«Πένα» φρεσκαρισμένο Trabant του 1958 με 2.500 χλμ.

Τα Trabant είναι από τα πιο cult αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει, αλλά και ένα από τα πιο ιστορικά από πλευράς παρουσίας σε μνημειώδη γεγονότα. Τα δίχρονα αυτοκινητάκια αποτελούσαν την κινητήριο δύναμη της βιομηχανίας για την Ανατολική Γερμανία, στα χρόνια του Σιδηρούν Παραπετάσματος. Τα πλάνα από την πτώση του Τείχους, το 1989, με χιλιάδες κόσμου να περνούν από την Ανατολική στη Δυτική Γερμανία μέσα σε Trabant, εντυπώθηκαν στο φιλμ της Ιστορίας.

Δείτε ακόμα: Trabant με μοτέρ Honda κάνει το 0-100 σε 3,2! (+videos)

Το Trabant παρουσιάστηκε το 1958, ως P50. Για τα δεδομένα της εποχής και του κόστους αγοράς, ήταν υπερσύγχρονο: αυτοφερόμενο πλαίσιο (πλαστικό αμάξωμα σε ενιαίο ατσάλινο σασί), ανακυκλωμένα υλικά, ανεξάρτητη ανάρτηση, εγκάρσια τοποθέτηση κινητήρα και κίνηση μπροστά. Το μοτέρ ήταν δίχρονο και δικύλινδρο 500 κ.εκ., με την απόδοση να μην φτάνει μόλις τα 18 άλογα! Το 1960 ανέβηκε στα 20 και κορυφώθηκε το 1962, ως P60, όταν άγγιξε τους 23 ίππους. Αυτό που έγινε διάσημο, ήταν το μεταγενέστερο P601. Λανσαρίστηκε το 1964 και έφτασε μέχρι τα 26 άλογα, πάντα από 600 δίχρονα κ.εκ. Η τελική του ήταν 100 χλμ./ώρα και για να τη φτάσει, το ανατολικογερμανικό τοτέμ ήθελε κοντά στα 45 δλ.!

Διαβάστε επίσης: Άψογο Skoda Favorit πωλείται για 8.000 ευρώ!

Επιστροφή στο P50 και αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες. Είναι από τα πρώτα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, στο Sachsesring, και μετράει 62 χρόνια ζωής. Προέρχεται από πλήρη αναπαλαίωση, κάτι που είναι φανερό σε κάθε σημείο του αμαξώματος, του εσωτερικού και των μηχανικών μερών. Το κοντέρ αναγράφει το απίστευτο νούμερο των 2.500 χλμ. (μετράει μετά το rebuild, προφανώς), το μοτέρ είναι προδιαγραφών 1962 (άρα με 23 ίππους) και το κοστολόγιο 16.900 ευρώ!

Get it on Google Play Download on the App Store