Δύσκολες μέρες για το νέο Opel Astra

Η εξέλιξη του νέου Opel Astra προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με την πρεμιέρα της 11ης γενιάς του δημοφιλέστερου συμπαγούς μοντέλου της μάρκας να απέχει μόλις μερικές εβδομάδες. Έχοντας σχεδιαστεί – όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα – με τη βοήθεια υπολογιστή (τεχνολογία CAD), από τον περασμένο χειμώνα το νέο μοντέλο έχει ξεκινήσει τη διαδικασία τελικών δοκιμών, βέλτιστων ρυθμίσεων και αξιολόγησης σε πραγματικές συνθήκες. Τώρα, το Astra εισέρχεται στην τελική ευθεία ενός πραγματικού Μαραθωνίου δοκιμών.

Οι μηχανικοί της Opel έφεραν τα πρωτότυπα και τα οχήματα εξέλιξης στο μακρινό βορρά προκειμένου να δοκιμάσουν το νέο μοντέλο στους παγωμένους δρόμους και στον παγερό αέρα της Σουηδικής Λαπωνίας. Πιο κοντά στην πατρίδα τους τη Γερμανία, έχουν δοκιμαστεί στις πίστες του Κέντρου Δοκιμών του Dudenhofen, ενώ πιο πρόσφατα, υποβλήθηκαν σε δοκιμές αξιολόγησης σε δημόσιους δρόμους στην περιοχή Rhine-Main, συνοδεία εκπροσώπων της ανώτερης ηγεσίας. Παράλληλα, το νέο Astra έκανε τις τελικές δοκιμές του στο εργαστήριο ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας EMC (Electro-Magnetic Compatibility) στο Rüsselsheim πριν λάβει έγκριση τύπου για την εμπορική σταδιοδρομία του.

Χειμερινές δοκιμές: Υψηλή άνεση και ασφάλεια υπό όλες τις συνθήκες

Χειμώνας 2020/2021 στη Σουηδία. Όπως συνηθίζεται αυτή την εποχή του χρόνου, η Λαπωνία είναι συχνός ταξιδιωτικός προορισμός για τους μηχανικούς της Opel. Αυτή τη φορά, έφεραν μαζί τους την επόμενη γενιά Astra. Σε χαμηλές θερμοκρασίες που έφταναν τους -30o C, οι ειδικοί πλαισίου έκαναν επαναλαμβανόμενους γύρους στις ολισθηρές επιφάνειες ειδικά διαμορφωμένων διαδρομών, βελτιστοποιώντας συνεχώς τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, ελκτικής πρόσφυσης και αντιμπλοκαρίσματος τροχών. Στόχος: το νέο Astra πρέπει πάντα να συμπεριφέρεται με ασφάλεια και συνέπεια, ανεξάρτητα από την επιφάνεια στην οποία κινείται – στον πάγο, τη λάσπη, τη βρεγμένη ή στεγνή άσφαλτο.

Κατά την παραμονή τους στη Λαπωνία φέτος, οι ειδικοί πλαισίου της Opel συνοδεύονταν από τους συναδέρφους τους στον τομέα “HVAC” (θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός). Ένας από τους στόχους της ομάδας HVAC ήταν να επιτύχουν τη γρήγορη θέρμανση της καμπίνας επιβατών. Γι’ αυτό, μελέτησαν την αποβολή θερμότητας από τον κινητήρα του νέου Astra, τη ροή του ψυκτικού υγρού, την απόδοση του σώματος του καλοριφέρ και τη ροή αέρα του ανεμιστήρα, καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι και τη θέρμανση των εμπρός και πίσω καθισμάτων.

Αλλά η δοκιμή προθέρμανσης δε στοχεύει μόνο στην άνεση και ευεξία των επιβατών τα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά. Η απόδοση της θέρμανσης προσδιορίζεται επακριβώς με κανόνες και ακόμα πιο αυστηρά εσωτερικά πρότυπα ασφάλειας, σύμφωνα με τα οποία το παρμπρίζ και τα πλαϊνά παράθυρα ενός Opel που έχουν παγώσει πρέπει να ξεπαγώνουν και να ξεθαμπώνουν στο μικρότερο δυνατό χρόνο, προς όφελος της ορατότητας και της ασφάλειας του οδηγού.

