Κορυφαία τα ηλεκτρικά Hyundai σε κατανάλωση!

Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε όλοι μας πάνω κάτω την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας. Είτε έχουμε στην κατοχή μας ένα βενζινοκίνητο όχημα, είτε ένα που χρησιμοποιεί κινητήρα πετρελαίου. Όμως με τα ηλεκτρικά μοντέλα τι γίνεται; Είμαστε σε θέση να ξέρουμε πόσο ακριβώς «καίνε»; Χωρίς αμφισβήτηση, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή αγοράς τους ή μη.

Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινήτων που εδρεύει στη Γερμανία και συγκεκριμένα στο Μόναχο, υπέβαλε σε τεστ κατανάλωσης πολλά ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται στην αγορά. Από ένα Renault Twingo μέχρι το Tesla Model X. Οι μετρήσεις έχουν γίνει σε πραγματικές συνθήκες κίνησης και περιλαμβάνουν ρεαλιστικά σενάρια, με διάφορους τρόπους οδήγησης. Το αναμενόμενο συμπέρασμα που προκύπτει από τις δοκιμές, είναι πως υπάρχουν αποκλίσεις στα νούμερα που δηλώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, σε σχέση με αυτές των δοκιμών της ADAC.

Είναι λογικό τα μεγαλύτερα και βαρύτερα ηλεκτρικά μοντέλα να καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια από τα μικρότερα και σαφώς ελαφρύτερα. Όμως τα αποτελέσματα μερικές φορές, δείχνουν άλλα πράγματα. Όπως θα διαπιστώσετε και από τον πίνακα που σας παραθέτουμε, νικητής στην οικονομία… ρεύματος ανακηρύσσεται το Hyundai Ioniq με 16,3 kWh/100 χλμ., ενώ σε πολύ κοντινή απόσταση βρίσκεται το Hyundai Kona (16,7 kWh/100 χλμ.). Στην τρίτη θέση κατατάχθηκε το ηλεκτρικό Fiat 500e με 17,4 kWh/100 χλμ.

Το πιο ενεργοβόρο από όλα αποδείχθηκε το σπορ Polestar 2 των 408 ίππων με 29,2 kWh/100 χλμ., ακολουθούμενο από το Volvo XC40 που είχε 28,8 kWh/100 χλμ. Ακριβά μοντέλα όπως το Audi e-tron 55 quattro, η Jaguar i-Pace και η Mercedes EQC, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις.

Όπως καταλαβαίνετε, η μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας έχει επακόλουθο τη μείωση της αυτονομίας. Εκτός φυσικά και του επιπλέον κόστους για την τσέπη μας. Το ρεύμα που χρειάζεται για να φορτιστούν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μας χαρίζεται. Ανάλογα με το αν χρησιμοποιείται οικιακή παροχή, ένα wallbox, πόσο μάλλον ένας ταχυφορτιστής, αυτό μεταφράζεται αυτόματα σε «απώλεια» χρημάτων.

Επομένως πριν προχωρήσει ο οποιοσδήποτε στην αγορά ενός EV, προτιμότερο θα ήταν πέρα της τιμής απόκτησης του αυτοκινήτου και το μέγεθος της μπαταρίας, να εξετάσει και την κατανάλωση. Δείτε παρακάτω αναλυτικά όλες τις μετρήσεις.

Μάρκα/Μοντέλο Κατανάλωση σύμφωνα με τον ADAC kWh/100 χλμ. Κατανάλωση κατασκευαστή (WLTP) kWh/100 χλμ.
Hyundai Ioniq electric style 16,3 13,8
Hyundai Kona Electric (64 kWh) Trend (model after facelift) 16,7 14,7
Fiat 500e convertible icon 17,4 14,7
Mini Cooper SE 17,6 14,8-16,8
Renault Twingo Electric Intens 17,6 16,0
BMW i3 (120 Ah) 17,9 15,3
Kia e-Niro Spirit (64 kWh) 18,1 15,9
Smart Forfour EQ passion 18,4 15,9
Peugeot e-208 GT 18,7 17,6
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 18,8 15,7
Renault Zoe R135 ZE 50 Intens (52 kWh) 19,0 17,7
VW ID.3 Pro Performance 1st Max 19,3 16,1
Tesla Model 3 Standard Range Plus 19,5 14,3
Peugeot e-2008 GT 20,2 17,8
Opel Mokka-e Ultimate 20,3 17,4
Renault Zoe Intens (41 kWh) 20,3 17,2
DS 3 Crossback E-Tense So chic 20,5 17,6
MG ZS EV Luxury 20,7 18,6
Tesla Model 3 Long Range AWD 20,9 16,0
BMW iX3 Impressive 21,2 18,9
Ford Mustang Mach-E Extended Range 21,7 16,5
Mazda MX-30 e-SKYACTIV 21,9 19,0
Skoda Enyaq iV 80 21,9 16,7
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 22,1 20,6
Nissan Leaf e + Tekna (62 kWh) 22,7 18,5
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max 22,8 17,7
Porsche Taycan 4S Performance Plus 23,6 26,2
Tesla Model X 100D 24,0 20,8 (NEDC)
Audi e-tron Sportback 55 quattro 24,4 23,7
Aiways U5 Premium 24,7 17,0
Audi e-tron 55 quattro 25,8 23,0
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 27,6 22,0
Mercedes EQC 400 AMG Line 27,6 22,6
Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) 28,1 25,9
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD 28,8 23,8
Polestar 2 Long Range Dual Motor 29,2 19,3

 

Get it on Google Play Download on the App Store