Πιο επικίνδυνοι οι οδηγοί βαν για τρακαρίσματα

Απρόσεκτοι και επιρρεπείς στην πρόκληση ατυχημάτων αποδεικνύονται οι οδηγοί ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η VW στην Μεγάλη Βρετανία.

Όπως φανέρωσαν τα στοιχεία που έδωσε στο φως η γερμανική εταιρία, πάνω από το 50% των ερωτηθέντων οδηγών δεν γνώριζαν πως αυξάνονται οι αποστάσεις ακινητοποίησης όταν το όχημα είναι φορτωμένο, ενώ ακόμα πιο αποκαλυπτικό είναι το γεγονός πως το 17% δεν ήξερε καν ποια είναι η σωστή απόσταση μεταξύ δυο οχημάτων. Δοκιμές που διεξήγαγε η VW στο πεδίο δοκιμών MIRA, έδειξαν πως με την προσθήκη 500 κιλών στα Crafter και Caddy (το πιο σύνηθες φορτίο για τις καθημερινές ανάγκες διανομής) η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα αυξάνεται κατά 19%, ή για να το θέσουμε μετρικά, 5 μέτρα.

Δείτε ακόμα: Σταματάμε στο πορτοκαλί φανάρι ή όχι; Τι λέει ο Κ.Ο.Κ.

Στα 50 χλμ./ώρα, που είναι και το όριο ταχύτητας εντός πόλης -εκεί όπου πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των διανομών/μεταφορών- το ποσοστό αυξάνεται ακόμα περισσότερο, στο 33%. Η αύξηση της απόστασης μπορεί να φαίνεται μικρότερη από αυτή της εθνικής οδού, καθώς ανεβαίνει κατά 2 μέτρα, όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν και τον πολύ λιγότερο χώρο και χρόνο που έχει κάποιος να αντιδράσει στο κλεινόν άστυ.

Οι οδηγοί βαν -το μεγαλύτερο μέρος τους, τουλάχιστον- δεν αντιλαμβάνονται την διαφορά στην κινηματική και τις αποστάσεις ακινητοποίησης που επιφέρει το φορτίο, μην αυξάνοντας το κενό από το προπορευόμενο όχημα. Όπως είναι φυσικό, ίδια απόσταση μεταξύ δυο οχημάτων με παράλληλη αύξηση του βάρους σε αυτό που ακολουθεί, ισούται με βέβαιη σύγκρουση. Εκτός αυτού, η έρευνα έδειξε πως αρκετοί επαγγελματίες δεν γνωρίζουν πως να φορτώνουν το όχημά τους, επηρεάζοντας περαιτέρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τον τρόπο που αυτό συμπεριφέρεται.

Διαβάστε επίσης: Επαγγελματικές κόντρες ανάμεσα σε 3 «κλούβες» (+video)

Με αυτά τα δεδομένα εις νου, η VW θα προσφέρει στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των επαγγελματικών οχημάτων της το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Autonomous Emergency Braking (AEB), μια κίνηση που υπολογίζεται ότι θα αποτρέψει περίπου 2.500 συγκρούσεις ετησίως στην Μ. Βρετανία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Υβριδικό τρακτέρ από την Steyr με 5 ηλεκτροκινητήρες
Υβριδικό τρακτέρ από την Steyr με 5 ηλεκτροκινητήρες …
Επισκευή λακκούβας σε 8 λεπτά από την JCB! (+video)
Επισκευή λακκούβας σε 8 λεπτά από την JCB! (+video) …
Έτσι θα είναι το νέο VW Polo
Έτσι θα είναι το νέο VW Polo
Τάφος το ηλεκτρικό κινεζικό σεντάν των 10.000 ευρώ
Τάφος το ηλεκτρικό κινεζικό σεντάν των 10.000 ευρώ …
Γιατί αυτό το VW Golf πωλείται 79.300 ευρώ;
Γιατί αυτό το VW Golf πωλείται 79.300 ευρώ;
Fiat Uno Turbo σε τιμή που... τουρμπίζει!
Fiat Uno Turbo σε τιμή που... τουρμπίζει!
Ποιο ιαπωνικό VW ήταν αποτυχία;
Ποιο ιαπωνικό VW ήταν αποτυχία;
Τετρακίνητο και τουλάχιστον 261 ίππων το GR Corolla
Τετρακίνητο και τουλάχιστον 261 ίππων το GR Corolla …
Η Kia αποκάλυψε τη νέα στρατηγική της
Η Kia αποκάλυψε τη νέα στρατηγική της
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η ντίζελ ηλεκτρική Mercedes GLC 300 de
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων