιστοι Θωμάδες», που αμφισβητούν την εξέλιξη της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ας πάρουν την φωτογραφία και το PDF με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Kia Clarus, και ας τα παραθέσουν δίπλα στα αντίστοιχα του νέου Optima.

Το μόνο κοινό μεταξύ των δυο μοντέλων είναι το σήμα της Kia (αν και αυτό πλέον, είναι διαφορετικό σε σχέση με τη δεκαετία του 90) και ο χαρακτηρισμός «ναυαρχίδα». Για την σχεδίαση, δεν χρειάζονται πολλά λόγια. To νέο Optima εκτός από την ονομασία του σε Κ5 (έτσι λεγόταν μέχρι πρότινος μόνο στην Κορέα, εφεξής και στη Βόρειο Αμερική), αλλάζει στο δυναμικότερο το παρουσιαστικό του. Μια ματιά στα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα «ελισσόμενα» LED ημέρας, το δυναμικό προφίλ με το χαρακτηριστικό χαμήλωμα της οροφής στο πίσω μέρος, στο οποίο δεσπόζει η ενιαία διάταξη των φώτων, αρκεί για να σε κάνει να καταλάβεις πως ίσως πρόκειται για το πιο ξεχωριστό σχεδιαστικά αυτοκίνητο που έχουν να προσφέρουν Hyundai-Kia (εξαιρούνται τα Genesis).

Δείτε ακόμα: Δυναμικό το Kia ProCeed στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)

Οι διαστάσεις έχουν πάρει την ανιούσα, με το μήκος να κερδίζει 50 χλστ. (4.905 χλστ.) και το πλάτος 25 (1.860 χλστ.), ενώ το ύψος έχασε 25 χλστ. (1.445 χλστ.). Αναλογίες που χαρίζουν στο Optima το look ενός fastback μοντέλου, έχοντας και τους ανάλογους χώρους στο εσωτερικό απόρροια των 2.850 χλστ. (+45 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχο) του μεταξονίου.

Η καμπίνα των επιβατών βρίθει ποιοτικών πλαστικών, πολυτέλειας και τεχνολογίας, έχοντας αναλόγως έκδοσης δερμάτινα καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, head up display 8 ιντσών και ηχοσύστημα της BOSE με 12 ηχεία. Τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας είναι στάνταρ, προεξάρχοντος του αυτόματου φρεναρίσματος και της αναγνώρισης πεζών, συνοδευόμενα από ενεργό cruise control, κάμερες 360 μοιρών και διατήρηση λωρίδας.

Κάτω από το καπό, δεδομένου πως το K5 βασίσεται στο Hyundai Sonata, τα μηχανικά μέρη παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες. Ο 1.6 T-GDI των 180 ίππων και 264 Nm ροπής ανοίγει την γκάμα, ακολουθούμενος από έναν ατμοσφαιρικό 2λιτρο 158 ίππων και σε κάποιες αγορές έναν 2λιτρο 150 ίππων, ενώ ο ατμοσφαιρικός 2.5άρης των 190 ίππων και 245 Nm είναι επίσης διαθέσιμοι. Τα μεγάλα νέα για τους Αμερικανούς, έχουν να κάνουν με την κορυφαία έκδοση. Κάτω από το σαγηνευτικό αμάξωμα παίρνει θέση ένας υπερτροφοδοτούμενος 2.5 λτ., 290 ίππων και 422 Nm ροπής, που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6 δλ. Το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ τα υπόλοιπα με 6τάχυτο ή 8τάχυτο αυτόματο.

Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το Kia XCeed 1.0 T-GDi 120 PS

Εκτός αυτού, οι Κορεάτες ανακοίνωσαν πως το νέο Optima θα μπορεί να εφοδιαστεί με σύστημα τετρακίνησης πισωκίνητου προσανατολισμού, κατά πάσα πιθανότητα προέλευσης Stinger GT AWD. Το υβριδικό σύνολο του Sonata επίσης θα προστεθεί αργότερα.