Επιπλέον, καθώς η επόμενη γενιά Astra ως plug-in hybrid μοντέλο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη συνέχιση του εξηλεκτρισμού της προϊοντικής γκάμας της Opel, οι μηχανικοί παρακολούθησαν με προσοχή τους χρόνους προθέρμανσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου, για να βεβαιωθούν ότι η απόδοση των κυψελών πληροί τα πρότυπα της εμπειρίας ηλεκτροκίνησης ακόμα και σε ψυχρό καιρό.

Κέντρο Δοκιμών Dudenhofen: Βασανιστήρια, μέσα και έξω από τις πίστες δοκιμών

Διαφορετικές παράμετροι αξιολογούνται στο Κέντρο Δοκιμών του Dudenhofen στη Γερμανία. Μηχανικοί από το κέντρο αριστείας για τα αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης “ADAS” (Automated Driver Assistance Systems) στο Rüsselsheim χρησιμοποίησαν την οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων και τη διάταξη της μεγάλης ευθείας για να ρυθμίσουν τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα του νέου Astra – από το Adaptive Cruise Control και Emergency Braking, μέχρι το Forward Collision Alert και Rear Cross Traffic Assist.

Τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές τις δοκιμές έπρεπε επίσης να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις της μεγάλης ευθείας του Dudenhofen. Εδώ, όπως όλα τα μοντέλα Opel, η επόμενη γενιά Astra έπρεπε να αποδείξει την αξιοπιστία της στην Autobahn, δηλαδή να παραμένει το όχημα ελεγχόμενο σε ταχύτητες πολύ πάνω από 140 χλμ./ώρα και σταθερό σε απότομο φρενάρισμα. Οδηγώντας σε υψηλές ταχύτητες στο οβάλ τμήμα, οι μηχανικοί της Opel είχαν επίσης την ευκαιρία να αξιολογήσουν εξαρτήματα όπως το καπό και οι υαλοκαθαριστήρες. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτοί κραδασμοί ή ενοχλητικοί θόρυβοι.

Αφού έδωσε τον καλύτερό του εαυτό στις δοκιμές οδήγησης υψηλών ταχυτήτων, το νέο Astra συνέχισε με άλλες δοκιμασίες, όπως διασχίζοντας κοιλότητες με νερό σε διάφορα ύψη με ελάχιστο τα 25 εκατοστά. Παρότι δημιουργείται μεγάλο κύμα νερού μπροστά από το αυτοκίνητο δοκιμών αυτό δεν πρέπει να εισέρχεται στο εσωτερικό – το κινητήριο σύνολο, το ηλεκτρικό σύστημα και το κάθε εξάρτημα κάτω από το καπό πρέπει να παραμένουν απολύτως προστατευμένα.

Δεν υπήρχε ανάπαυλα για το νέο Astra ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών στην πίστα. Πέρα από τα βασανιστήρια που υπέμεινε στο οβάλ τμήμα υψηλών ταχυτήτων, στο σιρκουί ελέγχου οδικής συμπεριφοράς και στη διάσχιση νερού, οι μηχανικοί της Opel έφεραν τα οχήματα δοκιμών στον κλιματικό θάλαμο του Dudenhofen. Αυτή η εγκατάσταση περιβαλλοντικών δοκιμών προορίζεται για την αξιολόγηση της λειτουργικότητας των οχημάτων, των υποσυστημάτων και των εξαρτημάτων σε ακραίες συνθήκες. Για την επόμενη γενιά Astra, ο κλιματικός θάλαμος δημιουργήθηκε για να δοκιμαστεί η στεγανοποίηση (τσιμούχες) του οχήματος από τη σκόνη και την άμμο.

Εκτός από τον κλιματικό θάλαμο, η Opel φέρνει τα αυτοκίνητα δοκιμών σε μία κλιματική αεροδυναμική σήραγγα προκειμένου να αξιολογηθεί η απόδοση του νέου Astra σε ποικίλες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, η κλιματική αεροδυναμική σήραγγα προσομοίωνε οδήγηση σε μποτιλιαρίσματα, ανηφόρες και κατηφόρες, για να δοκιμαστεί η ψύξη των φρένων. Οι μηχανικοί μπόρεσαν να διαπιστώσουν εάν ο στροβιλισμός του χιονιού στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου μπορούσε να μπλοκάρει τις εισαγωγές αέρα.

