Πτώχευσε Γερμανική μάρκα αυτοκινήτων

Άλλη μία νεοσύστατη εταιρεία δεν κατάφερε να σταδιοδρομήσει στις αγορές, πριν ακόμα προλάβει να λανσάρει το νέο της αυτοκίνητο. Πρόκειται για τη Sono Motors με το ηλιακό μοντέλο Sion, το οποίο ως ιδέα αποτελεί ένα όνειρο εδώ και χρόνια, όμως τελικά η υλοποίησή του και κατά επέκταση η προώθησή του έχει πολλές δυσκολίες.

Η εν λόγω εταιρεία διέκοψε την παραγωγή του Sion τον Φεβρουάριο, χωρίς να το διαθέσει στην αγορά και έχει οφειλές 50 εκατομμυρίων ευρώ. Κινήσεις για νέες επενδύσεις έγιναν, αλλά δεν έφεραν αποτελέσματα, οπότε η Sono Motors δεν είχε άλλη επιλογή από το να κηρύξει πτώχευση. Οι ιδρυτές της γερμανικής Sono Motors, Jona Christians and Laurin Hahn, θέλουν να βγουν από τη σημερινή κατάσταση με τη βοήθεια των ηλιακών συλλεκτών, τους οποίους θα εγκαταστήσουν σε νέα ή υπάρχοντα αυτοκίνητα. Προς το παρόν, φέρεται να έχουν έλθει σε επαφή με αρκετούς συνεργάτες τους, αλλά οι περισσότερες διαπραγματεύσεις δεν ήταν δεσμευτικές και δεν κατέληξαν σε συγκεκριμένες συμφωνίες.

Η αλήθεια είναι ότι το σχέδιο του Sion φαινόταν υπερβολικά αισιόδοξο από την αρχή, ενώ και ο σχεδιασμός του θύμιζε αυτοκίνητα παλαιότερων εποχών. Οι Γερμανοί συγκέντρωσαν τα πρώτα 2 εκατομμύρια ευρώ από επενδυτές το 2016 και το 2017, συν άλλα 50 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2019 και του 2020. Το Sion αρχικά υποτίθεται ότι κόστιζε 25.500 ευρώ, τιμή χαμηλή αναλογικά για ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ και μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης και οι μπαταρίες έπρεπε να προέρθουν από γνωστές εταιρείες. Στα πρωτότυπα για παράδειγμα, σημαντικό μέρος των εξαρτημάτων προέρχονταν από το BMW i3. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί σημαντική η αρχική τιμή πέρυσι, στα 29.900 ευρώ. Βέβαια τώρα με τις μεγάλες αυξήσεις που ισχύουν για όλα τα αυτοκίνητα, αντίστοιχα και το Sion θα ακρίβυνε σημαντικά και θα απείχε πολύ από την αρχική προσδοκία των 25.500 ευρώ.

Η Sono Motors σκόπευε να διαθέσει τον πρώτο χρόνο 43.000 αυτοκίνητα, ενώ η παραγωγή θα αυξάνονταν σταδιακά στα 260.000 οχήματα το 2028. Μάλλον οι υπεύθυνοι ήταν πολύ αισιόδοξοι για ένα προϊόν, που αν μη τι άλλο γέμιζε με πολλά ερωτηματικά τους τελικούς αποδέκτες, δηλαδή τους εν δυνάμει αγοραστές.

Get it on Google Play Download on the App Store