0 έως 500 γρ./χλμ. τα CO2 ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου!

Η μόνιμη επωδός των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης, αφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων αυτών καθεαυτών των αυτοκινήτων. Ο εδραιωμένος αντίλογος αναφέρει πως το ρεύμα, που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, από κάπου παράγεται. Και αυτή η παραγωγή, συνιστά βαρύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα εν συγκρίσει με τους θερμικούς κινητήρες, όταν χρησιμοποιούνται μέθοδοι καθόλου φιλικές προς το περιβάλλον.

Το Auto Motor und Sport Γερμανίας, σε έκθεση που αναδημοσίευσε το Focus, ανέλυσε τα δεδομένα από τους ρύπους που εκπέμπει ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για μια κιλοβατώρα, και τα προσάρμοσε πάνω στην κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ως «πειραματόζωο» επιλέχθηκε ένα από τα πιο επιτυχημένα EVs, το VW ID.3. Και τα αποτελέσματα περί καθαρότητας συνάδουν δραματικά με τις προϋποθέσεις για αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης.

Το σκεπτικό των Γερμανών ήταν πολύ απλό και κοινό με αυτό πολλών εξ ημών: ένα ηλεκτρικό είναι πράγματι «καθαρό», όταν εκλύονται αναλογικά ελάχιστοι ρύποι για την παραγωγή της ενέργειάς του. Κάτι τέτοιο, όμως, καθίσταται δυνατό μόνο μέσω εναλλακτικών πηγών. Αιολική, ηλιακή, γεωθερμική, υδροηλεκτρική και ιδανικά, πυρηνική. Πόσες χώρες στον κόσμο, εν προκειμένω στην Ευρώπη, διαθέτουν αυτή την τεχνολογία; Σε πόσες, δηλαδή, ένα ηλεκτρικό είναι πράγματι μηδενικά επιβαρυντικό για το περιβάλλον; Σημαντικότερα: σε όσες δεν είναι, πόσο ρυπογόνο παράγοντα αποτελεί τελικά; Η απάντηση έρχεται μέσω Γαλλίας, Γερμανίας και Πολωνίας.

Στην πρώτη περίπτωση της Γαλλίας, όπου το ρεύμα παράγεται στο μεγαλύτερο βαθμό από πυρηνικά εργοστάσια, η κίνηση του ID.3 «στοιχίζει» στην ατμόσφαιρα μόλις 11,5 γρ.CO2/χλμ., για μια μέση κατανάλωση 25,5 kWh/100 χλμ. Στη Γερμανία τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν, καθώς οι πυρηνικοί σταθμοί δεν πλησιάζουν σε αριθμό τη Γαλλία, ενώ λόγω κλίματος ηλιακοί και αιολικοί υπάρχουν ελάχιστοι. Μένει η υδροηλεκτρική από ανανεώσιμες πηγές, που επίσης δεν απαντάται ιδιαίτερα. Στην πλειοψηφία τους, ωστόσο, οι Γερμανοί αξιοποιούν πρίζες μέσω φυσικού αερίου. Κάτι που ισοδυναμεί με 91,2 γρ. CO2 για κάθε χιλιόμετρο του ID.3. Πάμε τώρα και στους εξ ανατολών γείτονές τους, Πολωνούς.

Στην 5η πολυπληθέστερη χώρα της Ε.Ε. η παραγωγή ηλεκτρισμού προέρχεται από την παλιά και καθόλου καλή για την οικολογία, λιγνιτική. Η καύση γαιανθράκων για το σχηματισμό και διανομή μεγαβάτ εκτινάσσει τις «εκπομπές» του ηλεκτρικού VW, στο ασύλληπτο νούμερο των 500 γρ.CO2/χλμ.! Περισσότερο από φορτηγό μετακομίσεων ή αστικό λεωφορείο, δηλαδή!

Όσον αφορά την Ελλάδα, η κατάσταση είναι σημαντικά καλύτερη, αφού το ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από λιγνίτη έχει μειωθεί σημαντικά στο 11% (σύμφωνα με το δελτίο ενέργειας του ΑΔΜΗΕ για το 2020). Περισσότερο ρεύμα παράγεται με τη χρήση φυσικού αερίου (36%), το 23% προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το 5% από υδροηλεκτρικά εργοστάσια και το υπόλοιπο από διάφορα καύσιμα. Οπότε, η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα επιβαρύνει λίγο με ρύπους την ατμόσφαιρα, σχετικά με το ρεύμα που χρειάζεται για να κινηθεί.

Βέβαια, υπάρχουν και χώρες όπου η ηλεκτρική ενέργεια είναι «καθαρή» και ουσιαστικά εκεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν επιβαρύνουν καθόλου το περιβάλλον. Για παράδειγμα στον «παράδεισο» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη Νορβηγία, ο ηλεκτρισμός παράγεται κατά 93,4% από υδροηλεκτρικά εργοστάσια, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό προέρχεται από θερμική ενέργεια και αιολική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έτσι θα είναι το νέο Nissan GT-R
Έτσι θα είναι το νέο Nissan GT-R
Φοβερή πατέντα της Ford για πτυσσόμενες εξατμίσεις!
Φοβερή πατέντα της Ford για πτυσσόμενες εξατμίσεις! …
«Θεότητα» BMW M3 Sport Evo άνω των 120.000 ευρώ
«Θεότητα» BMW M3 Sport Evo άνω των 120.000 ευρώ
Ζορίστηκε στον τάρανδο η Porsche Taycan Cross Turismo(+video)
Ζορίστηκε στον τάρανδο η Porsche Taycan Cross Turismo(+video) …
Φανταχτερή BMW Z8 μας κάνει... James Bond
Φανταχτερή BMW Z8 μας κάνει... James Bond
Υπάρχει πιθανότητα να αναγεννηθεί η SAAB;
Υπάρχει πιθανότητα να αναγεννηθεί η SAAB;
Κοσμοπλημμύρα για το νέο SUV της Mahindra
Κοσμοπλημμύρα για το νέο SUV της Mahindra
To Ζ Coupe εξελίχτηκε χωρίς να το ξέρει η Nissan!
To Ζ Coupe εξελίχτηκε χωρίς να το ξέρει η Nissan!
Ασταμάτητο εκτός δρόμου το νέο Toyota Land Cruiser
Ασταμάτητο εκτός δρόμου το νέο Toyota Land Cruiser
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store