Στην ατζέντα του αφεντικού: Δοκιμές αξιολόγησης γύρω από την έδρα της Opel

Κλιματικές συνθήκες σχετικές με σκόνη, άμμο ή χιόνι δεν αναμένονταν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας φάσης δοκιμών. Δοκιμές αξιολόγησης πραγματοποιούνται με πρωτότυπα και αυτοκίνητα εξέλιξης σε διάφορα στάδια της εξέλιξης ενός νέου μοντέλου. Αυτές προορίζονται για την επαλήθευση των συστημάτων και υποσυστημάτων και την επικύρωση της τελικής τους ενσωμάτωσης στο όχημα. Καθώς η εξέλιξη πλησιάζει στα τελευταία στάδια, μία πολυσυλλεκτική ομάδα μηχανικών και τεχνικών πλαισιώνεται από μέλη της ανώτερης ηγεσίας όπως τα ίδιο το αφεντικό, ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.

Οι πιο πρόσφατες δοκιμές αξιολόγησης του ακόμα καμουφλαρισμένου νέου Astra πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο σε δημόσιους δρόμους στην περιοχή Rhine-Main γύρω από την έδρα της Opel – και το εργοστάσιο του αυτοκινήτου – στο Rüsselsheim. Τους μηχανικούς και διευθυντές περιστασιακά πλαισίωναν εκπρόσωποι του τύπου.

Ηλεκτρομαγνητική θωράκιση: Προϋπόθεση για έγκριση τύπου

Ενώ κάποια από τα πρωτότυπα εξέλιξης και τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής δοκιμάζονται στο μακρινό βορρά, στο Dudenhofen και τους δημόσιους δρόμους εντός και εκτός Γερμανίας, κάποια άλλα υπόκεινται σε εντατικές δοκιμές σε test rigs και εργαστήρια στο Rüsselsheim. Η Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα – Electro-magnetic compatibility (EMC), για παράδειγμα, δοκιμάζεται σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξης. Επιπλέον, κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να πωλείται στην Ευρώπη αν δεν περάσει τις δοκιμές EMC κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έγκρισης τύπου. Οι δοκιμές EMC διασφαλίζουν ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα ενός αυτοκινήτου είναι απρόσβλητα από παρεμβολές.

Ο ομάδα της Opel δοκίμασε τη θωράκιση του νέου Astra στις ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές σε ένα ειδικά κατασκευασμένο εργαστήριο EMC στο Rüsselsheim. Ενώ το αυτοκίνητο δοκιμών εκτίθεται σε παρεμβολές που εκπέμπονται σε μεγάλο εύρος συχνοτήτων, ειδικά υλικά στους τοίχους απορροφούν την ακτινοβολία ώστε να μην αντανακλάται στον θάλαμο. Επομένως, οι μηχανικοί αποκτούν καθαρά, αξιόπιστα δεδομένα. Το νέο μοντέλο παίρνει το “πράσινο φως” – και τελικά λαμβάνει την έγκριση τύπου – όταν όλα του τα συστήματα έχουν αποδείξει ότι είναι απρόσβλητα σε ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Ροκάκι» 8 ίππων το νέο Opel Rocks-e
«Ροκάκι» 8 ίππων το νέο Opel Rocks-e
Νέο Opel Astra με σαρωτικές αλλαγές
Νέο Opel Astra με σαρωτικές αλλαγές
«Μασκοφόρος» το νέο ψηφιακό Opel Grandland
«Μασκοφόρος» το νέο ψηφιακό Opel Grandland
Πρώτη γεύση από το νέο Opel Astra!
Πρώτη γεύση από το νέο Opel Astra!
Ταξίδι στο χρόνο με το νέο Opel Manta GSe Elektromod
Ταξίδι στο χρόνο με το νέο Opel Manta GSe Elektromod
Νέο ρετρο-μοντέρνο Opel Manta GSe ElektroMOD
Νέο ρετρο-μοντέρνο Opel Manta GSe ElektroMOD
Νέο και άνετο αυτοκίνητο «μένει» στα 280 χιλιόμετρα
Νέο και άνετο αυτοκίνητο «μένει» στα 280 χιλιόμετρα …
Νέο Opel Crossland με επιρροές από Mokka
Νέο Opel Crossland με επιρροές από Mokka
Νέο Opel Mokka GSi Line με βενζίνη και ντίζελ
Νέο Opel Mokka GSi Line με βενζίνη και ντίζελ
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store