Τα ντίζελ Toyota θα κινούνται με φυτικό λάδι

Η Toyota ανακοίνωσε μια σημαντική εξέλιξη για το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων της στην Ευρώπη, οι οποίοι θα μπορούν εφεξής να καταναλώνουν καύσιμα με βάση το φυτικό λάδι.

Το HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil) είναι από τα πιο ευέλικτα συνθετικά καύσιμα, καθώς μπορεί να παραχθεί είτε με βάση το φοινικέλαιο και το κραμβέλαιο, είτε μέσω ανακύκλωσης χρησιμοποιουμένου τηγανόλαδου. Σε σχέση με το κανονικό ντίζελ παρουσιάζει υψηλότερο αριθμό κετανίων και χαμηλότερη συγκέντρωση σε θείο/αρωματικά, έχοντας παράλληλα μικρότερη πυκνότητα. Για το λόγο αυτό οι μηχανικοί της Toyota προέβησαν σε αλλαγές στο σύστημα ψεκασμού, προκειμένου να τροφοδοτεί με μεγαλύτερες ποσότητες τον κινητήρα. Οι Ιάπωνες διαβεβαιώνουν πως η καύση HVO100 δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη ενέργεια από πλευράς κατόχου, ούτε επηρεάζει τη δυνατότητα καύσης κανονικού ντίζελ κίνησης από το μοτέρ.

Στην Ευρώπη υπάρχουν γύρω στις 1.000 αντλίες HVO100 διαμοιρασμένες στο Βέλγιο και τις Δανία, Φινλανδία, Σουηδία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Δανία. Η Toyota προβλέπει πως με την αύξηση των συμβατών κινητήρων, η ζήτηση για το εν λόγω συνθετικό καύσιμο θα εκτιναχθεί από τα 4 στα 15,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως, μέχρι το 2030.

Τα δυο πρώτα μοντέλα που θα έχουν το προνόμιο να «καίνε» φυτικό λάδι, είναι τα Hilux και Land Cruiser J150 (το προηγούμενο, δηλαδή) φετινής «εσοδείας» για τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, με τους τετρακύλινδρους κινητήρες 2.4D-4D και 2.8D-4D. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε 150 άλογα και 400 Nm, ενώ στη δεύτερη 204 ίππους και 500 Nm (177 ίπποι και 420 Nm στο Land Cruiser). Το pick up διατίθεται και με τους δυο κινητήρες, σε αντίθεση με το Prado που διαθέτει μόνο το μεγαλύτερο σύνολο.

Get it on Google Play Download on the App Store