Η υπερ-καλτ διαφήμιση του Yugo στην Ελλάδα

Το Yugo έχει γράψει τη δική του ιστορία στους ελληνικούς -κι όχι μόνο- δρόμους. Ένας καλτ μύθος της αυτοκίνησης, με τόνους μελάνι να έχουν χυθεί για τα καμώματά του, είτε θετικής είτε αρνητικής (περισσότερο) απόχρωσης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα δεκάδες ανέκδοτα που κυκλοφορούν για αυτό. Παρόλη τη φήμη που το συνόδευε καθ’ όλη την 28ετή του πορεία (1980-2008), το καμάρι της άλλοτε γιουγκοσλαβικής μηχανικής κατάφερε να αγγίξει το 1 εκατομμύριο πωλήσεις.

Πολύ καλά τα πήγε και στη χώρα μας, έχοντας κυκλοφορήσει με τρεις κινητήρες. Αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο με το σύνολο των 0.9 λτ. των 45 ίππων και των 1.1 λτ. με τους 55 ίππους, στις δυο πιο γνωστές του εκδόσεις (Yugo 45 και 55). Αργότερα προστέθηκε ένας 1.300άρης 68 ίππων, δημιουργώντας την ταχύτερη εκδοχή του μοντέλου, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13 δλ. και τελική 160 χλμ./ώρα. Τα 45άρια και 55άρια, ωστόσο, ήταν εκείνα που τράβαγαν το κάρο των πωλήσεων, πρωταγωνιστώντας παράλληλα στις ανάλογες διαφημίσεις.

Αυτή που βλέπουμε, μας μεταφέρει πίσω στις απαρχές της δεκαετία του 80 και το πολυτονικό σύστημα. Όπως παρατηρούμε, η περιγραφή είναι γεμάτη δασείες, οξείες και περισπωμένες, με την «εντυπωσιακή εξωτερική του εμφάνιση και γραμμή» να συνοδεύεται από «τον θρυλικό κινητήρα των 903 κ.εκ.», «ανεξάρτητη ανάρτηση ΜΑΚ ΦΕΡΣΟΝ», «διπλό κύκλωμα φρένων» και «το βάρος των 725 κιλών». Όλα αυτά «το καθιστούν πολύ ασφαλές στην οδήγηση», αλλά λογικά οι άνθρωποι που συνέταξαν την περιγραφή κάπου μπερδεύτηκαν, θεωρώντας πως αν ένα αυτοκίνητο είναι νευρικό και σκληρό συγκαταλέγεται στα προτερήματά του. Αντίθετα, η «αεροδυναμική δομή» του αμαξώματος εξασφάλιζε «χαμηλές (αεροδυναμικές) αντιστάσεις», συνδράμοντας στη διαμόρφωση της μέσης κατανάλωσης στα 5,86 λίτρα/100 χλμ. (εννοείται τότε δεν υπήρχαν WLTP κλπ).

H διαφήμιση, πάντως, κλείνει με λέξεις που είναι επίκαιρες, ακόμα σήμερα: «…έτοιμο να ανταποκριθεί στην ενεργειακή κρίση και τη μόλυνση της ατμόσφαιρας, τον αυξανόμενο αριθμό αυτοκινήτων στους δρόμους και τον ανεπτυγμένο κίνδυνο στην κυκλοφορία». Όλα γύρω αλλάζουν, κι όλα ίδια μένουν…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επίσημο: Τέλος αμόλυβδη και ντίζελ στην Ε.Ε. από το 2035
Επίσημο: Τέλος αμόλυβδη και ντίζελ στην Ε.Ε. από το 2035 …
H Mercedes CLA βάζει στο μάτι το Tesla Model 3
H Mercedes CLA βάζει στο μάτι το Tesla Model 3
Η Nissan ετοιμάζει ηλεκτρικό Skyline R32! (+video)
Η Nissan ετοιμάζει ηλεκτρικό Skyline R32! (+video)
Η Ford έλυσε ένα αιώνιο πρόβλημα των αγροτικών
Η Ford έλυσε ένα αιώνιο πρόβλημα των αγροτικών …
Άθικτο Hyundai i30 του 2011 με 50 χιλιόμετρα!
Άθικτο Hyundai i30 του 2011 με 50 χιλιόμετρα!
Οι Ferrari δεν θα σταματήσουν να «κελαηδούν» ποτέ!
Οι Ferrari δεν θα σταματήσουν να «κελαηδούν» ποτέ! …
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Χορεύουν τα ευρώ για το Subaru Impreza 22B STI
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store