Σε ποια χώρα η νέα Octavia ξεκινά από 30.000 ευρώ;

Η Ελλάδα είναι από τα πιο αφιλόξενα φορολογικά κράτη για τα αυτοκίνητα, αλλά και γενικότερα. Ειδικά αν μιλάμε για κινητήρες 2.0 λίτρων και άνω, η απόκτησή τους μόνο που δεν διώκεται ποινικά. Υπάρχουν μοντέλα που επιβαρύνονται με «χαράτσια» 91 και 150.000 ευρώ! Παρόλα αυτά, στις προτάσεις που αφορούν τη μάζα του αγοραστικού κοινού, οι τιμές κρίνονται από λογικές έως εξαιρετικές. Καλή ώρα η νέα Octavia.

Δείτε ακόμα: Ποιο αυτοκίνητο φορολογείται με 150.000 ευρώ;

Η Skoda Octavia Grand Coupe, για παράδειγμα, ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ. Με 19.500 ευρώ αγοράζεις μια ολοκαίνουργια λιμουζίνα -όπως έχει εξελιχθεί πλέον το τσεχικό μεσαίο- 4,7 μέτρων, δίχως μάλιστα να πρόκειται για κάποια «γυμνή» έκδοση. Συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, 7 αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,25 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών είναι στάνταρ. Πακέτο, δηλαδή, εξαιρετικά συμφέρον και πρακτικά ασυναγώνιστο τιμολογιακά από τον ανταγωνισμό. Σε κάποιες άλλες χώρες, αντίθετα, οι υποψήφιοι αγοραστές καλούνται να «ξηλωθούν» στα διπλά και βάλε χρήματα, για το ίδιο αυτοκίνητο!

Στη Δανία, όπως και τα άλλα κράτη της Σκανδιναβίας, οι κυβερνήσεις προσανατολίζονται στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Οι επιδοτήσεις για αγορά αντίστοιχου οχήματος είναι οι μεγαλύτερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η κρατική επιχορήγηση δεν σταματά εκεί. Πρόσφατα, ψηφίστηκε στο δανέζικο κοινοβούλιο τροπολογία για επιδότηση 2.500 κορωνών (περίπου 335 ευρώ) ετησίως, για κάθε κάτοχο ηλεκτρικού οχήματος. Οι παροχές αυτές, βέβαια, επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Οπότε, κάπως πρέπει να βγουν. Ποιος είναι ο «τυχερός» που καλείται να πληρώσει το μάρμαρο; Όποιος κατέχει ή σκοπεύει να αγοράσει αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα!

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 150 PS DSG7

Η φορολογία για αυτοκίνητα με μοτέρ βενζίνης και ντίζελ (εξαιρούνται τα υβριδικά) είναι ιλιγγιώδης, ενώ πρόσφατα ψηφίστηκε επιπλέον «καπέλο» 1.000 κορωνών (135 ευρώ). Κοινώς, όσοι Δανοί έχουν βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα, καλούνται να πληρώνουν κάθε χρόνο κάτι σαν τέλος επιβάρυνσης περιβάλλοντος. Τα ακόμα «καλύτερα» έρχονται, καθότι εντός του προσεχούς διαστήματος θα κατατεθεί προς ψήφιση τροπολογία, που θα αυξάνει την τιμή των καυσίμων με 1 κορώνα (0,13 ευρώ) ανά λίτρο, κάθε χρόνο μέχρι το 2030. Σήμερα, η μέση τιμή της αμόλυβδης στη Δανία είναι 10,9 κορώνες/λίτρο (1,47 ευρώ/λίτρο). Αν υποθέσουμε πως και το 2030 θα κοστίζει τόσο, η τιμή με το ετήσιο «μπιλιετάκι» θα έχει διπλασιαστεί: 20,9 κορώνες, ή 2,81 ευρώ/λίτρο!

Δείτε ακόμα: Ποιο είναι το αυτοκίνητο «κράχτης» στην Ελλάδα;

Για να επιστρέψουμε στα της Octavia, η τιμή εκκίνησης στη χώρα των Χανς-Κρίστιαν Άντερσεν και Λαρς Ούλριχ (ντράμερ Metallica) ορίζεται στις 219.933 κορώνες. Αλλιώς, 29.570 ευρώ για την ίδια ακριβώς έκδοση (Active)! Και με ελαφρώς υποδεέστερο εξοπλισμό (16άρες αντί 17άρες ζάντες, air condition αντί κλιματισμού κλπ). Στα ίδια λεφτά, εδώ αγοράζεις την κορυφαία έκδοση Style 2.0 TDI 150 PS DSG7 (29.500 ευρώ), τη Superb 1.5 ACT TSI 150 PS DSG7 (30.500 ευρώ) ή το Kodiaq Ambition με το 7άρι DSG, είτε με τον 1.5 TSI είτε με τον 2.0 TDI των 150 ίππων (αμφότερα στις 29.900 ευρώ).

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο vs ψυγείο και κουζίνα

Get it on Google Play Download on the App Store