Γιατί η Mitsubishi δεν φτιάχνει πια σπορ αυτοκίνητα;

Μία από τις πιο άκαρδες εκφάνσεις της σύγχρονης αυτοκινητικής καθημερινότητας, για κάθε ρομαντικό θιασώτη της οδήγησης, είναι η ολοένα συρρικνούμενη διάθεση σπορ μοντέλων από κατασκευαστές που έχουν αφήσει εποχή σε αυτές τις κατηγορίες.

Την δεκαετία του 90 η Mitsubishi διέθετε μια από τις πιο «καυτές» γκάμες, στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχουμε και λέμε: Lancer Evo (από 1 μέχρι το αξεπέραστο 6), Eclipse, Galant VR-4, 3000 GT, Mirage Cyborg (το Colt με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων και 145 ίππων στην 3η γενιά, ο οποίος έγινε 1.8 τούρμπο στην 4η και ανέβηκε στα 175 άλογα), ακόμα και Pajero Evo υπήρχε (3.5 V6 – 280 άλογα) – έστω και για τις ανάγκες της ομολογκασιόν του αγωνιστικού, που σάρωσε στο Paris-Dakar. Πόσα από αυτά συνεχίζουν σήμερα; Κανένα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC 163 PS 2WD

Το γιατί έχει συμβεί αυτό, εξήγησε ο διευθυντής της Mitsubishi Αγγλίας, Rob Lindley, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε μέσο της πατρίδας του. Τι δήλωσε; «Αναλογικά με τον ανταγωνισμό, αντιπροσωπεύουμε μικρότερο όγκο πωλήσεων. Κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρισκόμαστε σε όλες τις κατηγορίες, ειδικότερα σε αυτές που δεν διαθέτουν το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον». Mε δυο λόγια, ό,τι δεν πουλάει δεν κατασκευάζεται από την Mitsubishi. Kαι συνέχισε: «Με 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις, είμαστε –συγκριτικά με τους κολοσσούς του χώρου- μικρή εταιρία. Κάτι που σημαίνει πως κάθε ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από τα εργοστάσιά μας, θα πρέπει να αποφέρει κέρδος».

Διαβάστε επίσης: Τραγικό τέλος του τελευταίου Mitsubishi Lancer Evo (+video)

Ο Lindley, κοντολογίς, επικύρωσε το πλάνο της φίρμας από το Μινάτο: φουλ του crossover/SUV στην γκάμα και πλήρης εξαφάνιση των σπορ μοντέλων, τουλάχιστον όπως τα είχαμε συνηθίσει. Για παράδειγμα, το Eclipse Cross είναι μεν crossover, αλλά με κουπέ-SUV τεχνοτροπία και δυναμική σχεδίαση. Άρα, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας (και της σημερινής Mitsubishi), σπορ. Το ίδιο ενδέχεται να ισχύσει και για το επόμενο Outlander, ενώ υπάρχουν φήμες πως δεν αποκλείεται η επιστροφή του θρυλικού ονόματος Evo – φυσικά σε μορφή crossover. Οπότε αν θέλει κάποιος παραδοσιακό Mitsubishi, καλύτερα να κοιτάξει ένα από τα τελευταία Evo του 2016. Αλλιώς, αγγελίες μεταχειρισμένων και Άγιος ο Θεός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οπτασία Nissan Skyline R34 σε σπανιότατο μωβ
Οπτασία Nissan Skyline R34 σε σπανιότατο μωβ
Πάτησε τα πρώτα «-άντα» το Peugeot 106
Πάτησε τα πρώτα «-άντα» το Peugeot 106
Νέα ταυτότητα για τη Dacia!
Νέα ταυτότητα για τη Dacia!
Γνωρίζετε τι σημαίνει το όνομα Dacia;
Γνωρίζετε τι σημαίνει το όνομα Dacia;
Ηλεκτρικό ντεμαράζ από τη Mazda μέχρι το 2025
Ηλεκτρικό ντεμαράζ από τη Mazda μέχρι το 2025
Ποιο SUV είναι διαμάντι σε αξιοπιστία;
Ποιο SUV είναι διαμάντι σε αξιοπιστία;
McLaren F1 θα «πιάσει» πάνω από 12,5 εκατ. ευρώ!
McLaren F1 θα «πιάσει» πάνω από 12,5 εκατ. ευρώ!
Η Porsche διέλυσε το ρεκόρ της Audi στα SUV (+video)
Η Porsche διέλυσε το ρεκόρ της Audi στα SUV (+video)
Το φθηνότερο CNG στην Ευρώπη των 9.265 ευρώ
Το φθηνότερο CNG στην Ευρώπη των 9.265 ευρώ
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store