Πόσα χιλιόμετρα βγάζουν τα ηλεκτρικά με 130 χλμ./ώρα;

Πριν από λίγες μέρες οριστικοποιήθηκε επισήμως από την Ε.Ε., ότι από το 2035 και μετά θα πωλούνται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που αναμενόμενα διεγείρει πάρα πολλά ερωτηματικά και αμφιβολίες. Παρόλα αυτά οι κατασκευαστές δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια περιμένοντας αυτή την ημερομηνία, αφού έχουν ήδη στις γκάμες τους από ένα έως αρκετά EVs, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αγοραστών.

Ωστόσο, με τα τωρινά δεδομένα πάντοτε, τα τρία κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι υψηλές τους τιμές, η αυτονομία και η φόρτιση. Σε αυτή την περίπτωση θα επικεντρωθούμε στην αυτονομία και ειδικότερα στα πόσα χιλιόμετρα μπορούν να διανύσουν σε ταχύτητες ταξιδιού, της τάξεως των 130 χλμ./ώρα.

Η γερμανική Autobild έκανε μια σχετική δοκιμή σε 42 αυτοκίνητα διαφόρων μαρκών, μεγεθών κ.λπ. Τα οδήγησαν στην Autobahn με την προαναφερθείσα ταχύτητα και με εξωτερική θερμοκρασία 2,5 βαθμών Κελσίου. Να υπενθυμίσουμε ότι σημαντικό ρόλο στην αυτονομία της μπαταρίας παίζει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, μαζί με διάφορους ακόμα παράγοντες. Επίσης, σε ταχύτητες πόλης η κατανάλωση ρεύματος είναι χαμηλότερη και η αυτονομία μεγαλύτερη, από ότι σε ταχύτητες ταξιδιού.

Τα λιγότερα χιλιόμετρα υπό αυτές τις συνθήκες έβγαλε το Mazda MX-30, αφού η μικρή μπαταρία των 35,5 kWh «άντεξε» για 140 χιλιόμετρα. Στο αντίθετο άκρο, την καλύτερη επίδοση (482 χλμ.) πέτυχε η Mercedes EQS 450+ 333 hp, με την τριπλάσια σε χωρητικότητα μπαταρία των 107,8 kWh. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:

Μάρκα/μοντέλο Χιλιόμετρα
Mazda MX-30 145 hp 35,5 kWh 140
Honda e 154 hp 35,5 kWh 153
Peugeot e Rifter 136 hp 50 kWh 164
Opel Combo e-Life 136 hp 50 kWh 171
Mercedes EQB 350 4Matic 292 hp 66,5 kWh 200
VW ID.3 204 hp 58 kWh 216
Volvo XC40 Recharge 231 hp 69 kWh 227
Mercedes EQA 250 190 hp 66,5 kWh 222
Cupra Born 231 hp 58 kWh 226
Opel Zafia e-Life 136 hp 75 kWh 250
Polestar 2 Long Range Dual Motor 476 hp 78 kWh 258
Hyundai Ioniq 5 217 hp 58 kWh 261
Renault Megane E-Tech 220 hp 60 kWh 268
Mercedes EQV 300 204 hp 90 kWh 273
Kia e-Soul 204 hp 64 kWh 280
Hyundai Ioniq 5 305 hp AWD 72,6 kWh 290
Renault Zoe E-Tech 135 hp 50 kWh 292
BMW i4 M50 544 hp 80 kWh 299
VW ID.Buzz Pro 204 hp 77 kWh 301
Tesla Model Y Long Range 514 hp 77 kWh 304
Kia EV6 229 hp 77,4 kWh 305
Skoda Enyaq iV80 204 hp 82 kWh 318
Audi e-Tron 40 204 hp 77 kWh 326
Kia Niro EV 204 hp 77 kWh 326
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ 687 hp 90,6 kWh 328
VW ID.4 Pro 174 hp 77 kWh 328
Genesis GV60 318 hp 77,4 kWh 330
VW ID.4 GTX 299 hp 77 kWh 332
Porsche Taycan Turbo S 761 hp 93,4 kWh 336
Ford Mach-E GT 487 hp 91 kWh 337
VW ID.5 Pro Performance 204 hp 77 kWh 340
Hyundai Kona Electric 204 hp 64 kWh 336
Tesla Model S 325 hp 68,3 kWh 363
Audi RS e-tron GT 598 hp 93,4 kWh 367
Polestar 2 Single Motor Long Range 231 hp 78 kWh 374
Nissan Ariya 2WD 242 hp 87 kWh 378
Skoda Enyaq Coupe iV RS 299 hp 77 kWh 380
Mercedes EQE 350+ 292 hp 89 kWh 423
Genesis G80 Electrified 370 hp 87,2 kWh 427
BMW iX M60 619 hp 105,2 kWh 430
BMW iX xDrive 50 535 hp 105,2 kWh 434
Mercedes EQS 450+ 333 hp 107,8 kWh 482

Get it on Google Play Download on the App Store