Μετατροπή Lada Niva σε ηλεκτρικό με 2.800 ευρώ

Το Lada Niva (πλέον Niva Legend) είναι το μακροβιότερο αυτοκίνητο που βρίσκεται ασταμάτητα στην παραγωγή από το 1977  έως σήμερα, δίχως να έχει αλλάξει γενιά. Ωστόσο, ακόμα έχει ζωή, αφού το πιθανότερο είναι ο διάδοχός του να παρουσιαστεί το 2024.

Την κίνηση του σκληροτράχηλου αλλά και απαρχαιωμένου 4×4 αναλαμβάνει ο 1.700άρης των 83 ίππων, με εργοστασιακή κατανάλωση 9,8 λτ./100 χλμ. Στην πραγματικότητα και σύμφωνα με τη Γερμανική εταιρία Elantrie, η οποία αναλαμβάνει τη μετατροπή του σε πλήρως ηλεκτρικό, το Niva «ρουφάει» 15 λτ./100 χλμ., δηλαδή περίπου 25 ευρώ/100 χλμ., με τα δικά μας δεδομένα.

Το ηλεκτρικό Niva υπόσχεται σαφώς μεγαλύτερη οικονομία μέσω του ηλεκτροκινητήρα των 88 ίππων. Πιθανότατα να διαθέτει και περισσότερη ροπή από μηδέν κιόλας στροφές, συγκριτικά με τα 129 Nm στις 4.000 σ.α.λ. που αποδίδει το μοτέρ βενζίνης. Παράλληλα απαλλάσσεται από τα service και θα κόστη συντήρησης που έχει ένα θερμικό μηχανικό σύνολο. Να σημειωθεί ακόμα ότι η μετάδοση της κίνησης διατηρείται κανονικά σε όλους τους τροχούς.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου LiFePO4 με χωρητικότητα 30 kWh είναι τοποθετημένη στη θέση της δεξαμενής καυσίμου (έχει αφαιρεθεί) και εξασφαλίζει αυτονομία μεταξύ 130 έως 300 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη χρήση. Η εταιρεία αναφέρει ότι η μπαταρία θα εξακολουθήσει να έχει καλή απόδοση για το 80% της αρχικής της ισχύος ακόμα και μετά από 450.000 χλμ. και 9.000 κύκλους φόρτισης, αλλά με τη βασική προϋπόθεση να φορτίζεται έως το 50%, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η μακροζωία της. Χρήσιμο αξεσουάρ είναι η πρίζα των 220 volt στο πορτ μπαγκάζ, υποστηρίζοντας οποιαδήποτε συσκευή έως 2.000 watt.

Εξωτερικά οι μόνες διαφορές με το Niva βενζίνης είναι η προσθήκη εισαγωγής αέρα στο καπό και η απουσία εξάτμισης, ενώ στη θέση του στομίου της βενζίνης έχει τοποθετηθεί η υποδοχή για το καλώδιο φόρτισης.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρία Elantrie και με βάση τα δεδομένα τιμών της Γερμανίας, το Niva με κατανάλωση 15 λτ./100 χλμ. και 14.600 χλμ. ετησίως (40 χλμ./μέρα) στοιχίζει σε βενζίνη 3.175 ευρώ (με τιμή βενζίνης 1,45 ευρώ/λτ.). Με το ρεύμα το κόστος ενέργειας πέφτει στα 1.174,50 ευρώ, εξοικονομώντας κοντά στις 2.000 ευρώ ετησίως μόνο από το καύσιμο. Οπότε στα σχεδόν 2.800 ευρώ που στοιχίζει η μετατροπή, η απόσβεση γίνεται γρήγορα. Όσοι πάλι ενδιαφέρονται για καινούργιο Niva Legend, μπορούν να βρουν στη Γερμανία, σε τιμές που ξεκινούν από 13.250 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store