Audi Quattro «ξεθάφτηκε» μετά από σχεδόν 30 χρόνια

Ήταν Μάρτης του 1980, όταν η Audi παρουσίασε στο Σαλόνι της Γενεύης ένα λευκό Coupe με σύστημα τετρακίνησης. Μια κίνηση που σηματοδότησε τον ερχομό των συστημάτων 4WD στα αυτοκίνητα επιδόσεων ευρείας παραγωγής, καθώς μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν μόνο σε φορτηγά και μοντέλα εκτός δρόμου.

Ταυτόχρονα, άλλαξε μια για πάντα τον ρου των αγώνων ράλλυ. Τα Quattro A1, A2 και S1 άφησαν άλαλους κοινό και ανταγωνισμό με τις επιδόσεις τους, έκαναν σχεδόν υποχρεωτική τη χρήση συστημάτων τετρακίνησης και μνημονεύονται ως οι αναμορφωτές πάσης φύσεως διοργάνωσης ράλλυ. Με λίγα λόγια, το Quattro πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά και επιδραστικά μοντέλα στην Ιστορία της αυτοκίνησης

Ένα σπανιότατο UR Quattro Turbo του 1982 δεν είχε την ευτυχία των προαναφερθέντων, καθώς κλειδώθηκε σε μια αποθήκη το 1994 και ξεχάστηκε εκεί μέχρι πριν λίγες ημέρες. Τα UR είναι τα πιο περιζήτητα Quattro, μαζί με την κορυφαία και «κοντή» έκδοση Sport, όντας στην ουσία τα πρώτα του είδους. Ίδια εμφανισιακά και μηχανικά με το αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στη Γενεύη, πολύ κοντά σε εκείνο από σημειολογικής άποψης, εξαιρετικά συλλεκτικά και με τις ανάλογες τιμές στις δημοπρασίες.

Ο ιδιοκτήτης του λευκού Audi είτε δεν το γνώριζε είτε δεν τον ένοιαζε, καθώς μέσα σε 12 χρόνια έγραψε σχεδόν 100.000 χλμ. (93.476 χλμ.). Ο άνθρωπος πήρε το UR Quattro για να το οδηγεί, αλλά το έκανε μέχρι το 1994. Για αδιευκρίνιστους λόγους, το αυτοκίνητο μπήκε τότε στην αποθήκη και εγκαταλείφθηκε στη μοίρα του. Μόλις πρόσφατα ξαναείδε το φως του ήλιου, γεμάτο σκουριές και με το εσωτερικό φαγωμένο από ζώα (κυρίως ποντίκια). Ο 20βάλβιδος 5κύλινδρος τούρμπο των 2.2 λίτρων δεν λειτουργεί, ενώ ουδείς γνωρίζει πόσα από τα 200 άλογα και τα 285 Nm έχουν παραμείνει.

Η κακή του κατάσταση καθιστά το εν λόγω Quattro ευκαιρία, καθώς το υψηλότερο ποντάρισμα στη δημοπρασία τοποθετείται στις 9.300 λίρες (10.835 ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store