Στην κορυφή της τεχνολογίας οι Κορεάτες

Οι Κορεάτες έχουν συνηθίσει να βρίσκονται στην κορυφή ερευνών αξιοπιστίας και ικανοποίησης πελατών, αλλά αυτό πια δεν τους είναι αρκετό. Νέα έρευνα της J.D. Power, αναφορικά με τις τεχνολογίες των νέων αυτοκινήτων και την αλληλεπίδρασή τους με τους χρήστες, δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας το «χατ τρικ».

Η Genesis κατέλαβε την πρώτη θέση στην έρευνα για τον υψηλότερο Δείκτη Τεχνολογικής Εμπειρίας (Tech Experience Index – ΤΧΙ), τόσο στην premium κατηγορία όσο και τη γενική κατάταξη. Η πολυτελής μπράντα του Hyundai Motor Group πέτυχε 643 πόντους σε σύνολο 1.000, ξεπερνώντας άνετα τις Cadillac (584 πόντοι) και Mercedes (539 πόντοι). Η Hyundai δεν απείχε ιδιαίτερα από το  βάθρο της γενικής κατάταξης, καθώς με 534 πόντους βρέθηκε μια ανάσα από τους Γερμανούς και την τρίτη θέση, ενώ η Kia (495 πόντοι) ήταν αυτή που ολοκλήρωσε το «1-2» των Κορεατών στις mainstream μάρκες. Volvo (526 πόντοι), BMW (516 πόντοι) και Land Rover (509 πόντοι) χώρισαν τις Hyundai και Kia.

Στην αντίπερα όχθη, συναντάμε τους περισσότερους Ευρωπαίους κατασκευαστές, σχεδόν όλους τους Αμερικανούς και όλους τους Ιάπωνες. Subaru, Toyota, Mazda, Nissan, Honda, Lincoln, Ram, Jeep, Buick, Porsche, VW, Audi και Alfa Romeo δεν κατάφεραν να περάσουν το μέσο όρο, με τις Porsche, Chrysler, Honda και Mazda να καταλαμβάνουν τις τέσσερις τελευταίες θέσεις! Κατάταξη που προκαλεί αρκετή εντύπωση, καθώς Honda, Mazda και Porsche συνηθίζουν να βρίσκονται πολύ ψηλά σε έρευνες αξιοπιστίας και ποιότητας.

Το TXI αφορά την επίδοση των τεχνολογικών εφαρμογών (συστήματα πολυμέσων κλπ) στα αυτοκίνητα, το πόσο εύχρηστες είναι, το πόσο καινοτόμες και, φυσικά, το πόσο αξιόπιστες. Τομέας όπου η ψηφιακότητα έχει τα θεματάκια της, καθώς σύμφωνα με την έρευνα το 46% των νέων μοντέλων παρουσίασαν τουλάχιστον ένα πρόβλημα τεχνολογικής φύσεως. Για παράδειγμα, η υπενθύμιση του πίσω καθίσματος ποικίλει από 1,9 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα (Problems Per 100 cars – PP100) μέχρι 26,2. Η αναγνώριση ψηφιακού αποτυπώματος είναι η πιο προβληματική, με δείκτη 54,3 PP100 και το χαμηλότερο σκορ στο βαθμό ικανοποίησης (6,08 στα 10).

Αξίζει να αναφερθεί πως η Tesla σημείωσε την κορυφαία επίδοση όλων, με 681 πόντους, ενώ και η Polestar βρέθηκε πολύ ψηλά (608 πόντοι), όμως αμφότερες δεν προσμετρούν στην τελική κατάταξη καθώς η μεν Tesla δεν δίνει πρόσβαση στα στοιχεία σε όλες τις πολιτείες των Η.Π.Α., η δε Polestar δεν έχει παρουσία σε ολόκληρη τη χώρα.

Get it on Google Play Download on the App Store