Peugeot 205 Rallye 33 ετών καλύτερο από καινούργιο

Στο άκουσμα των λέξεων «Peugeot Rallye» έρχονται αυτόματα στο μυαλό εικόνες με σηκωμένο πίσω τροχό, αντηχώντας παράλληλα ιαχές Group N από κάποιο 106. Εννοείται, βέβαια, πως δεν πρέπει να λησμονούμε τον πνευματικό του πατέρα.

Το 205 έμεινε στην ιστορία με τα γράμματα «GTi» να το συνοδεύουν, ωστόσο ήταν και αυτό που έφερε το όνομα «Rallye» στο προσκήνιο των hot hatches. Παρουσιάστηκε το 1988 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1992, εξυπηρετώντας διττό ρόλο. Αφενός, πλασαριζόταν ως η οικονομική εναλλακτική του GTi. Αφετέρου και σημαντικότερα, αποτελούσε το homologation special για τη συμμετοχή του αγωνιστικού στην κατηγορία Group N, στα πρωταθλήματα ράλλυ.

Ως τέτοιο, ήταν εντελώς «γυμνό» από εξοπλισμό. Παράθυρα με μανιβέλες, τιμόνι χωρίς υποβοήθηση, σιδερένιες ζάντες στο λευκό που έμελλε να γράψει Ιστορία και ένας κινητήρας, αποκλειστικά για αυτό. Στο 205 Rallye έκανε ντεμπούτο ο 1.300άρης TU, που γνωρίσαμε καλύτερα από το πρώτο 106 Rallye. Τα 103 άλογα στις 6.800 σ.α.λ. είχαν να κινήσουν μόλις 794 κιλά και συνεργάζονταν με ένα «κοντό» 5άρι. Κατά συνέπεια, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 9,6 δλ. και η τελική έφτανε τα 190 χλμ./ώρα. Επιδόσεις που συνοδεύονταν από αμεσότατη οδική συμπεριφορά και μεταφορά της ταχύτητας που ανέπτυσσε στην ευθεία, σχεδόν αυτούσια στις στροφές.

Ο κόσμος αγάπησε το Rallye σε τέτοιο βαθμό, που αιφνιδίασε μέχρι την ίδια την Peugeot. Οι Γάλλοι είχαν ως στόχο την κατασκευή 5.000 μονάδων, ίσα για την εξασφάλιση της homologation. Τελικά η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη, που έφτασαν να συναρμολογήσουν πάνω από 30.000 κομμάτια (30.111)! Ένα από αυτά θέλει να συνεχίσει να σηκώνει τροχό, 33 χρόνια μετά την πρώτη «απογείωση» του πίσω άξονα.

Το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1988 και διατηρημένο σε άριστη κατάσταση. Το οδόμετρο αναγράφει 97.834 χλμ., όμως ο τελευταίος ιδιοκτήτης έχει διανύσει μόλις τα 200 εξ αυτών. Οι μοναδικές μετατροπές που φέρει είναι μια εξάτμιση -μαντέψτε- Group N και μια τετράδα αμορτισέρ Koni. Η βαφή Meije White δεν εμφανίζει σημάδια ή ίχνη σκουριάς και η τιμή διαμορφώνεται στις 7.305 ευρώ, με 3 μέρες να απομένουν για το τέλος της δημοπρασίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H εφαρμογή της Ford που σώζει ζωές από θερμοπληξία!
H εφαρμογή της Ford που σώζει ζωές από θερμοπληξία! …
Τουλάχιστον υβριδικό το επόμενο Mazda MX-5
Τουλάχιστον υβριδικό το επόμενο Mazda MX-5
Ντεμαράζ της Lancia με 3 μοντέλα μέσα σε μια τριετία
Ντεμαράζ της Lancia με 3 μοντέλα μέσα σε μια τριετία …
Κτήνος Fiat 131 Stradale θα ξεπεράσει τις 100.000 ευρώ!
Κτήνος Fiat 131 Stradale θα ξεπεράσει τις 100.000 ευρώ!
Peugeot 3008 AWD 3.0 V6 340HP «σκουπίζει» (+video)
Peugeot 3008 AWD 3.0 V6 340HP «σκουπίζει» (+video)
Skoda Target του '88 καλύτερο από καινούργιο
Skoda Target του '88 καλύτερο από καινούργιο
Το S2000 «διδάσκει» τα MX-5 και Abarth 124 (+video)
Το S2000 «διδάσκει» τα MX-5 και Abarth 124 (+video)
Γιατί το νέο Audi RS 3 είναι πιο δυνατό στην Αμερική;
Γιατί το νέο Audi RS 3 είναι πιο δυνατό στην Αμερική; …
Δοκιμές στα 440 χλμ./ώρα για τη Bugatti Chiron SS
Δοκιμές στα 440 χλμ./ώρα για τη Bugatti Chiron SS
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store