Παράνομο το 70% όσων οδηγούν σε autobahn

Οι autobahn αποτελούν πηγή έμπνευσης και φθόνου για όσους δεν κατοικούν στη Γερμανία. Υπερσύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, με άσφαλτο εξαιρετικής ποιότητας και σε κάποια σημεία, δίχως όρια ταχύτητας. Ποιος θα περίμενε, όμως, ότι ένα τόσο εξελιγμένο οδικό δίκτυο θα είχε έναν άλλο τόσο ιδιόρρυθμο κανόνα ασφαλείας, που πρακτικά βγάζει παράνομο το 70% όσων το χρησιμοποιούν;

Οι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν να κατασκευάζονται στα μέσα της δεκαετίας του 1920, για να πάρουν τελικά μια πρώιμη μορφή της σημερινής περίπου 30 χρόνια αργότερα. Η ανάγκη για θέσεις εργασίας στη μεταπολεμική Γερμανία έθρεψε τις autobahn, οι οποίες σήμερα εκτείνονται συνολικά σε περίπου 13.192 χλμ. Σε πολλά εξ αυτών, η πλειοψηφία των χρηστών τους κανονικά δεν μπορεί να πατήσει στην αριστερή λωρίδα! Ο λόγος; Μια πεπαλαιωμένη διάταξη του γερμανικού Κ.Ο.Κ., που απαγορεύει τη χρήση της ταχύτερης λωρίδας σε οχήματα με συνολικό πλάτος άνω των 2 μέτρων!

Ο κανονισμός αυτός εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 60, τότε που τα αυτοκίνητα είχαν κατά μέσο όρο πλάτος γύρω στα 1,5-1,6 μέτρα. Τα αίτια πίσω από την ιδιότροπη ρύθμιση αφορούσαν την ασφάλεια, καθώς οι λωρίδες αφενός δεν διέθεταν το σημερινό πλάτος, αφετέρου τα οχήματα της εποχής παρουσίαζαν ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Σε μια προσπάθεια περιορισμού των πλάγιων ρυπών λόγω ταχύτητας -που προκαλούνταν τόσο από τα οχήματα του ίδιου ρεύματος (αριστερή στη δίπλα λωρίδα), όσο και από τους απέναντι (αριστερή με αριστερή), αλλά και του κινδύνου να χτυπήσουν μεταξύ τους λόγω λάθος υπολογισμού, οι Γερμανοί απαγόρευσαν τη χρήση του ταχύτερου κομματιού στο οδόστρωμα στα φαρδύτερα τροχοφόρα.

Τα χρόνια πέρασαν, οι δρόμοι εξελίχτηκαν, τα μέτρα ασφαλείας πολλαπλασιάστηκαν, τα αυτοκίνητα μεγάλωσαν, όμως ο κανονισμός των 2 μέτρων παρέμεινε. Μάλιστα, υπάρχει κι η ανάλογη πινακίδα

Όπου απαντάται, όποιος μπει στην αριστερή λωρίδα με όχημα φαρδύτερο των 2 μέτρων τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ. Ο κανονισμός είναι σαφής και αποσαφηνίζει πως η μέτρηση αφορά το ολικό μήκος, ήτοι μαζί με τους καθρέπτες. Κάτι που, σύμφωνα με τον ADAC, βγάζει «φάουλ» περίπου το 70% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα! Απολύτως αναμενόμενο, καθώς τα σύγχρονα μοντέλα είναι γίγαντες σε σχέση με εκείνα προ 40ετίας. Χαρακτηριστική η σύγκριση του πρώτου με το τελευταίο Golf. Το MK1 είχε πλάτος 1.640 χλστ. χωρίς και 1.680 χλστ. με τους καθρέπτες, εκ των οποίων ο δεξιός ήταν προαιρετικός! Το MK8, τώρα, ξεκινά από τα 1.789 χλστ. και φτάνει στα 2.073 χλστ. όταν προστεθούν οι καθρέπτες, συνεπώς είναι εκτός ορίων!

Οι Γερμανοί, βέβαια, έχουν αποφασίσει πλέον απλά να αγνοούν το εν λόγω μέτρο, εκτός κι αν πρόκειται για σημεία όπου εκτελούνται έργα. Η αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ. θα απαιτούσε μεγάλη δόση γραφειοκρατίας για να τροποποιηθεί η συγκεκριμένη διάταξη, οπότε ακολουθείται ο άγραφος κανόνας του να μην τηρείται. Ωστόσο, αν κάποιος αστυνομικός σταματήσει κάποιον για έλεγχο και μετά την εξέταση της άδειας κυκλοφορίας διαπιστωθεί πως το ολικό πλάτος του αυτοκινήτου ξεπερνά τα 2 μέτρα, τότε μπορεί να κόψει κανονικά κλήση!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε δημοπρασία αυτοκίνητα από 300 ευρώ (λίστα)
Σε δημοπρασία αυτοκίνητα από 300 ευρώ (λίστα)
Πως είναι το Αεροδρόμιο του Ελληνικού σήμερα;
Πως είναι το Αεροδρόμιο του Ελληνικού σήμερα; …
Μεγάλη μείωση τιμής στο φυσικό αέριο κίνησης
Μεγάλη μείωση τιμής στο φυσικό αέριο κίνησης …
Θανατηφόρο τροχαίο στην Κορίνθου – Πατρών (+video)
Θανατηφόρο τροχαίο στην Κορίνθου – Πατρών (+video) …
Ταξίδεψε 10.000 χλμ. για Ferrari κι αυτή πήρε φωτιά (+video)
Ταξίδεψε 10.000 χλμ. για Ferrari κι αυτή πήρε φωτιά (+video) …
Τα καλύτερα και χειρότερα αυτοκίνητα σε αξιοπιστία
Τα καλύτερα και χειρότερα αυτοκίνητα σε αξιοπιστία …
Οδηγείστε τώρα τη συναρπαστική Ford Mustang
Οδηγείστε τώρα τη συναρπαστική Ford Mustang
Bugatti: «Δεν ξεπουλιόμαστε για τα SUV»
Bugatti: «Δεν ξεπουλιόμαστε για τα SUV»
Θεάρεστη δημοπρασία για τους λάτρεις των JDM
Θεάρεστη δημοπρασία για τους λάτρεις των JDM
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store