Peugeot 205 Rallye 33 ετών καλύτερο από καινούργιο

Στο άκουσμα των λέξεων «Peugeot Rallye» έρχονται αυτόματα στο μυαλό εικόνες με σηκωμένο πίσω τροχό, αντηχώντας παράλληλα ιαχές Group N από κάποιο 106. Εννοείται, βέβαια, πως δεν πρέπει να λησμονούμε τον πνευματικό του πατέρα.

Το 205 έμεινε στην ιστορία με τα γράμματα «GTi» να το συνοδεύουν, ωστόσο ήταν και αυτό που έφερε το όνομα «Rallye» στο προσκήνιο των hot hatches. Παρουσιάστηκε το 1988 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1992, εξυπηρετώντας διττό ρόλο. Αφενός, πλασαριζόταν ως η οικονομική εναλλακτική του GTi. Αφετέρου και σημαντικότερα, αποτελούσε το homologation special για τη συμμετοχή του αγωνιστικού στην κατηγορία Group N, στα πρωταθλήματα ράλλυ.

Ως τέτοιο, ήταν εντελώς «γυμνό» από εξοπλισμό. Παράθυρα με μανιβέλες, τιμόνι χωρίς υποβοήθηση, σιδερένιες ζάντες στο λευκό που έμελλε να γράψει Ιστορία και ένας κινητήρας, αποκλειστικά για αυτό. Στο 205 Rallye έκανε ντεμπούτο ο 1.300άρης TU, που γνωρίσαμε καλύτερα από το πρώτο 106 Rallye. Τα 103 άλογα στις 6.800 σ.α.λ. είχαν να κινήσουν μόλις 794 κιλά και συνεργάζονταν με ένα «κοντό» 5άρι. Κατά συνέπεια, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 9,6 δλ. και η τελική έφτανε τα 190 χλμ./ώρα. Επιδόσεις που συνοδεύονταν από αμεσότατη οδική συμπεριφορά και μεταφορά της ταχύτητας που ανέπτυσσε στην ευθεία, σχεδόν αυτούσια στις στροφές.

Ο κόσμος αγάπησε το Rallye σε τέτοιο βαθμό, που αιφνιδίασε μέχρι την ίδια την Peugeot. Οι Γάλλοι είχαν ως στόχο την κατασκευή 5.000 μονάδων, ίσα για την εξασφάλιση της homologation. Τελικά η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη, που έφτασαν να συναρμολογήσουν πάνω από 30.000 κομμάτια (30.111)! Ένα από αυτά θέλει να συνεχίσει να σηκώνει τροχό, 33 χρόνια μετά την πρώτη «απογείωση» του πίσω άξονα.

Το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1988 και διατηρημένο σε άριστη κατάσταση. Το οδόμετρο αναγράφει 97.834 χλμ., όμως ο τελευταίος ιδιοκτήτης έχει διανύσει μόλις τα 200 εξ αυτών. Οι μοναδικές μετατροπές που φέρει είναι μια εξάτμιση -μαντέψτε- Group N και μια τετράδα αμορτισέρ Koni. Η βαφή Meije White δεν εμφανίζει σημάδια ή ίχνη σκουριάς και η τιμή διαμορφώνεται στις 7.305 ευρώ, με 3 μέρες να απομένουν για το τέλος της δημοπρασίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Aventador που λατρεύει τον Μάικλ Τζόρνταν!
Η Aventador που λατρεύει τον Μάικλ Τζόρνταν!
Νέοι κινητήρες Honda VTEC με τεχνολογία iST!
Νέοι κινητήρες Honda VTEC με τεχνολογία iST!
Ούτε που ιδρώνει το Koenigsegg Jesko στην πίστα
Ούτε που ιδρώνει το Koenigsegg Jesko στην πίστα
Μεγάλη συνεργασία Honda & Google!
Μεγάλη συνεργασία Honda & Google!
Πάρτι εκατομμυρίων με Bugatti Chiron Super Sport 300+
Πάρτι εκατομμυρίων με Bugatti Chiron Super Sport 300+
AMG: «Ο V8 έχει τουλάχιστον μια δεκαετία ζωής ακόμα»
AMG: «Ο V8 έχει τουλάχιστον μια δεκαετία ζωής ακόμα» …
Οι JDM αμαξάρες του αμερικανικού ΟΔΔΥ
Οι JDM αμαξάρες του αμερικανικού ΟΔΔΥ
Όταν το Yugo έγινε κινηματογραφικός αστέρας (+video)
Όταν το Yugo έγινε κινηματογραφικός αστέρας (+video) …
Ετοιμάζεται Toyota Prius με κινητήρα υδρογόνου;
Ετοιμάζεται Toyota Prius με κινητήρα υδρογόνου;
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store