Ηλεκτρικό vs ντίζελ: Ποιο «καίει» περισσότερο τελικά;

Από την ώρα που οι νομοθεσίες έχρισαν τα ηλεκτρικά ως αντικαταστάτες των ντίζελ, η κόντρα μεταξύ των υποστηρικτών κάθε τεχνοτροπίας βαίνει άσβεστη. Οι μεν προτάσσουν την περιβαλλοντική σωτηρία και την έλλειψη θορύβου, οι δε την αυτονομία και την ευκολία συντήρησης. Ειδικά αυτό το ζήτημα, της αυτονομίας, είναι σαν να χτυπάει νεύρο στα ηλεκτρικά και φλέβα στα ντίζελ.

Οι πετρελαιοκινητήρες εδώ και δεκαετίες έχουν ως μεγαλύτερο ατού τη χαμηλότερη κατανάλωση συγκριτικά με τη βενζίνη, που οδηγεί σε πολύ περισσότερα χιλιόμετρα με ένα γέμισμα. Οι ηλεκτροκινητήρες από τη μεριά τους, εδώ ακριβώς είναι που χωλαίνουν. Κι όχι μόνο επειδή περιορίζονται στο εύρος των αποστάσεων μεταξύ των φορτίσεων, αλλά και στο γεγονός πως ο χρόνος αυτών (των φορτίσεων) τα καθιστά ταλαιπωρία σε σχέση με τον παραδοσιακό ανεφοδιασμό του βενζινάδικου. Αμφότερα καταναλώνουν περισσότερο το χειμώνα, με τα EVs και εδώ να φημίζονται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Πόσο επηρεάζονται πραγματικά, αριθμητικά χειροπιαστά, όμως;

Το τμήμα εφαρμοσμένων επιστημών του πανεπιστημίου Βίσμαρ διεξήγαγε ένα ενδελεχές πείραμα, οδηγώντας για 1 χρόνο ένα VW Golf TDI κι ένα ID.3. Τα αποτελέσματα; Η μέση κατανάλωση του ID.3 σε αυτούς τους 12 μήνες, διαμορφώθηκε στο πολύ καλό 14,4 kWh/100 χλμ. Στο καλοκαιρινό σκέλος Ιουνίου-Αυγούστου μειώθηκε ελαφρά, στα 13,3 kWh/100 χλμ. Εδώ βέβαια να υπενθυμίσουμε πως μιλάμε για Γερμανία, όπερ δεν χρειάζεται να λειτουργεί ο κλιματισμός. Στο χειμώνα όμως, το διάστημα Δεκεμβρίου-Φλεβάρη, η μέση κατανάλωση σκαρφάλωσε στα 17,0 kWh/100 χλμ. Αύξηση 28% σε σχέση με το καλοκαίρι, που επέφερε δραστική μείωση και στην αυτονομία. Από τα 400+ χλμ. του καλοκαιριού, το χειμώνα δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 317 χλμ.

Ο οδηγός του Golf TDI, αντίθετα, δεν έχει τέτοιες έγνοιες. Η κατανάλωση του πετρελαιοκινητήρα δεν συγκρίνεται σε σχέση με το ηλεκτρικό μοτέρ του ID.3, καθώς τα 5,58 λίτρα/100 χλμ. για το καλοκαίρι αντιστοιχούν σε 49,7 kWh/100 χλμ. Σύγκριση, ωστόσο, δεν τίθεται ούτε στην απόκλιση, καθώς το χειμώνα ανέβηκε ελάχιστα: 5,86 λίτρα/100 χλμ., ήτοι 52,2 kWh/100 χλμ. Κατά συνέπεια, η αυτονομία επηρεάζεται ελάχιστα μεταξύ καλοκαιριού και χειμώνα, παραμένοντας σε επίπεδα που το ID.3 (κι οποιοδήποτε ηλεκτρικό, για να ακριβολογούμε) μπορεί μόνο να φανταστεί: 1.084 χλμ. το καλοκαίρι, 1.026 χλμ. το χειμώνα, πάντα με το ρεζερβουάρ των 52 λίτρων στο φουλ.

 

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής καθηγητής των δοκιμών, Ansgar Wego, έχουμε δυο ξεκάθαρους νικητές. Στο μέτωπο της απόδοσης και της ενεργειακής κατανάλωσης, ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος είναι τα ηλεκτρικά. Στο συγκεκριμένο πείραμα, το Golf TDI κατανάλωσε περίπου 3,5 φορές παραπάνω ενέργεια σε σύγκριση με το ID.3. Στον τομέα της αυτονομίας και της σταθερότητας στην απόδοση, όμως, εξίσου κυριαρχική είναι η εικόνα των πετρελαιοκινητήρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πρώτες τιμές της νέας BMW M3 CS
Οι πρώτες τιμές της νέας BMW M3 CS
Η Porsche έφαγε «άκυρο» από την Tata!
Η Porsche έφαγε «άκυρο» από την Tata!
Η Dacia κάνει χαβαλέ στη BMW για τα κρύα
Η Dacia κάνει χαβαλέ στη BMW για τα κρύα
Ferrari Testarossa ζωγραφίζει στα χιόνια (+video)
Ferrari Testarossa ζωγραφίζει στα χιόνια (+video)
Αγέραστο Honda NSX με 645.500 χλμ.! (+video)
Αγέραστο Honda NSX με 645.500 χλμ.! (+video)
Οι χαώδεις διαφορές στα best sellers Ευρώπης-Αμερικής
Οι χαώδεις διαφορές στα best sellers Ευρώπης-Αμερικής …
Γερμανία: «Τα ηλεκτρικά κάνουν περιττά τα όρια ταχύτητας»
Γερμανία: «Τα ηλεκτρικά κάνουν περιττά τα όρια ταχύτητας» …
VW: «Δεν είναι ανταγωνιστικό το υδρογόνο»
VW: «Δεν είναι ανταγωνιστικό το υδρογόνο»
Ποια είναι τα δημοφιλέστερα χρώματα της αγοράς;
Ποια είναι τα δημοφιλέστερα χρώματα της αγοράς; …
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store