Ποιος κινητήρας έκαιγε αέρα κοπανιστό;

190

Όλα τα χρόνια της αυτοκίνησης έχουν παρουσιαστεί πολλές καινοτόμες τεχνολογίες σε κάθε επίπεδο, κάποιες από τις οποίες έχουν περάσει στην παραγωγή, ενώ άλλες δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Μία από αυτές τις πρωτοποριακές τεχνολογίες ήταν και το υβριδικό σύστημα HybridAir που αποκάλυψε για πρώτη φορά ο όμιλος PSA τον Ιανουάριο του 2013.

Δείτε ακόμα: Ποια είναι η αδυναμία του άμεσου ψεκασμού; (+video)

Η τεχνολογία HybridAir εμφανίστηκε αρχικά στο Citroen C3, μετέπειτα στο Peugeot 208 HybridAir και κατόπιν στο Citroen C4 Cactus AIRFLOW. Το σύστημα αυτό συνδύαζε ένα θερμικό κινητήρα με υδραυλικό μοτέρ πεπιεσμένου αέρα, αντί για ηλεκτρικό μοτέρ, όπως γνωρίζουμε από τους υβριδικούς κινητήρες. Στόχος του ομίλου PSA έως το 2020 ήταν να κατασκευάσει ένα ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο με κατανάλωση καυσίμου μόλις 2 λτ./100 χλμ. Δυστυχώς όμως, η όλη εξέλιξη σταμάτησε το 2015, λόγω του πολύ υψηλού κόστους που υπολογιζόταν πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ, της αποχώρησης του υπεύθυνου εξέλιξης του εν λόγω πρότζεκτ, Karim Nokaddem και τη δραστική μείωση της αρχικής ομάδας των 180 μηχανικών.

Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ της Ferrari;

Το HybridAir περιλάμβανε έναν κινητήρα βενζίνης 1.2 82 PureTech, δεξαμενές αποθήκευσης πεπιεσμένου αέρα, ένα υδραυλικό μοτέρ που τροφοδοτούνταν με πεπιεσμένο αέρα και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μέσω της επιβράδυνσης ή της πέδησης γέμιζαν οι φιάλες με αέρα, ενώ ο οδηγός θα είχε στη διάθεσή του τρία προγράμματα κίνησης: ένα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ένα με τον κινητήρα βενζίνης και ένα συνδυαστικό (όπως και στα υβριδικά μοντέλα που κυκλοφορούν).

Δείτε ακόμα: Έχετε αναρωτηθεί πως δουλεύει το τιμόνι; (+video)

Σύμφωνα με τα τότε δεδομένα, ένα Citroen C3, ή Peugeot 208 με την τεχνολογία Hybrid Air θα κατανάλωνε 2,9 λτ./100 χλμ. βενζίνη, με εκπομπές CO2 μόλις 69 γρ./χλμ. CO2. Παράλληλα, η αυτονομία θα αυξάνονταν κατά 90%, ενώ σε αστική χρήση και με ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα θα κινούνταν μόνο με τη χρήση του πεπιεσμένου αέρα. Και όλα αυτά χωρίς καμία μεταβολή στους χώρους του εσωτερικού, αφού οι φιάλες για τον πεπιεσμένο αέρα ήταν τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Τι «κρύβει» η νέα Skoda Octavia RS iV;

Το όλο εγχείρημα ήταν μια πρόκληση που έχει θέσει  η γαλλική κυβέρνηση για ένα αυτοκίνητο παραγωγής το 2020 που θα κατανάλωνε μόλις 2 λτ./100 χλμ. Όμως σήμερα, μεγάλο βάρος την ανάπτυξης των νέων αυτοκινήτων ανεξαρτήτως μάρκας, έχει δοθεί στην ηλεκτροκίνηση.