Μάστιγα η κούραση κατά την οδήγηση

Πολλά από τα ατυχήματα και δυστυχήματα που μαστίζουν τους δρόμους, θα είχαν αποφευχθεί απλά και μόνο αν οι ;άνθρωποι στα πηδάλια ήταν ξεκούραστοι. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει σε κάποιο δελτίο πως «ο οδηγός αποκοιμήθηκε στο τιμόνι»; Και δυστυχώς, θα το ακούμε για αρκετό καιρό ακόμα.

Αυτό δείχνει μελέτη του βρετανικού ινστιτούτου IAM Roadsmart, όπου 1 στους 10 ερωτηθέντες παραδέχθηκαν πως έχουν κλείσει τα μάτια τους κατά την οδήγηση, λόγω κόπωσης. Ακόμα υψηλότερη η αναλογία σε όσους δυσκολεύτηκαν να τα κρατήσουν ανοιχτά, με 4 στους 10 να κλείνουν τη θέρμανση, να δυναμώνουν τη μουσική ή να ανοίγουν τα παράθυρα προκειμένου να μείνουν ξύπνιοι! Αν αντιπαραβάλουμε πληθυσμιακά την αναλογία αυτών που αποκοιμήθηκαν στο τιμόνι, μιλάμε για περίπου 4 εκατομμύρια οδηγούς στο Ηνωμένο Βασίλειο!

Το παρήγορο έγκειται στο γεγονός πως περίπου το 1/4 από τους 1.000 ερωτηθέντες έκανε το αυτονόητο και πραγματοποίησε ολιγόλεπτη ή ολιγόωρη στάση, ώστε να ξεκουραστούν και μετά να συνεχίσουν το ταξίδι. Είναι χαρακτηριστικό, έως τρομακτικό όταν αναλογιστείς τις συνέπειες, πως στα 110 χλμ./ώρα ένα όχημα καλύπτει πάνω από 30 μέτρα το δευτερόλεπτο. Ακόμα και 5 δλ. να κλείσουμε τα μάτια μας, δηλαδή, έχουμε ταξιδέψει περισσότερο από 150 μέτρα στα τυφλά – και με αρκετά μεγάλη ταχύτητα.

Για το λόγο αυτό, έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια ηλεκτρονικά συστήματα που εστιάζουν στην αντιμετώπιση, αλλά και την πρόληψη τέτοιων καταστάσεων. Λειτουργίες όπως η διατήρηση λωρίδας, η αυτόματη διατήρηση της απόστασης και το αυτόματο φρενάρισμα, δημιουργήθηκαν ακριβώς για να αντιμετωπίζουν καταστάσεις μειωμένης αντίληψης του οδηγού. Αλλά δεν είναι πανάκεια. Οι ιδιότητές τους φτάνουν μέχρι ορισμένες ταχύτητες. Το πλέον αποτελεσματικό μέτρο, αφορά την πρόληψη. Εδώ μπαίνει το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, που ανιχνεύει μέσα από τις κινήσεις στα χειριστήρια (και σε πιο προχωρημένες εκδόσεις, από την κινητικότητα των ματιών) το επίπεδο εγρήγορσης του οδηγού, ειδοποιώντας τον για στάση σε περίπτωση που η κόπωση κριθεί υπερβολική. Επόμενο βήμα, που ήδη εξετάζεται, να ακινητοποιείται το όχημα ή να μην εκκινεί καν, σε περίπτωση που η κατάσταση του οδηγού δεν κρίνεται ως «μάχιμη».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Τυχερός» φορτίζει Tesla Model 3 στο Νυδρί
«Τυχερός» φορτίζει Tesla Model 3 στο Νυδρί
Οι μικροσκοπικές κουκίδες που σώζουν από κλοπή!(+video)
Οι μικροσκοπικές κουκίδες που σώζουν από κλοπή!(+video) …
Πήρε την Corvette πελάτη και έκανε κόντρες (+video)
Πήρε την Corvette πελάτη και έκανε κόντρες (+video)
Πιο «σκληρό» το επόμενο Honda CR-V
Πιο «σκληρό» το επόμενο Honda CR-V
Πόσοι μισθοί χρειάζονται για ένα Lada;
Πόσοι μισθοί χρειάζονται για ένα Lada;
Επίσημο: Ο διάδοχος του Fiat Punto έρχεται το 2023!
Επίσημο: Ο διάδοχος του Fiat Punto έρχεται το 2023!
Τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα 10-11 ετών
Τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα 10-11 ετών
Ποιες είναι οι καλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες;
Ποιες είναι οι καλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες; …
Κάτοχος Tesla πλήρωσε 11.800 ευρώ για ενημέρωση λογισμικού!
Κάτοχος Tesla πλήρωσε 11.800 ευρώ για ενημέρωση λογισμικού! …
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store