Ο θάνατος του παραδοσιακού χειρόφρενου

Το κλασικό χειροκίνητο χειρόφρενο με το μοχλό τείνει σιγά – σιγά προς εξαφάνιση, αφού ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ηλεκτρικό χειρόφρενο, με διακόπτη. Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το CarCurus στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις το 37% των αυτοκινήτων που πωλούνται εκεί εφοδιάζονται με το παραδοσιακό χειρόφρενο.

Διαβάστε ακόμη: Έτσι δουλεύει το ηλεκτρικό χειρόφρενο (+videos)

Δύο μόνο mainstream κατασκευαστές, η Dacia και η Suzuki διαθέτουν στάνταρ μηχανικό χειρόφρενο σε κάθε μοντέλο της γκάμας τους, ενώ αντιθέτως πολλοί premium κατασκευαστές το έχουν αντικαταστήσει πλήρως από το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα οι μάρκες Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes και Porsche δεν έχουν πλέον αυτοκίνητα με το παραδοσιακό χειρόφρενο. Πληροφοριακά, πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που είχε κουμπί αντί για χειρόφρενο ήταν η BMW Σειρά 7 το 2000.

Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για ηλεκτρικό χειρόφρενο ή για μηχανικό, ο σκοπός είναι ίδιος. Να κρατούν το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, όταν αυτό παρκάρει. Ωστόσο, ο μηχανισμός τους είναι τελείως διαφορετικός. Με πολύ απλά λόγια το μηχανικό χειρόφρενο έχει το μοχλό και μια ντίζα με μεταλλικό καλώδιο που τεντώνεται όταν σηκώνεται ο μοχλός και μπλοκάρει τα πίσω φρένα. Στα ηλεκτρικά χειρόφρενα υπάρχει ένας σύνθετος μηχανισμός που αναλαμβάνει όλη τη δουλειά, όταν ο οδηγός πιέζει προς τα πάνω ή κάτω το διακόπτη.

Διαβάστε ακόμη: Φρένα: Τι είναι και πως δουλεύει το ABS (+video)

Μεγάλο πλεονέκτημα του ηλεκτρικού χειρόφρενου είναι ότι αφήνει πολύ ελεύθερο χώρο ανάμεσα από τα καθίσματα, εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερους χώρους για θήκες. Επίσης, στα σύγχρονα αυτοκίνητα ο οδηγός δε χρειάζεται να πατάει καν το κουμπί, καθώς το χειρόφρενο απενεργοποιείται αυτόματα μόλις πατηθεί λίγο το πεντάλ του γκαζιού ή ενεργοποιείται όταν σβήνει ο κινητήρας.

Get it on Google Play Download on the App Store