«Κούτα» Peugeot 309 GTi με 236 χλμ.!

Όταν ακούμε για Peugeot GTi, ο λογισμός τρέχει ευθέως στο 205. Μετά την αντανακλαστική αναδρομή στα 80’s, θυμόμαστε τα 106 και 306. Το 309, αντίθετα, μένει με το παράπονο.

Παρουσιάστηκε το 1985, δυο χρόνια μετά το 205, και έγινε γνωστό ως η οικογενειακή του εκδοχή. Σκοπός του 309 ήταν να αντικαταστήσει το Talbot Horizon και να αντιπαρατεθεί με τους γίγαντες της μικρομεσαίας κατηγορίας, που άκουγαν σε ονόματα όπως Ford Escort, Opel Kadett, VW Golf και Toyota Corolla. Όχι απαραίτητα ευθέως, αλλά σίγουρα στο εμπορικό κομμάτι. Το πάτωμα του 205 επιμηκύνθηκε και ο Pininfarina αναγκάστηκε να δώσει το ελαφρώς ιδιόρρυθμο σχήμα στο αυτοκίνητο, λόγω της χρήσης των θυρών από το μικρότερο μοντέλο.

Οι κινητήρες ήταν κοινοί με το 205, κάτι που σήμαινε πως το 309 κυκλοφόρησε σε έκδοση GTi. Oι προφυλακτήρες και τα προστατευτικά στις πόρτες με το κόκκινο σιρίτι, οι τετραπλοί προβολείς ομίχλης στο εμπρός μέρος, η αεροτομή στο πίσω και οι σήμα-κατατεθέν 15άρες ζάντες, έδιναν στο 309 GTi τη δική του ταυτότητα. Με τον τετρακύλινδρο XU9JA των 1.905 κ.εκ. κάτω από το καπό, 130 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 164 Nm στις 4.750 σ.α.λ. στους εμπρός τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.

Λόγω μεγαλύτερου βάρους η επιτάχυνση δεν ήταν τόσο γρήγορη με του hot hatch (8,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα αντί 7,8 δλ.), όμως η τελική ήταν κοινή (202 χλμ./ώρα). Προσθέστε την επιπλέον πρακτικότητα των πίσω θυρών μαζί τους μεγαλύτερους χώρους, και έχετε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον οδηγικά μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Το συγκεκριμένο, παρότι μετράει 30 χρόνια είναι κυριολεκτικά σαν καινούργιο. Αγοράστηκε ως τέτοιο το 1991, όμως λόγω μετακόμισης του ιδιοκτήτη στο εξωτερικό πρόλαβε να γράψει μόλις 160 χλμ., πριν κλειδωθεί στο γκαράζ. Το 1999 ήταν αποφασισμένος να το οδηγήσει, όμως για άγνωστους λόγους κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Το κόκκινο 309 GTi παρέμεινε έγκλειστο για άλλα 17 χρόνια, περνώντας ΚΤΕΟ με 199 χλμ. στο κοντέρ. Τελικά, μέχρι πέρσι που απεβίωσε ο πρώτος ιδιοκτήτης, το οδόμετρο κατέγραψε συνολικά 236 χλμ.

Πλέον, το πρακτικά άθικτο Peugeot αναζητά τη νιότη που στερήθηκε στο γκαράζ. Είναι πολύ καλά συντηρημένο και πλήρως λειτουργικό, αλλά η τιμή του κάτι παραπάνω από «αλμυρή»: για 30.000 λίρες (34.790 ευρώ) πουλήθηκε τελικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καινούργιο Honda CRX ηλικίας 31 ετών!
Καινούργιο Honda CRX ηλικίας 31 ετών!
Γιαγιά φύλαγε σε γκαράζ Countach και Ferrari!
Γιαγιά φύλαγε σε γκαράζ Countach και Ferrari!
Honda NSX με 644.000 χλμ. συνεχίζει απτόητο
Honda NSX με 644.000 χλμ. συνεχίζει απτόητο
Βρομούσες καθυστερούν την παράδοση αυτοκινήτων!
Βρομούσες καθυστερούν την παράδοση αυτοκινήτων! …
Το SUV της Lancia δίνει σήμα αναγέννησης
Το SUV της Lancia δίνει σήμα αναγέννησης
Στο σεργιάνι αγοραστή Honda Civic Type R 800 ίππων!
Στο σεργιάνι αγοραστή Honda Civic Type R 800 ίππων!
Τι θα λέγατε για ένα ονειρικό sportscar από την Kia;
Τι θα λέγατε για ένα ονειρικό sportscar από την Kia; …
Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV;
Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV;
Πωλείται Aston Martin Vanquish Zagato με 20 χλμ.!
Πωλείται Aston Martin Vanquish Zagato με 20 χλμ.!
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store