Ποια καινοτομία είχε το Renault 4 πριν 60 χρόνια; - AutoGreekNews

Ποια καινοτομία είχε το Renault 4 πριν 60 χρόνια;

Το Renault 4 παρουσιάστηκε το 1961, μία περίοδο κατά την οποία οι Γάλλοι ξεκινούσαν να εγκαταλείπουν την αγροτική τους ζωή και να μετακομίζουν πιο κοντά στις αστικές περιοχές. Ο κόσμος ήθελε ένα αυτοκίνητο για να μετακινείται προς και από τη δουλειά του, αλλά και να μεταφέρει τα ψώνια του. Ήταν επίσης μια εποχή που ο αριθμός των εργαζόμενων γυναικών αυξάνονταν σημαντικά, και η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών άρχισε να διευρύνεται.

Με την υιοθέτηση της 5ης πόρτας και ένα επίπεδο πάτωμα, το Renault 4 έπαιξε το ρόλο ενός μοντέλου που συνδύαζε στοιχεία από saloon, station wagon, και ελαφρού επαγγελματικού. Αυτό το ασυνήθιστο όχημα έμελλε να γράψει ιστορία στην αγορά του αυτοκινήτου, για ένα χαρακτηριστικό που στις μέρες μας μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά, ουσιαστικά, πυροδότησε μια μίνι επανάσταση όταν πρωτοπαρουσιάστηκε – την 5η πόρτα, ή αλλιώς ‘hatch’. Το 4L έγινε γρήγορα ένα κοινωνικό φαινόμενο, ενώ ο άνθρωπος που βρισκόταν πίσω από το αυτό το project, ήταν ο Pierre Dreyfus. Ο CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, είχε ζητήσει από τους σχεδιαστές το εξής: «Θέλω να βλέπω χώρο φόρτωσης».

Η πόρτα έδειξε ότι οι μηχανικοί μπορούσαν να διαφοροποιηθούν από την παραδοσιακή δομή των 3 όγκων (καπό, χώρος επιβατών, πορτμπαγκάζ) και το 4άρι ήταν ιδανικό για κάθε τρόπο ζωής, καθιστώντας πανεύκολη τη φόρτωση των αποσκευών. Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες, για μια περίοδο μεγαλύτερη των 30 ετών.

Η εξέλιξή αυτού υπήρξε το Renault 16, που παρουσιάστηκε το 1965, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο σε μοντέλα hatchback μεγαλύτερων κατηγοριών. Έκτοτε, η εταιρεία άρχισε να αυξάνει τη γκάμα της με μοντέλα σαν τα R20 και R30, το Fuego, το R25, αλλά και το R11. Να σημειώσουμε πως το 1982, αδερφοί Marreau κέρδισαν το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, με ένα Renault 20.

Σήμερα, ο πιο σύγχρονος πρεσβευτής των hatchbacks είναι το Arkana, μια πολύ επιτυχημένη ένωση ενός SUV και ενός saloon με κουπέ χαρακτηριστικά. Η κομψή του, αλλά παράλληλα σπορτίφ σχεδίασή του προσφέρει χρηστικότητα και πρακτικότητα, με ένα ευρύχωρο και εύκολα προσβάσιμο εσωτερικό, που παρέχει περισσότερο χώρο φόρτωσης, από ό,τι θα συνέβαινε με ένα απλό πορτμπαγκάζ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έλληνας ντίλερ χρεώνει το test drive!
Έλληνας ντίλερ χρεώνει το test drive!
Σηκωμένη Porsche 911 Turbo S με 333.300 χλμ.
Σηκωμένη Porsche 911 Turbo S με 333.300 χλμ.
Η ελαφρύτερη 911 Turbo S κάνει το 0-100 σε 2,1 δλ.!
Η ελαφρύτερη 911 Turbo S κάνει το 0-100 σε 2,1 δλ.!
Ποια είναι τελευταία μάρκα αυτοκινήτου σε αξιοπιστία;
Ποια είναι τελευταία μάρκα αυτοκινήτου σε αξιοπιστία; …
Πόσο κάνει το νέο Lada Niva στη Γερμανία;
Πόσο κάνει το νέο Lada Niva στη Γερμανία;
Τράβαγε selfie ενώ βυθίζονταν στον πάγο (+video)
Τράβαγε selfie ενώ βυθίζονταν στον πάγο (+video)
Tesla φορτίζει την μπαταρία με ρυμούλκηση (+video)
Tesla φορτίζει την μπαταρία με ρυμούλκηση (+video) …
Σχεδόν 1,1 τόνοι η διαφορά πρώτης με ηλεκτρικής AMG!
Σχεδόν 1,1 τόνοι η διαφορά πρώτης με ηλεκτρικής AMG! …
Η Volvo εστιάζει στο σύγχρονο μέλλον
Η Volvo εστιάζει στο σύγχρονο μέλλον
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store