Η εξέλιξη των ηχοσυστημάτων: Από το ράδιο στο internet

Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει μεγάλη τεχνολογική πρόοδος στην εξέλιξη των ηχοσυστημάτων, από τότε που έκαναν την εμφάνισή τους τα συστήματα πολυμέσων με τις οθόνες αφής, οι οποίες με την σειρά τους άλλαξαν σημαντικά και τον σχεδιασμό στο ταμπλό των αυτοκινήτων.

Οι πρώτες μονάδες ήχου σε αυτοκίνητα έκαναν την εμφάνισή τους σε ελάχιστα οχήματα στις Η.Π.Α. τη δεκαετία του 1920. Η πρώτος μαζικός κατασκευαστής ραδιοφώνων αυτοκινήτου ήταν ο Paul Galvin, αυτός που αργότερα ίδρυσε τη Motorola, ο οποίος άρχισε να το εγκαθιστά γύρω στο 1929. Στην Ευρώπη την αρχή έκανε η Blaupunkt το 1932 με μια συσκευή που ζύγισε 15 κιλά, κόστιζε περίπου το ένα τρίτο του αυτοκινήτου και μπορούσε να συνδεθεί με γραμμόφωνο. Το 1951 η Decker λανσάρισε το πρώτο ραδιόφωνο στο ταμπλό με κουμπιά επιλογών σταθμών, ενώ δύο χρόνια αργότερα η ίδια εταιρεία επανήλθε με αυτόματο σύστημα αναζήτησης σταθμών. Το πρώτο τρανζίστορ ράδιο παρουσίασε η Philips το 1961 και το 1968 η εν λόγω εταιρεία έφτιαξε το ραδιοκασετόφωνο για αυτοκίνητα. Το πρώτο ψηφιακό ραδιόφωνο εμφανίστηκε το 1979 από τη Blaupunkt, ενώ η Philips και η Decker λανσάρισαν το πρώτο CD Player για αυτοκίνητα το 1985.

Διαβάστε και αυτό: Γνωρίζετε ποια φώτα έχει κάθε αυτοκίνητο;

Ας δούμε παρακάτω ποια ήταν και είναι η εξέλιξη των ηχοσυστημάτων στα αυτοκίνητα της Skoda, από το 1992 μέχρι σήμερα.

Skoda Favorit (1992)

To Favorit ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda με εργοστασιακό ηχοσύστημα, το οποίο ήταν διαθέσιμο στον προαιρετικό εξοπλισμό ή σε ειδικές εκδόσεις, όπως ήταν η Komfort το 1992 και αργότερα η Marathon και η Sport Line. Προερχόταν από την Blaupunkt και μετέπειτα διέθετε αντικλεπτικό σύστημα με κωδικό ασφαλείας ή αφαιρούμενη πρόσοψη.

Skoda Fabia (1999)

Στο πρώτο μοντέλο της Skoda που τοποθετήθηκε ηχοσύστημα ειδικά σχεδιασμένο για το μοντέλο, ήταν η Fabia που έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 1999. Διέθετε μια ανεξάρτητη σειρά ραδιοφώνων και συστημάτων ψυχαγωγίας. Το πρώτο Skoda με CD changer ήταν η Octavia το 2000, με δυνατότητα τοποθέτησης μέχρι 6 CD στην ειδική θήκη που υπήρχε στο πορτ μπαγκάζ.

Skoda Superb (2001)

Τα συστήματα πλοήγησης εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στη Skoda το 1998 και άρχισαν να λειτουργούν πλήρων από το 2001, ξεκινώντας από την Superb το 2001.

Skoda Superb (2008)

Οι οθόνες αφής ήταν διαθέσιμες στα Skoda από το 2007, όταν το σύστημα Colombus τοποθετήθηκε στην Octavia, προτού εγκατασταθεί στη δεύτερη γενιά της Superb από το 2008. Αυτή η μοντέρνα οθόνη αφής διέθετε ενσωματωμένο σκληρό δίσκο 30 GB.

Skoda Octavia (2013)

To 2013, η Octavia ήταν το πρώτο μοντέλο της Skoda που διέθετε οθόνη αφής με αισθητήρα εγγύτητας και έλεγχο πολλαπλών λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου του ζουμ στους χάρτες χρησιμοποιώντας τα δάκτυλα.

Skoda Fabia (2014)

Το πρώτο μοντέλο που παρείχε εύκολη σύνδεση του smartphone με το αυτοκίνητο, ήταν η Fabia to 2014. Το σύστημα MirroLink χρησιμοποιούσε την οθόνη του συστήματος πολυμέσων Bolero για την εμφάνιση και τον έλεγχο επιλεγμένων εφαρμογών του smartphone.

Skoda Superb (2015)

Η τρίτη γενιά Superb προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων συστημάτων ψυχαγωγίας, βασισμένα στο MIB (Modular Infotainment-Baukasten) του ομίλου Volkswagen. Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, το Columbus ήταν το πρώσο σύστημα που προσφέρει ως επιλογή, σύνδεση LTE υψηλής ταχύτητας στο internet.

Skoda Karoq (2018)

Τα σημερινά Skoda (όπως το εικονιζόμενο Karoq) διαθέτουν νέας τεχνολογίας οθόνες αφής. Το Skoda Connect χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: To infotainment Online για την παροχή πληροφοριών και λειτουργιών πλοήγησης και τις υπηρεσίες Care Connect, σχεδιασμένες για να βοηθήσουν τον οδηγό σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως εάν το αυτοκίνητο πάθει κάποια βλάβη. Επιπλέον online υπηρεσίες παρέχονται μέσω της εφαρμογής Skoda Connect App, η οποία έχει σχεδιαστεί να συνεργάζεται με το smarthone του χρήση για να διαμορφώνει και να ελέγχει εξ αποστάσεων το όχημα και να εντοπίζει ακόμα και τη θέση που είναι παρκαρισμένο.

Διαβάστε και αυτό: Έτσι θα σώσεις το αυτοκίνητό σου από πλημμύρα (+video)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Toyota Supra... αποτυχημένη Lamborghini
Toyota Supra... αποτυχημένη Lamborghini
Πόσο κοστίζει η νέα 2.0λιτρη Mercedes-AMG C43;
Πόσο κοστίζει η νέα 2.0λιτρη Mercedes-AMG C43;
Τι θα λέγατε για ένα ηλεκτρικό Citroën 2CV;
Τι θα λέγατε για ένα ηλεκτρικό Citroën 2CV;
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Έρχεται το 2024 η πρώτη νέα Lancia
Mercedes του 1955 πουλήθηκε 135 εκατ. ευρώ! (+video)
Mercedes του 1955 πουλήθηκε 135 εκατ. ευρώ! (+video)
Η Alfa Romeo Duetto Spider επιστρέφει!
Η Alfa Romeo Duetto Spider επιστρέφει!
Ζυγώνει Ford Raptor με μοτέρ Shelby GT500!
Ζυγώνει Ford Raptor με μοτέρ Shelby GT500!
Οι δύο εταιρείες που θέλουν μόνο ηλεκτρικά
Οι δύο εταιρείες που θέλουν μόνο ηλεκτρικά
Μεγάλη πτώση πωλήσεων - Ποιοι πάτησαν «γκάζι»
Μεγάλη πτώση πωλήσεων - Ποιοι πάτησαν «γκάζι» …
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store