Ποιο Honda δεν σταμάταγε να χαλάει;

Τα Honda είναι συνώνυμα της αξιοπιστίας και της αντοχής, έχοντας κερδίσει αυτά τα παράσημα μέσα από χρόνια απροβλημάτιστης χρήσης. Ωστόσο, ούτε το «Big H» δεν θα μπορούσε να μην έχει ένα «μαύρο πρόβατο» – έστω και υιοθετημένο.

Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Honda Prelude του 1987;

Για περίπου δυο δεκαετίες, οι Ιάπωνες συνεργάζονταν πολύ στενά με τη Rover. Ολόκληρη η γκάμα της βρετανικής εταιρίας στα 90’s είτε βασίζονταν στα αντίστοιχα μοντέλα της Honda, είτε διέθεταν ιαπωνικά μοτέρ. Μια κίνηση που ήθελε να μεταμορφώσει το προβληματικό προφίλ των αγγλικών αυτοκινήτων, που διαχρονικά ήταν -και παραμένουν, κρίνοντας από το νέο Defender– από τα πιο αναξιόπιστα της αγοράς. Από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα ήταν επί της ουσίας Honda, είχαν να ανησυχούν πολύ λιγότερο για μεγάλες βλάβες. Θέματα στην ποιότητα κατασκευής και άλλους τομείς (όπως η βαφή) εννοείται υπήρχαν, αλλά τα «βαριά» μέρη (κινητήρας και κιβώτιο) έστεκαν αξιοθαύμαστα αγέρωχα για βρετανικές κατασκευές.

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, η Honda άρχισε να διαβλέπει την προοπτική των SUVs. Επίσημα. Off the record, πιάστηκε στον ύπνο από την Toyota και όταν πήρε είδηση πως ο μεγάλος ανταγωνιστής ετοίμαζε το RAV4, πανικοβλήθηκε. Στην προσπάθειά της να προλάβει το λανσάρισμα του γεννήτορα της κατηγορίας, είπε να εκμεταλλευτεί τη συνεργασία με την Rover. Για αυτό, το 1993, παρουσίασε το Crossroad. Που δεν ήταν τίποτα παραπάνω, από το Land Rover Discovery με τα σήματα της Honda!

Τα δυο αδερφάκια ήταν ο ορισμός των διδύμων. Καμία απολύτως διαφορά μεταξύ τους, πλην σημάτων και ονόματος. Το Crossroad κυκλοφόρησε αποκλειστικά με τον V8 των 3.9 λίτρων, απόδοσης 182 ίππων στις 4.750 σ.α.λ. και 312 Nm στις 3.100 σ.α.λ., και το αυτόματο 4άρι κιβώτιο. Για σχεδόν 2 τόνους αμάξι, τα 11,5 δλ. του 0-100 χλμ./ώρα και η τελική των 170 χλμ./ώρα ήταν αξιοπρεπείς επιδόσεις. Μαζί με τις εκτός δρόμου δυνατότητες, αποτέλεσαν τους μοναδικούς τομείς που μπορούσε να υπερηφανεύεται η Honda. Τα προβλήματα δεν άργησαν να εμφανιστούν, στο χειρότερο δυνατό σημείο μάλιστα.

Διαβάστε επίσης: Το άγνωστο παγκόσμιο ρεκόρ της Rover (+video)

Έναν χρόνο μετά την παρουσίαση του Crossroad και ενόσω το λανσάρισμα του RAV4 συγκέντρωνε το παγκόσμιο ενδιαφέρον, η Honda ήρθε σε ρήξη με την Rover καθώς η μητρική British Aerospace πούλησε το τότε Rover Group (Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph και Austin-Healey) στην BMW. Οι Ιάπωνες αισθάνθηκαν να τους «αδειάζουν» (και έτσι ήταν, καθώς επί των ημερών τους η Rover εξελίχθηκε σε σοβαρή εναλλακτική των BMW και Mercedes), απειλώντας με απόσυρση κάθε τεχνικής υποστήριξης. Πρακτικά, σήμαινε πως ολόκληρη η γκάμα της Rover ήταν στον αέρα! Το ίδιο ίσχυε και για το Crossroad. Πέραν των γραφειοκρατικών θεμάτων, δεν έλειπαν τα μηχανικής φύσεως. Το αυτοκίνητο είχε εισιτήριο διαρκείας στα συνεργεία, εμφανίζοντας βλάβες σε οτιδήποτε μπορούσε να φανταστεί κάποιος. Οι Ιάπωνες εργάζονταν νυχθημερόν στην εξέλιξη του CR-V, προκειμένου να δώσουν στο RAV4 έναν ανταγωνιστή της προκοπής. Κάτι που κατάφεραν, το 1996.

Δείτε ακόμα: Όταν η Mercedes πήγε να «ξεκάνει» την BMW

Το Crossroad συνέχισε να διατίθεται μέχρι το 1998, καθότι οι Ιάπωνες δεσμεύονταν με συμβόλαιο. Το 1997 ήρθε το κερασάκι στην τούρτα, με τη μορφή ανάκλησης 4.754 αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, κατόπιν εντολής του εγχώριου Υπουργείου Μεταφορών μάλιστα. Τελικώς, η τυπικά πρώτη προσπάθεια της Honda στα SUV αποσύρθηκε. Επέστρεψε το 2007 ως crossover κάτω από το CR-V, όμως δεν συγκίνησε το αγοραστικό κοινό και καταργήθηκε εκ νέου – αυτή τη φορά οριστικά. Το ξαναβαφτισμένο Discovery, πάντως, ακόμα σήμερα κατέχει μια μοναδική πρωτιά για τα δεδομένα της Honda: είναι το μόνο αυτοκίνητο στην Ιστορία του Ιάπωνα κατασκευαστή, με κινητήρα V8!

Διαβάστε επίσης: Ποια πρωτιά κατείχε το Honda S2000;

Get it on Google Play Download on the App Store