Οι νορμάλ εξατμίσεις εκθρονίζουν τα «μπουριά»!

Στις δεκαετίες του 80 και του 90, η βελτίωση του αυτοκινήτου ξεκινούσε από ένα πράγμα: την εξάτμιση. Το απόλυτο φετίχ των τότε «γκαζοφίλ», ακόμα κι αν δεν έβαζαν τίποτα άλλο στον κινητήρα. Ο ήχος και η εικόνα από το «μπουρί» πίσω, αρκούσε.

Η κατάσταση πλέον έχει αλλάξει άρδην, κι όχι μόνο στα καινούργια ή τα εργοστασιακά αυτοκίνητα. Εκεί έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια οι «μπούκες», πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (τα δίδυμα «κανόνια» του Honda Civic 1.5 Turbo, για παράδειγμα). Τα πάλαι ποτέ κυρίαρχα και ποθητά «σπήλαια» στο κάτω μέρος των πίσω προφυλακτήρων, έχουν δώσει τη θέση τους σε διακριτικές απολήξεις ακόμα και στον κλάδο της βελτίωσης, σε μοντέλα εκείνης της εποχής. Σύμφωνα με το πελατολόγιο της Milltek Sport, μιας εκ των μεγαλύτερων εταιριών κατασκευής εξατμίσεων, οι προτιμήσεις των κατόχων Peugeot 205 GTi, BMW M3 E30/E36 (θυμάστε εκείνες που «κοίταζαν» προς τα πάνω;), Fiat Uno Turbo/Punto GT κι ούτω καθεξής, έχουν στραφεί σε απολήξεις που θυμίζουν τις εργοστασιακές.

Οι OEM+ μοιάζουν με τις OEM (Original Equipment Manufacturer), αλλά παράγουν τα ντεσιμπέλ και τα άλογα των παλαιότερων τεράστιων. Οι Άγγλοι αναφέρουν πως η ζήτηση για προϊόντα της γκάμας Milltek Classic έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ιδίως από ανθρώπους που έχουν στα γκαράζ τους αυτοκίνητα όπως το Audi Quattro ή κάποια από τις πρώτες δυο γενιές του VW Golf GTI. Ένας σημαντικός παράγοντας που έχει οδηγήσει σε αυτή την αλλαγή τεχνοτροπίας, είναι η αύξηση της μεταπωλητικής αξίας. Τα κλασικά μοντέλα των 80’s μπορούν να αποφέρουν χιλιάδες ευρώ σε ενδεχόμενη πώληση, αρκεί να διατηρούνται σε καλή και, κυρίως, εργοστασιακή κατάσταση. Το «μπουρί», εκτός του ότι χαλάει το αισθητικό σκέλος με την άκομψη τομή στον προφυλακτήρα, στερεί κατευθείαν το διαπραγματευτικό ατού του «μαμά» αυτοκινήτου.

Γνήσια ανταλλακτικά, μεταξύ των οποίων οι εξατμίσεις, υπάρχουν μεν, αλλά τα περισσότερα εξ αυτών είναι δυσεύρετα και πανάκριβα. Πολλοί ιδιοκτήτες, λοιπόν, προτιμούν να αντικαταστήσουν τις βελτιωμένες με αυτές της Milltek, οι οποίες παραπέμπουν σε εργοστάσιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέο hot hatch RS ετοιμάζει η Skoda
Νέο hot hatch RS ετοιμάζει η Skoda
Μοναδικό «πεφωτισμένο» ρεκόρ από 796 Suzuki Jimny
Μοναδικό «πεφωτισμένο» ρεκόρ από 796 Suzuki Jimny
Σκύλος «συνελήφθη» για υπερβολική ταχύτητα!
Σκύλος «συνελήφθη» για υπερβολική ταχύτητα! …
Εταιρία χρεώνει 40.000 ευρώ για ένα βαθούλωμα!
Εταιρία χρεώνει 40.000 ευρώ για ένα βαθούλωμα!
Η Ferrari Purosangue του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς
Η Ferrari Purosangue του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς
BMW 635 CSi ξαναζεί μετά από 20 χρόνια
BMW 635 CSi ξαναζεί μετά από 20 χρόνια
Aston Martin: «Μην παρατάτε τη Valkyrie στο γκαράζ»
Aston Martin: «Μην παρατάτε τη Valkyrie στο γκαράζ»
Το πιο αθάνατο Toyota Land Cruiser! (+video)
Το πιο αθάνατο Toyota Land Cruiser! (+video)
Έτσι θα είναι το νέο Skoda Kodiaq
Έτσι θα είναι το νέο Skoda Kodiaq
Οι τιμές του νέου Honda e:Ny1 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του πληθωρικού Hyundai Ioniq 6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store