Είδος προς εξαφάνιση τα παραδοσιακά station wagon - AutoGreekNews

Είδος προς εξαφάνιση τα παραδοσιακά station wagon

Μια φορά κι έναν καιρό οι κατηγορίες των αυτοκινήτων ξεχώριζαν μεταξύ τους. Τα σεντάν είχαν 4 πόρτες και ξεχωριστό άνοιγμα πορτμπαγκάζ, τα station wagon ήταν οι πρακτικές τους εκδόσεις, τα 4×4 στόχευαν ξεκάθαρα στις εκτός δρόμου αναζητήσεις. Κι ύστερα, ήρθαν τα SUV με τα crossover. Η «όλα σε ένα» τεχνοτροπία, που κοντεύει να αφανίσει κάθε παραδοσιακό segment της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα station wagon εξ ορισμού δεν γινόταν να τη γλιτώσουν, καθώς σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσαν τη βάση για τα crossover. Από τη στιγμή που ήρθε το καινούργιο είδος και αποδείχτηκε υπερ-επιτυχημένο, η παράδοση δεν μπορεί παρά να παραδώσει τη σκυτάλη. Κι ας είχε υπάρξει για σεβαστό διάστημα η πιο δημοφιλής κατηγορία στην Ευρώπη. Γιατί μπορεί εδώ να τα αποκαλούσαμε «νεκροφόρες» και να λατρεύαμε τις «κούρσες», αλλά στην υπόλοιπη Γηραιά Ήπειρο (και άλλες αγορές) έκαναν θραύση. Κάποτε…

Τώρα μετά βίας εμφανίζονται στις κατατάξεις πωλήσεων. Σύμφωνα με αυτή της JATO Dynamics, τον προηγούμενο χρόνο ταξινομήθηκαν παγκοσμίως 138.000 station wagon. Εκ πρώτης όψεως δεν φαίνονται λίγα, αλλά λαμβάνοντας υπόψη πως σε όλο τον κόσμο πουλήθηκαν περίπου 70 εκατ. αυτοκίνητα καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό. Η Ευρώπη διατηρεί σχεδόν κατά μόνας ζωντανή την κατηγορία, αντιπροσωπεύοντας το 86% των συνολικών πωλήσεων. Την πρωτιά σε αυτές κατέχει το Audi A6 Avant, με 46.000 αντίτυπα. Στη δεύτερη θέση και από αρκετή απόσταση η Mercedes E-Class Estate, με 33.000 κομμάτια, ακολουθούμενη από την BMW Σειρά 5 Touring και 29.500 μονάδες. Κοντολογίς από τις 138.000 s/w που κυκλοφόρησαν πέρσι, η γερμανική τριάδα κατέλαβε πάνω από τις 100.000! Volvo V90 και Jaguar XF Sportbrake οι μοναδικοί διασωθέντες από τους υπόλοιπους, με περίπου 3.000 και 1.000 ταξινομήσεις αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί και να κρατηθεί υπόψη για το εγγύς μέλλον, πως σε σχέση με το 2019 οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 31%. Εννοείται πως η πανδημία έπαιξε το ρόλο της, όμως ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες (από το 2018 στο 2019) η κάμψη ήταν άνω του 25%. Αν διατηρηθεί η καθοδική αυτή πορεία, τότε ζήτημα χρόνου είναι να αποχαιρετήσουμε τα «στέσο βάγκο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Nissan Skyline R34 6.500 ευρώ κρύβει «λόρδο»
Nissan Skyline R34 6.500 ευρώ κρύβει «λόρδο»
«Βράχος» το Hyundai Ioniq 5 στον τάρανδο (+video)
«Βράχος» το Hyundai Ioniq 5 στον τάρανδο (+video)
Dacia: «Σταδιακά τα ηλεκτρικά για διατήρηση κόστους»
Dacia: «Σταδιακά τα ηλεκτρικά για διατήρηση κόστους» …
Τα καλύτερα περιπολικά βρίσκονται στην Ιαπωνία
Τα καλύτερα περιπολικά βρίσκονται στην Ιαπωνία …
Ακριβότερο έως 7.000 ευρώ το νέο Opel Mokka
Ακριβότερο έως 7.000 ευρώ το νέο Opel Mokka
GR Yaris βγάζει Porsche 911 από χαντάκι! (+video)
GR Yaris βγάζει Porsche 911 από χαντάκι! (+video)
Ποια είναι η τιμή του νέου Nissan Z Coupe;
Ποια είναι η τιμή του νέου Nissan Z Coupe;
Έξυπνη πατέντα για τις σακούλες σε τιμή χάρισμα
Έξυπνη πατέντα για τις σακούλες σε τιμή χάρισμα …
Η Nissan είναι «ζεστή» για επιστροφή του Silvia!
Η Nissan είναι «ζεστή» για επιστροφή του Silvia!
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store