Πώς «κόπηκε» το supercar της Hyundai

Οι φήμες περί κεντρομήχανου sportscar ή supercar από τη Hyundai κυκλοφορούν εδώ και χρόνια. Φήμες που, σε μεγάλο μέρος τους, συντηρούνταν από τους ίδιους, τους Κορεάτες, καθώς πράγματι δοκίμαζαν πρωτότυπα στο Nurburgring και άλλες πίστες του κόσμου. Σιγά-σιγά όμως, θα πρέπει να εγκαταλείπουμε τις ελπίδες για πέρασμα μια τέτοιας κατασκευής στο στάδιο της παραγωγής.

Στα πλαίσια της παρουσίασης/οδήγησης του N Vision 74 (που θαυμάζουμε στις φώτο), ο πρώην επικεφαλής και νυν σύμβουλος του N Division, Albert Biermann, αποκάλυψε πως το project για μοντέλο – «κράχτη» (με κωδικό όνομα «Το αυτοκίνητο του προέδρου») εγκαταλείφθηκε αρκετό καιρό πριν: «Δουλεύαμε σε supercar με τα σήματα των Hyundai N, πριν καν λανσαριστεί το i30 N. Είχαμε σχέδια για ανθρακονημάτινο σασί και βενζινοκινητήρα, κανονικό ή υβριδικό, τοποθετημένο στο κέντρο. Ακόμα και το ενδεχόμενο κυψελών υδρογόνου είχαμε σκεφτεί, αν μπορούσε να το υποστηρίξει η πλατφόρμα». Ποια θα ήταν αυτή δεν αποκαλύπτεται, ωστόσο λογικά θα ήταν κάτι μοναδικό για το συγκεκριμένο μοντέλο. Τι σταμάτησε τους Κορεάτες από το να δώσουν έγκριση; Ο άλλοτε διευθυντής των BMW M δεν θα μπορούσε να είναι πιο σαφής.

«Το κόστος. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα είχε αρχική τιμή πάνω από 150.000 ευρώ, σε μια εποχή όπου ουδείς μπορούσε να διανοηθεί Hyundai σε τέτοιο επίπεδο τιμολόγησης (σ.σ. μιλάμε για το 2017, όταν έκανε πρεμιέρα το i30 N)». Ο Γερμανός παραδέχεται πως η εξέλιξη κορυφαίας έκδοσης για τη δεύτερη γενιά i30, ήταν η καλύτερη επιλογή λανσαρίσματος των μοντέλων N. Μια γκάμα που αυξάνεται και πληθύνεται, αποτελούμενη πλέον από τα i20 N, Elantra N, Kona N και i30 Sedan N (στην Αυστραλία), ενώ μέχρι πρότινος κυκλοφορούσε και το Veloster N. Επιτυχία που οφείλεται στην ψυχραιμία των ιθυνόντων, να δώσουν προτεραιότητα στην εξέλιξη ενός προσιτού hot hatch παρά σε εκείνη ενός πανάκριβου supercar, που θα πάλευε με μεγαθήρια και ιερά τέρατα της αυτοκίνησης (βλέπε Ferrari, Porsche κλπ).

Get it on Google Play Download on the App Store