Πώς κρατιέται μια Mercedes C180 με 517.000 χλμ.;

Οι Mercedes μόνο άγνωστες δεν είναι με τις πολλές εκατοντάδες χιλιομέτρων στα κοντέρ. Υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με σήμα το αστέρι, που ξεπερνούν τις 500.000 χλμ., τις 600.000, ακόμα και το 1 εκατ. χλμ., δίχως απαραίτητα να είναι ταξί. Αυτή που πήρε το γερμανικό Auto Bild, για παράδειγμα, αγγίζει τις 517.000 χλμ. μετά από 16 χρόνια χρήσης. Σε τι κατάσταση διατηρείται;

Οι Γερμανοί αγόρασαν μια C180 Kompressor W204 το Δεκέμβριο του 2007, για μια δοκιμή υπερ-μακράς διαρκείας. Σκοπός ήταν να διαπιστωθεί πώς θα συμπεριφερόταν η τρίτη γενιά C-Class σε βάθος χρόνου κανονικής συμβίωσης, όχι μόνο έπειτα από τους μερικούς μήνες που διαρκεί μια long term δοκιμή. Το αυτοκίνητο είναι η βασική έκδοση, που δεν έχει καν ζάντες αλουμινίου (στη Γερμανία, ευτυχώς εδώ η αντιπροσωπεία τις είχε στο στάνταρ εξοπλισμό), με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο των 1.796 κ.εκ. στα 156 άλογα και τα 230 Nm ροπής. Ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο περνάει την ισχύ στον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας -σύμφωνα με το εργοστάσιο- μέση κατανάλωση 7,6 λίτρων/100 χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.

Από την αρχή του τεστ φάνηκε η δυναμική της C180K, γράφοντας 0-100 σε 9,1 δλ. και 8,0 λίτρα/100 χλμ. Επιδόσεις από τη μια καλύτερη κι από την άλλη πολύ κοντά στις εργοστασιακές τιμές, σε μια εποχή όπου δεν υπήρχε ο κύκλος WLTP. Βάσει NEDC κανονικά θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 1,5 λίτρα/100 χλμ. η πραγματική κατανάλωση, αλλά η λευκή Mercedes άφησε κατευθείαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Και συνέχισε να το κάνει, έως τις 200.000. Μέχρι εκείνο το σημείο, δεν είχε χρειαστεί τίποτα παραπάνω από τα κλασικά της συντήρησης. Μετά τις 200.000 χλμ. έκαναν την εμφάνισή τους κάποια μικροζητήματα, με τη μορφή ενός σπασμένου πεντάλ γκαζιού, χαλασμένου μοτέρ υαλοκαθαριστήρων, καταλύτη και δυο αισθητήρων λ. Παράλληλα ο κινητήρας εμφάνιζε μια δίψα για λάδι, καταναλώνοντας 39 λίτρα στις 207.000 χλμ.

Παρόλα αυτά, σημαντικές φθορές δεν υπήρχαν. Η C180K συνέχιζε να γράφει ασταμάτητα χιλιόμετρα, παρουσιάζοντας μάλιστα βελτίωση στις επιδόσεις στα 300.000 χλμ. Εκεί το 0-100 μετρήθηκε 0,3 δλ. ταχύτερα (8,8 δλ.) και η ισχύς του μοτέρ στα 161 άλογα (στο στρόφαλο), αν και η κατανάλωση είχε «τσιμπήσει» 0,3 λίτρα/100 χλμ. (8,3). Από ζημιές; Ένας καινούργιος εγκέφαλος που χρειάστηκε στις 286.000 χλμ. και η αλυσίδα χρονισμού που «χαιρέτησε» στις 362.357 χλμ., συν την όρεξη για λάδι (93 λίτρα στις 301.800 χλμ.). Από εκεί και μέχρι τις 500.000 χλμ., η Γερμανίδα ζήτησε μόνο ρουλεμάν στον πίσω άξονα και εμφάνισε κάποιες ενδείξεις σκουριάς, κυρίως στο πάτωμα λόγω αλατιού.

Ο αρχικός στόχος των 500.000 χλμ. όχι μόνο επετεύχθη, αλλά ξεπεράστηκε δίχως ευτράπελα. Αυτά ήρθαν με την ένδειξη στο κοντέρ να δείχνει 516.286 χλμ. και τη μορφή ενός κομμένου ιμάντα, που προκάλεσε καταστροφικές ζημιές στο μηχανοστάσιο. Η C180K απαίτησε αλλαγή μοτέρ, κάτι που σήμανε το τέλος της δοκιμής. Συνολικά, σε 16 χρόνια χρήσης οι Γερμανοί χρειάστηκαν 20.298 ευρώ για τη συντήρηση και τις επισκευές (από όπου απουσιάζει ο συμπλέκτης, καθώς δεν χρειάστηκε αλλαγή!) του αυτοκινήτου, αντιστοιχώντας σε περίπου 25,5 ευρώ/χλμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο α λα Impreza χρωματικός συνδυασμός της BMW XM
Ο α λα Impreza χρωματικός συνδυασμός της BMW XM
Honda S2000 βγαίνει μόνο τα Σαββατοκύριακα
Honda S2000 βγαίνει μόνο τα Σαββατοκύριακα
Το ταχύτερο 1.000άρι των 0-100 σε 7,4 δλ.!
Το ταχύτερο 1.000άρι των 0-100 σε 7,4 δλ.!
Audi Quattro για Ντακάρ κρύβει Range Rover
Audi Quattro για Ντακάρ κρύβει Range Rover
Ολική για Toyota Yaris Cross με 3.222 χιλιόμετρα!
Ολική για Toyota Yaris Cross με 3.222 χιλιόμετρα!
Νέο «εξηλεκτρισμένο» σήμα για την Alfa Romeo
Νέο «εξηλεκτρισμένο» σήμα για την Alfa Romeo
Hyundai Ioniq 5 N με το πλάι στους -30°C (+video)
Hyundai Ioniq 5 N με το πλάι στους -30°C (+video)
Kia Sportage του 2008 «δεμένο» από τα μνημόνια
Kia Sportage του 2008 «δεμένο» από τα μνημόνια
Νέο Dacia Duster με σαρωτικές αλλαγές
Νέο Dacia Duster με σαρωτικές αλλαγές
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store